ny pc- vil godt have i kigger på det:)

  • Okay, jeg vil prøve at dele det op for at gøre det så overskueligt som muligt.


    Antagelse:
    Ingen SLI support, på trods af at der ikke skal bruges SLI/Crossfire skal PSUen kunne løfte denne opgave hvis f.eks. mobo/cpu opgraderes.


    System:
    CPU: intel i7-870
    Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD3
    RAM: OCZ Platinum 2 x 2 GB
    GFX: Gigabyte GTX 460
    Kabinet: CM 690 Adv II
    PSU: Cougar CM 700W


    Mobo, gfx, RAM, PSU og kabinet kan alle købes hos Dustin home for 4954 inklusiv porto.
    CPU koster 2085kr hos Føniks inkl. porto.


    Dustin har også en Samsung 1TB F3 disk til 469 og hvis du køber de ting hos Dustin betaler du ikke ekstra i Forsendelse.


    Total: 7508kr.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet 4 gange, sidst af RTM ().

  • nu jeg nød til spørge:)
    har du kigget det seyup jeg listede?


    min psu er billigere og det er stadig en 700w .


    og ellers er systemerne da ret ens er de ikke? :)
    såeh hvor går dit hen og blir dyrer det kan jeg ik helt forstå (andet end de 200 kr på psuen)


    ah sorry overså helt din psu var bedre end min :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400


    .....


    ser dette mer fornuftigt ud? :)


    Det ser også fornuftigt ud, det afhænger lidt af hvor mange penge du vil poste i CPUen.


    Som sagt så er det nemmere at skifte grafikkortet senere hen end det er at skifte CPUen, derfor er jeg en stor tilhænger af at købe en god CPU fra starten af, derfor jeg valgte i7-870 over en i5 CPU.


    Hvis du er helt sikker på at du ikke vil benytte SLI eller crossfire på den platform, vil jeg anbefale dig at tage et GTX 460, da det giver bedre værdi for pengene end et 5850, men så er du naturligvis også låst til kun 1 grafikkort (hvilket burde være nok til de fleste alligevel).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400
    nu jeg nød til spørge:)
    har du kigget det seyup jeg listede?


    min psu er billigere og det er stadig en 700w .


    og ellers er systemerne da ret ens er de ikke? :)
    såeh hvor går dit hen og blir dyrer det kan jeg ik helt forstå (andet end de 200 kr på psuen)


    Jeg var gået igang med den post før du postede den, så jeg havde naturligvis ikke set den.


    Systemerne er ret ens, den primære forskel er CPUen.
    Hvilken PSU du vælger er op til dig, jeg havde ikke lige set at den OCZ var modulær, derfor tog jeg den cougar.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • ja jeg er overbevist om det ikke blir cross/sli på dette setup.


    men din psu holdt op imod min psu. så det vel ligegode? modstream pro får gode andmeldeser ihvertfald og har fået sli/cross stemplet samt 80 plus:)



    så hvis jeg tog dit setup med min psu så vil jeg være godt kørende? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400


    ah sorry overså helt din psu var bedre end min :)


    Jeg kan ikke rigtigt svare på om den ene PSU er bedre end den anden, umiddelbart vil jeg tro at Cougaren er bedre end den OCZ, men det er ikke noget jeg personligt ville gå ud fra.


    En ide kunne være at læse nogle anmeldelser af de 2 PSUer inden du beslutter dig.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • mente din cpu:P


    har læst modstream levere varen vil lige læse om cougaren.


    men så vi så godt som færdige her:) og jeg takker for hjælpen.


    troede dog hd5850 performer bedre end gtx 460eren?


  • Dit system burde virke fint med den OCZ :9xo


    Bemærk naturligvis at som nævnt behøver du ikke en 700W PSU, hvis du ikke skal køre SLI/Crossfire, så du kan spare lidt ved ikke at tage en så stor PSU. Med mindre du måske opgraderer dig til det senere hen naturligvis.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • 5850 performer også bedre end GTX 460, men i kraft af at GTX 460 er billigere og performer næsten lige så godt som 5850, giver det mere værdi for pengene.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • det blir så mit setup med dn psu og din cpu. samt et gtx 460 :)


    psuen fra cougar får 90% i teak og oczèn blir sablet ned i hardcorehardware review:)


    så tak for hjælpen så skal jeg igang med shoppe:D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400
    det blir så mit setup med dn psu og din cpu. samt et gtx 460 :)


    psuen fra cougar får 90% i teak og oczèn blir sablet ned i hardcorehardware review:)


    så tak for hjælpen så skal jeg igang med shoppe:D


    Jeg håber du bliver glad for den computer :9xo

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400
    en fyr fra dustin home siger ocz ram kan give problemer? og han anbefaler http://www.dustinhome.dk/pd_5010168426.aspx
    istedet, har det noget på sig eller sælger vrøvl? :)


    Jeg skal ikke kunne sige hvad han bruger som begrundelse for hvad han siger.


    Generelt set kan man måske sige at hvis du vælger nogle RAM som ikke helt følger specifikationerne den ene vej eller den anden, så er der en større risiko end normalt for at der kan være problemer.


    Jeg har dog svært ved at tro at der skulle være problemer med de RAM, hvis du er i tvivl skulle du måske google det modelnummer for at se om andre kan af/bekræfte det.


    Derudover at sige at RAM fra et mærke som OCZ generelt kan give problemer lyder lidt som noget sælger fis efter min mening.


    OCZ er en af de større fabrikanter af RAM sticks (på niveau med Corsair og Kingston efter min mening), så hvis der skulle være noget generelt galt med dem ville der være mere omtale end hvis det var en af de mindre fabrikanter.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • har lige læst at mange har haft problemer med disse ram. Blandt andet sku de indstille timing selv osv. ikke noget jeg rigtigt ville have erfaring til da det her jo er mit nye build:)


    kan du nævne et alternativ til dem? :) eller er dem sælger henviser til et godt alternativ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400
    har lige læst at mange har haft problemer med disse ram. Blandt andet sku de indstille timing selv osv. ikke noget jeg rigtigt ville have erfaring til da det her jo er mit nye build:)


    kan du nævne et alternativ til dem? :) eller er dem sælger henviser til et godt alternativ?


    Det lyder meget sandsynligt at man selv skal indstille timings selv, det er dog ikke så besværligt endda som det måske lyder, man skal bare ind i BIOS og finde den rigtige menu (hvis du spørger pænt til den tid er jeg sikker på at du kan få hjælp til det herinde fra :9xo).


    Hvis du ikke vil indstille timings selv og du ikke skal OCe, vil de RAM han har vist dig være fine, de kan i øvrigt findes billigere andetsteds: LINK


    Endnu et alternativ er disse: LINK


    De er igen mere eller mindre identiske med dem fra Kingston specifikationsmæssigt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Efter jeg selv googlede lidt, vil jeg ikke anbefale de OCZ sticks, da det ser ud til at kombinationen af det bundkort og de RAM ikke kører så fantastisk.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400
    http://www.fcomputer.dk/?show=products_show&product_id=47637
    er disse mit setup værdigt? de koster 50 kr mer en ocz


    Tjaa... det er muligt at du stadigvæk selv skal sætte timings osv., men de burde vel være lige så fine som dem fra OCZ, du skal måske igen google den kombination for at være på den sikre side.


    Jeg kan i øvrigt se at Gigabyte har frigivet en BIOS opdatering i sidste måned der skulle hjælpe på kompatibilitet med RAM, så du bør sørge for at få opdateret bundkortets BIOS så hurtigt som muligt når du får computeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.