HDD formodenlig printplade der er brændt...

  • Hey Tweakere :)


    Jeg sidder hjemme hos en gut der har lidt problemer, vi skiftede hans PSU ud da der havde været nogle problemer (den var defekt), men nu har den i stedet valgt at brænde hvad der formodentligt er printpladen af i harddisken, så mit spørgsmål er...
    Hvad gør vi, skal 'dataskiven' tages ud og sættes i en anden hdd af samme mærke eller hvordan?? :)


    På forhånd tak
    -Søren


    EDIT: Det er en WD2500JS


  • Hvor lyder det til at være et dumt forsøg på at få data ud, med jeres viden ;) i skal købe en ny printplade og skifte denne, hvis det nu er endelig er, men det kræver en smule viden om det..


    Lær at tage backup og smut ud og køb en ny disk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Hvor lyder det til at være et dumt forsøg på at få data ud, med jeres viden ;) i skal købe en ny printplade og skifte denne, hvis det nu er endelig er, men det kræver en smule viden om det..


    Lær at tage backup og smut ud og køb en ny disk


    Styr dog lige tonen! Han er +45 år og havde ringet til mig for at få hjælp, jeg kom skiftede hans PSU ud og der opstod problemer med HDD'en at han ikk laver backups er ikke min skyld så vil da ikke høre på dine hentydninger, indrømme jeg ikke er EKSPERT (hvilket du åbenbart er, men lad dog vær med at flame min post...)
    :offtopic:

  • Må altså holde med helmer her.. Du er da velkommen til at tage skiven ud af harddisken og forsøge at sætte den i en anden, tror bare ikke det hjælper.


    Du kan evt gå ned til din lokale hardware pusher og spørge om hjælp. Det der med at åbne diske og lege med skiven er ikke noget man burde gøre hvis man ikke ved hvad man laver.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6


    Styr dog lige tonen! Han er +45 år og havde ringet til mig for at få hjælp, jeg kom skiftede hans PSU ud og der opstod problemer med HDD'en at han ikk laver backups er ikke min skyld så vil da ikke høre på dine hentydninger, indrømme jeg ikke er EKSPERT (hvilket du åbenbart er, men lad dog vær med at flame min post...)
    :offtopic:


    Slap dog af.


    Men ja, få fat i en ny printplade, eller køb en ny harddisk og lær ham at tage backup :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Slap dog af.


    Men ja, få fat i en ny printplade, eller køb en ny harddisk og lær ham at tage backup :)


    Nejnej ikk meningen det skulle lyde så voldsomt og ja han har ret, det var måden det kom ud jeg ikke lige brød mig om ;D No hard feelingsherfra (;
    Og tak for hjælpen :)

  • Hvis i kan finde en disk HELT magen til (dvs også samme revision) så kan i være heldig at kunne flytte printet over på den defekte disk.


    Dette er dog ikke et helt ligetil projekt, så med mindre det er rigtigt vigtige data så glem det og lær af fejlen. Alternativet er at finde et proffesionelt firma der laver data recovery, det koster en del og i skal i givet fald ikke selv forsøge at rode med disken.


    At pille skiverne ud er ikke noget "normale" mennesker kan udføre succesfuldt og slet ikke hvis man ikke har adgang til et renrum.


    /ask


  • Ja okay takker for dit svar :)
    Men han kender en gut der skulle have forstand på det, så jeg er pt. ude af dette 'lille projekt', men fortæller ham det når han skriver hvad han har fundet ud af :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6
    Men han kender en gut der skulle have forstand på det, så jeg er pt. ude af dette 'lille projekt', men fortæller ham det når han skriver hvad han har fundet ud af :)


    Hvis der skal være nogen håb om at få data ud af en defekt disk - så skal der IKKE pilles ved den. Jeg frygter (*) lidt at det måske er en ven der _tror_ at han har meget forstand på det og gør mere skade end gavn...


    /ask


    (*) frygter er måske så meget sagt, da jeg vel egentligt reelt kan være ret ligeglad - det er mest rettet mod hvis disken faktisk indeholder vigtig data.