ati med nvida PhysX

  • Hej nolge der kan svare på om nvida korte jeg skal bruge til PhysX skal side et bestem sted er fordig lige nu sider mit ati i slot 2 da mit lydkort ikke kan være der for NB så er ned til af rykke det til slot 2 så spørgsmålet er vil jeg kunne sete et nvida kort i slot 1 eller 3 og bruge det til PhysX med mode driver er lidt usikker på om ati kortet skal være i slot 1

  • at få et nvidia og et ati kort til at køre sammen er faktisk meget svært, da driverne normalt ikke vil sammen.....hacked drivere kan måske løse problemet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    at få et nvidia og et ati kort til at køre sammen er faktisk meget svært, da driverne normalt ikke vil sammen.....hacked drivere kan måske løse problemet.


    Det er ikke det jeg spøre til :D jeg har læst en del og syns ikke det ser så svært ud men kan ikke fine ud af om det kan give problemer når mit prima kort sider i slot 2

  • Har du nvidia kortet liggende er det jo bare at prøve,tror umiddelbart ikke der er nogen problemer i det,men afhængig af hvilket bundkort du sidder med,kan du risikere at dine pci-e lanes ikke blir udnyttet til fulde med gfx i slot 2 el 3.Men hvilket bundkort og gfx snakker vi om,oh hvilket nvidia kort har du i tankerne til physx ?

  • Som Puma herinde på forumet har forklaret et par gange, kræver det kun en patch at få PhysX til at køre imens at man har et ATI kort i maskinen på samme tid som et Nvidia. Position i PCI-E portene skulle ikke sige noget, udover hastigheden på de forskellige porte og bundkortet. (x16,x8, x16+x16 osv).

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Givet at du har et 8800 geforce kort som et minimum og der ellers ikke er nogle hardware mæssige blokader så er det du leder efter "Hybrid physx 1.04ff". Dog vil jeg sige at det ikke var det værd i mit tilfælde. Jeg fik problemer med mit 5850, men physx virkede på mit 260 gtx kort.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint