Ny SSD , hvilken ?

  • Har siddet og kigget lidt på Corsair's Force serie og deres Nova serie, hvad ville folket anbefale ?


    Skal have en ny SSD til OS og en SSD til de spil jeg vil spille som skal installeres derpå


    Så regner med en 60gb til OS og en 120gb til spillene der skal være installeret, ville corsair's


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4189262


    og


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4189260


    ikke være fine nok til det formål ?

  • køb 2 x 30 gb i raid 0 til os, så for du bedere ydelse, eller 2 x 60 gb hvis pengene er der til.


    intel så går man aldrig galt i byen, men andre kan også gøre det.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    køb 2 x 30 gb i raid 0 til os, så for du bedere ydelse, eller 2 x 60 gb hvis pengene er der til.


    intel så går man aldrig galt i byen, men andre kan også gøre det.


    Det er værd og overveje men nu er det jo windows 7 der skal installeres og det kan sjældent nøjes med 30gb , eller er det raid 1 hvor 2x 30 bliver til 30?


    Min hjerne er ikke så meget værd efter en hård dags arbejde og rodet rundt med bilen.

  • kan anbefale Intel X25-M Solid State Drive 80 GB til OS kørte med den før upgr og det var perfekt med plads

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

    Rettet en gang, sidst af controols ().

  • Jeg vil så godt slå et slag for en Corsair Force F120 disk. Denne bruger jeg som OS disk.
    Du får rigtigt nok bedre ydelse med 2x30Gb / 2x60Gb SSD, men husk, at så ryger din TRIM support.


    Corsairs Force SSD serie er med en SandForce controller. Disse har en meget højere skrive hastighed end andre SSD'ere. Skal du ikke skrive ret meget til dit OS er en Intel osse et rigtigt godt valg. Jeg har dog aldrig selv fortrudt mit valg :)

  • Det ville være dumt ikke at tage en SSD, med sandforce controlleren SF-1200.


    Du får knaldhøje skrive og læsehastigheder som næsten presser SATA II helt i bund. Jeg bruger en Mushkin Callisto de luxe på 60GB til OS og så er yndlingsspillet osse installeret på den og det passer fint til mig. Jeg bruger lige omkring 40GB når det er ryddet på på den, så jeg har fint med plads.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg takker for hjælpen folkens :)


    Så ved jeg da hvad jeg skal kigge på nu.


    Fordi jeg ville nemlig gerne have en disk til OS og en til hvor mine spil skal installeres, ikke fordi jeg spiller ret mange spil, men har da Eve Online og Mafia II og andre Diverse steam spil som BC2 / Alien Swarm installeret.


    Så satser nok lidt på jeg skal have en lidt større SSD til det formål

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Det ville være dumt ikke at tage en SSD, med sandforce controlleren SF-1200.


    Du får knaldhøje skrive og læsehastigheder som næsten presser SATA II helt i bund. Jeg bruger en Mushkin Callisto de luxe på 60GB til OS og så er yndlingsspillet osse installeret på den og det passer fint til mig. Jeg bruger lige omkring 40GB når det er ryddet på på den, så jeg har fint med plads.


    Mvh
    Sam


    +1 til Force serien, men du kan nøjes med en F40 til OS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi


    +1 til Force serien, men du kan nøjes med en F40 til OS.

    , og så tag en F80 hvis pengene er til det. til dine spil, data mv. husk lige og sætte din Controller til AHCI hvis ikke den allerede står til det. Fordi underligt nok vil du få en bedre hastighed på en Force SSD ved at den står til AHCI end RAID eller IDE.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi

    , og så tag en F80 hvis pengene er til det. til dine spil, data mv. husk lige og sætte din Controller til AHCI hvis ikke den allerede står til det. Fordi underligt nok vil du få en bedre hastighed på en Force SSD ved at den står til AHCI end RAID eller IDE.


    Bios er allerede sat til AHCI skulle jeg stærkt mene, ellers bliver det bare gjort når de nye diske kommer i :)

  • +1 til Corsair Force,80gb ligger i dårligt prisleje,så 60 el 120,komplett har 120 på tilbud til 2k.
    Her et par "lånte" tips til opsætningen,virker måske pænt logisk for nogle,men meget godt lige at ha i baghovedet;)


    1. Check firmware is updated, and update if necessary (factory shipped firmware version is printed on the drive's label) current firmware is 02HD.
    2. Be sure to connect it to the Intel SATA controller on your motherboard (generally port 0 or 1 is recommended)
    3. Before installing Windows, disconnect any other HDDs, so Windows doesn't try to put the boot sector on the other drive.
    4. Set AHCI mode in the BIOS
    5. Install Windows
    6. Reconnect your storage drive(s)
    7. If it's not already, put your SSD first in the boot list in the BIOS
    8. After installing Windows, upgrade to the Intel 9.6 RST drivers
    9. Install the Intel Toolbox to check SSD attributes and optimize (not necessary since TRIM should be working)
    10. Set your page file smaller if you like (mine is 1GB which is plenty for me)
    11. Disable hibernation if you don't use it (I use it daily so mine is enabled)
    12. Disable System Protection (aka. system restore) if you don't use it
    13. Get Windows updates and any missing drivers installed
    14. Run AS SSD Benchmark and post in my thread
    15. Setup your basic applications and utilities (WinRAR, Mozilla, etc)
    16. Take a system image (if you wanna reinstall it saves a lot of time)
    17. Move your default media folders to storage drive (my guide here)

  • Nu valgte jeg Muskin's SSD grundet den har lidt højere læse og skrive hastigheder end selv Cosair's Force serie, især med den firmware opdatering som ligger på deres website.


    Min ligger normalt på 275 i læs og 265 i skriv, sådan generelt, så jo der er knald på ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Med mindre du skal køre wankermark, så kan du ikke mærke forskel. Har lige skiftet en 80GB Intel 25M ud med en 120GB G. Skille Phoenix Pro (SF1200)i min MacBook Pro, og jeg mærker ikke nogen forskel.
    Skrivehastigheden er godt nok noget nær det dobbelte, og dét er vel værd at tage med, hvis man rutinemæssigt formaterer sin PC.