Hjælp med lovgivning omkring forkert varebeskrivelse!

• Hej tweakere.

En af mine venner har lige købt sig en ny computer hos Wupti.

I beskrivelsen stod der at den blev leveret med et ATI 5650, men det er ikke tilfældet :(
    Der sidder nemlig kun et 5470 som er meget dårligere.

Derfor vil jeg lige høre om i ved hvad der kan gøres ved det? Om de er forpligtet til at levere en med det rigtige, da han jo har købt den i tro på at det var et 5650 som sad i?

Mvh. Kristian Flindt.

• Står der også hvilket grafikkort der "burde" være i, i ordre bekræftelsen, som din ven nok har fået på mailen?

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

• hvis han har handlet i god tro så skal butikken naturligvis levere det kort de har givet ham tilbud på, da det i dette tilfælde i mine øjne handler om tilbud og accept.

man skelner da imellem om der er handlet i god eller ond tro,

så i mine øjne skal de i henhold til købeloven levere kortet.

og ellers er han jo altid i sin gode ret til at annulere handlen !

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
    PS3
    Wii

• Det skal nok også lige siges at det er en bærbar pc.

Der står ikke noget om hvilket kort det er i ordrebekræftelsen, men de burde vel levere ham den model med 5650 istedet for?

• Jeg må indrømme jeg ikke har så meget styr på det.. Men han har vel 14 dages fortrydelses ret, hvis alt går galt

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

• Burger plejer at have godt styr på RMA, fragt og den slags - du kunne jo prøve at spørge hende. :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Han overvejer også lidt at sende den retur, og så købe en helt anden. Men det var mere hvis der var en chance for at han kunne få den "rigtige" model uden merpris. For de skriver nu på deres hjemmeside, at den som har et 5650, ligepludselig koster 700kr mere.

• Jeg vil da mene at du har krav på at få den rigtige model

Der har været en lignende sag omkring et objektiv til et Canon Kamera. Mener det var i Elgiganten. Her viste de et Canon objektiv, men de sendte et billigere Sigma i stedet for. Her endte de med at sende Canon objektivet i stedet for, da det var det de havde reklameret med - hvilket var en fejl.

• Han har ret til at få den med det gode grafikkort i. Det står jo i reklamen, så de har SKAL give ham den rigtige, med mindre de ikke kan få den hjem. og hvis det er tilfældet skal han have sine penge tilbage.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Mange tak for hjælpen allesammen!

I markedsføringsloven paragraf 3 står det også, og han bruger også det elgiganten link til at "overbevise" dem! :) Nu må vi sgu håbe at Wupti bøjer sig. De er sgu ikke meget for det. Indtil videre har de tilbudt ham 250kr i rabat :crazyeyes: