ASUS Update program brænder MOBO Af!

  • Hej, jeg har lige en lille historie jeg ville dele med folk, det hele startede med at jeg skulle opdatere min computer.


    Jeg har rodet med IT i godt 8-9 år nu, og ved skam godt hvad jeg laver.


    Jeg har mig et 2000kr bundkort som skulle have opdateret BIOS da understøttelsen af min C2D processor ikke var helt korrekt, men i den nyere BIOS opdatering var CPU'en listet.
    Jeg går så ud på ASUS hjemmeside og henter mig deres Asus Opdate program som selv går ud og henter den nyeste BIOS til mit Asus mobo. Derefter gemmer jeg min BIOS fil på skrivebordet, tjekker om det er den rette BIOS og det er det. Ingen problemer der, så sætter jeg så Asus opdate programmet til at opdatere min BIOS. Det hele køre som det skal, opdateringen bliver gjort og programmer skriver "Confirmed" til installationen som Asus opdate plejer at gøre. Det siger så for at fuldføre opdateringen af min BIOS skal jeg genstarte, det gør jeg så, og så sker der sjove ting, min BIOS virker OVERHOVDET ikke mere!!
    Nååå!


    Jeg må jo så smide min CD i og gendanne min BIOS nu når den har det "CrashFree BIOS" Så kan CD'en jo rette op på det. TRO OM IGEN
    Dette virker heller ikke for den kan jo ikke boote op på cd'en!


    Ser i, her er det at jeg kan forstå på det, at ASUS opdate programmet har lavet en fejl, sidden at BIOS'en bliver godkendt af programmet og programmet siger at det er installeret korrekt.


    Jeg tænkte så at jeg ville skrive til Asus for at få dem til at erstatte det som der er gået i stykker, dvs et mobo som de skulle have retur og skiftet en BIOS i. Det er jo trods alt ASUS Opdate programmet som er problemer med.
    Det skal siges andre jeg kender har haft samme problem med 2000+KR bundkort som nu er lige til at smide ud.


    Her er nogle mails som viser at ASUS ikke tager ansvar for deres Software, og er ligeglad om deres programmer virker eller skader andres hardware de tænker bare "profit!"


    Det er lidt af en roman at køre igennem, men er jeg den eneste der syntes det her virker lidt forkert fra ASUS side ?


  • Ikke fordi jeg ligefrem vil tisse på din sukkermad, men..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe
    Jeg har rodet med IT i godt 8-9 år nu, og ved skam godt hvad jeg laver.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe
    I can't remember where I bought the mobo, and I never got papers from the shop.


    Errm..? :roller:

  • Jeg har kørt med ASUS Mobo i stort set alle mine systemer og har altid brugt deres skødprogram uden nogen problemer.. Derfor jeg er lidt overrasket over at lortet nu fucker op..


    EDIT: ved godt at DOS er mere sikkert, men hvad skulle man ellers bruge deres program til da... Det må jo være lavet for at man kan bruge det, eller er det bare til pynt..
    Ærger mig da også nu at jeg ikke updatede via DOS


    Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m
    Ikke fordi jeg ligefrem vil tisse på din sukkermad, men..




    Errm..? :roller:


    Jeg har lave computere, loddet elektronik, samlet, installeret, fejlfinding osv. har arb. for et par virksomhedder med det, og har selv lave og hjulpet næsten alle jeg kender.. ved ikke hvad man skal kalde det. Og køber selv min egen hardwarre ?? ved ikke hvad der sker der? 8o


  • Men du ved ikke at hardware kan fejle og at du skal gemme kvittering osv fra butikken, fordi du måske skal bruge det ved fx en sag som denne her og andre garanti sager? :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • jojo selvfølgelig, plejer at gemme ALLE mine kvitteringer, men det er købt ved enten Midtdata eller SHG hvor man ikke får kvitteringer på tingene de fås over mail og gemmes i deres system under bruger.


    Men når tingene bliver over 2 år gamle så sletter de det automatisk fra deres side af (noget nyt de er begyndt på)


    Men Asus kan også se hvor dette bundkort er blevet købt ved at indtaste serie nr i deres system og så popper det fint op på deres skærm hvor på jorden det er blevet solgt hvis de gider..


    Har haft en sag med ASUS før ang grafikkort og der slog de det op på deres system og sagde jeg skulle ringer til shg for det var der jeg havde købt det..


    Syntes bare det er noget underligt at de slet ikke tager ansvar for hvad skader deres lorte software laver på ens hardware især når programmet siger OK for alt og ikke melder fejl, oven i det så virker CrashFree bios system som er i mobo jo heller ikke.. Jeg er bare lidt overrasket at et så godt firma skrider så stort på sine kunder..


  • Det kan godt være du har arbejdet med den slags længe, men sorry når du sender en mail som den du gør der, så fortjener du næste heller ikke hjælp. Magen til fræk mail skal man lede et godt stykke efter. Ja du er sur, men den mail er bare ikke fair at sende til dem.
    De skriver jo at intet er 100% sikkert ved BIOS upgrade og det har de jo ret i. Du har fulgt alt til punkt og prikke, men et eller andet er gået galt. Surt show, men shit happens.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • hehe, bliver man jo lidt nød til når de er provokerende


    Jeg havde skrevet til dem at jeg ikke havde kvitto eller kendte til hvor skidtet var købt, og så skriver de til mig at jeg bare må kontakte der hvor jeg har købt den.. flot flot..


    Men ja, jeg har været rimelig pissed, men nu er den fis slået og så må man jo bestille sig et nyt og ALDRIG bruge deres software igen.. DOS MODE fra nu af hehe :)


    Men som de skriver intet er 100% sikker ved update af BIOS så må de jo sørge for at de updates de smider ud lige bliver testet ordenligt igennem så det ikke fiser mine komponenter af..


    EDIT: Det du har quatet blev heller ikke sendt til asus kun det jeg skrev i "quote"

  • Det kan godt være det er surt osv. men forventer du selv et venlig svar med den mail/problem describtion du sender?


    Desuden står der ikke når man laver bios update at det er ens eget ansvar? det gjorder der i "gamle dage" ;)


    Anyways kan du ikke bare tjekke din mail for dine faktura de blir så vidt jeg ved altid sendt til dig hos de overnfornævnte firmaer...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Det kan godt være det er surt osv. men forventer du selv et venlig svar med den mail/problem describtion du sender?


    Desuden står der ikke når man laver bios update at det er ens eget ansvar? det gjorder der i "gamle dage" ;)


    Anyways kan du ikke bare tjekke din mail for dine faktura de blir så vidt jeg ved altid sendt til dig hos de overnfornævnte firmaer...


    Ja for jeg skrev da nogen lunde flinkt til dem og spurgte om der var noget de kunne gøre til at starte med.. Men jo jeg var lidt negativ men syntes jeg da også er lidt forståligt når man lige har feset sit 2000kr mobo af..


    Jeg kan ikke se noget somhelst inde ved shg, var der inde og kigge og ved da jeg har købt for godt og vel over 40K der inde, men kan slet ikke se nogen oversigt mere på hvad jeg har købt der.. Det er efter deres nye hjemmeside så er alt væk fra min konto..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe


    Ja for jeg skrev da nogen lunde flinkt til dem og spurgte om der var noget de kunne gøre til at starte med.. Men jo jeg var lidt negativ men syntes jeg da også er lidt forståligt når man lige har feset sit 2000kr mobo af..


    Jeg kan ikke se noget somhelst inde ved shg, var der inde og kigge og ved da jeg har købt for godt og vel over 40K der inde, men kan slet ikke se nogen oversigt mere på hvad jeg har købt der.. Det er efter deres nye hjemmeside så er alt væk fra min konto..


    Jeg tror du skal læse indlægget og skelne mellem din mail konto og shgs hjemmeside:P Undskyld jeg er næsvis;)


  • Nej jeg skar selv lige din mail og det væk, gad ikke lige have det med.


    Jeg har selv siddet med support og klage for en stor udbyder i DK og hvis jeg fik den problem beskrivelse ind du sendte først, så fik du sgu heller ikke meget hjælp, andet end et standard svar....


    Så det er ikke dem (ASUS) der er provokerende, men netop dig. Deres svar er helt efter bogen og alt bliver behandlet der efter. Man får svar, som man selv har redt op til.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe


    Ja for jeg skrev da nogen lunde flinkt til dem og spurgte om der var noget de kunne gøre til at starte med.. Men jo jeg var lidt negativ men syntes jeg da også er lidt forståligt når man lige har feset sit 2000kr mobo af..


    Jeg kan ikke se noget somhelst inde ved shg, var der inde og kigge og ved da jeg har købt for godt og vel over 40K der inde, men kan slet ikke se nogen oversigt mere på hvad jeg har købt der.. Det er efter deres nye hjemmeside så er alt væk fra min konto..



    Kalder du det "flinkt"? :)) Jeg forstår egentlig godt deres svar. Du fortæller dem jo ligefrem hvad "de skal gøre" ifølge dig.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe



    Kalder du det "flinkt"? :)) Jeg forstår egentlig godt deres svar. Du fortæller dem jo ligefrem hvad "de skal gøre" ifølge dig.


    jaja men jeg har ret, deres software fes min hardware af, så må de vel også gøre noget ved det. De kunne evt. have skrev til mig at de ville se på bundkortet, og derefter konstatere om det var bruger eller firma'et fejl..
    Men at de gør ingenting er jo lidt nedtur..
    Men sket er sket, jeg har bare ikke 2K der står mobo på..
    Men vil da gi dig ret, måske skulle jeg have undladet og skrive at de skal betale nyt eller reperere eller ombytte =) hehe men nu er det jo sendt afsted til dem og de er fløjtne ligeglade..

  • Havde det samme problem dengang jeg købte det bundkort jeg har nu.
    Da jeg skulle smide min c2d i maskineriet blev jeg bedt om at update BIOS.
    Det gjorde jeg så, self. Med asus' update program, med det resultat at maskinen nægtede at starte op.
    Derefter sendte jeg bundkortet tilbage til forhandler (getmore) og fik det erstattet med et nyt.


    Fejlen ligger i Windows Vista og 7s måde at at tilgå hardware som er noget mere streng end i xp, hvor asus update virker helt som det skal.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200