HDMI kabler - Store resolutions? (1920x1200)

  • Vores Xbox har fået sin første RROD, og indtil at jeg får taget mig sammen og får den fikset, så har vi ingen måde at se DVD film på, på vores gamle analoge TV.


    Så jeg tænkte at vi kunne flytte min ~26" skærm over sammen med PC'en og så trække lyd og billede igennem HDMI - men hvor stor en skærmstørrelse kan et typisk kabel trække? Ser ud til at variere meget når jeg kigger på specs for kabler. Jeg har egentligt ikke lyst til at betale 5-600kr for et "Guld" kabel hvis et typisk no-name kan trække det. Vi snakker højst en meters længde.


    Mvh.
    Anders, HDMI nooben :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Vores Xbox har fået sin første RROD, og indtil at jeg får taget mig sammen og får den fikset, så har vi ingen måde at se DVD film på, på vores gamle analoge TV.


    Så jeg tænkte at vi kunne flytte min ~26" skærm over sammen med PC'en og så trække lyd og billede igennem HDMI - men hvor stor en skærmstørrelse kan et typisk kabel trække? Ser ud til at variere meget når jeg kigger på specs for kabler. Jeg har egentligt ikke lyst til at betale 5-600kr for et "Guld" kabel hvis et typisk no-name kan trække det. Vi snakker højst en meters længde.


    Mvh.
    Anders, HDMI nooben :roller:


    Et HDMI kabel har ingen problemer med nogen som helst opløsninger under 1920x1080 og sikkert heller ikke over.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • så i et forbruger program for et stykke tid siden hvor de testede billige og dyre HDMI kabler, og der er faktisk ingen forskel at se.. alle HDMI kabler du køber kan klare den opløsning, det er jeg ret sikker på. Så du kan trygt købe et billigt HDMI kabel.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Godt at høre. Blev bare en smule forvirret af f.eks. følgende fra dit link : 0.5m til 15m understøtter op til 720p. - Der er jo en lille forskel fra 720p og op til 1080+ :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • så længe vi snakker under 5 meter kan det næstbedste crap trække det hele.


    Resten er æstetisk og til over 5 m.


    Det er digital signal, så så længe det går igennem er det der - ikke noget med støj. Problemet kommer i lange længder. HDMI std. er kun bygget til træk på 5m, derover skal man altså have et godt kabel for at være sikker på at undgå udfald.

  • Altså HDMI 1.0 undersøtter op til 1920×1200 /60hz, og de nye standarder undersøtter kun højere. Så ingen probs.



    Til Overgaard-


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    så længe vi snakker under 5 meter kan det næstbedste crap trække det hele.


    Resten er æstetisk og til over 5 m.


    Det er digital signal, så så længe det går igennem er det der - ikke noget med støj. Problemet kommer i lange længder. HDMI std. er kun bygget til træk på 5m, derover skal man altså have et godt kabel for at være sikker på at undgå udfald.


    Jeg købte engang et HDMI kabel i Harald-nyborg på 5 m - og det skulle jeg aldrig ha' gjort. Signalet røg hele tiden. Stikket knak for enden, fordi det var bugget en smule.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Jeg ville bare købe det billigste - hvis du ellers kan lide designet :)..


    Som kan alle 1 m kabler bære din opløsning ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • jeg har selv købt et 3m hdmi i Thansen for 100kr : > igen problemer der

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro