Barbering med skraber

  • Jeg går og leger lidt med tanken om at prøve at begynde skraber, jeg kan nemlig godt lige at lade skægget gro en smule, men maskine er bare ikke glad for det.


    Men jeg har bare aldrig prøvet at bruge skraber, så jeg aner ikke engang hvad jeg skal starte med at købe, eller hvordan man overhovedet gør

  • Bruger selv Gillette Fusion(den med 5 blade, har ikke prøvet den med 7 blade som er en elektrisk skraber), og må sige at det er den bedste skraber jeg har prøvet til dato(har prøvet rigtig mange forskellige i forskellige prisklasser).


    Jeg barberer mig altid mod hårets retning, det har jeg de bedste erfaringer med.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Har også en Fusion, den med vibrator (ja den var sku billigere end den alm. da jeg sku købe en :crazyeyes:)
    Virker fint, og barberer mig 2 gange om ugen.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Jeg barberer mig altid mod hårets retning, det har jeg de bedste erfaringer med.


    Det virker også ret effektivt, men hvis man aldrig har barberet sig (med kniv) før, så er det nok en god ide at starte omvendt, indtil huden er "hærdet" lidt...


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    Så har jeg barberet mig for første gang med en skraber


    det var jo ikke så slemt som jeg havde troet, og så tog det kun det halve tid næsten når jeg gør med en maskine


    Velkommen i klubben. Så er du ikke længere "skraber-jomfru".


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Velkommen i klubben. Så er du ikke længere "skraber-jomfru".


    Anders


    Ja velkommen, det var da dejligt nemt ik :D?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Velkommen i klubben. Så er du ikke længere "skraber-jomfru".


    Anders


    Mon det blødte første gang? :))



    Ej ok, jeg er også træt.... :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Meget relevant.
    Jeg bruger kun skraber til at barbere mig med. men har flirtet lidt med maskine fra tid til anden.
    Hvordan hede hulen H...... skærer folk sig på sådanne en skraber ?
    Har man tørre læber så har jeg prøvet det ved mundvigene. men en lille knop/bums bliver snittet rent af og bløder ikke.
    Hvordan bærer folk sig ad ?


    Når jeg barberer mig gør jeg det altid med hårene først. og hvis det skal være rigtigt fint efterfølgende mod hårene. Går jeg direkte på at trække den mod hårene bliver barberingen ringe og ubehagelig.
    Jeg ved ikke em min skægvækst er anderledes, men jeg skal barbere mig 2 gange dagligt for at være til pænt brug.

  • Bruger også Fusion (Uden vibrator, det er til damerne).
    Dog synes jeg ikke sæbevask før er en god idé, medmindre det er noget neutralt noget uden ting og sager i. Bruger altid bare en klud med noget varmt vand, så barbering med gel, og så vask med iskoldt vand.
    Det varme vand åbner for porerne i huden, og det kolde får dem til at lukke sig igen. Det fik jeg at vide af en læge efter en omgang skægpest :)

  • Personligt går jeg altid i bad og vasker krop og hår. Derefter barberer jeg mig mig, og til sidst går jeg ind i badet igen og vasker ansigtet (med ansigtsgel).
    Badet inden blødgører huden og barberingen er langt bedre og mere skånsomt overfor huden. Desuden bliver ansigtet vasket ordentligt rent for barberskum ved at vaske ansigtet ordentligt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Den bedste skraber jeg nogensinde har haft, var en fra Wilkinson hvor der var tremmer foran bladene som gjorde at du ikke kunne komme til at skære dig, for jävlan da den var jeg glad for.


    Godt med varmt vand til at bløde huden op, så rigtig barbersæbe og en kost og man bliver ligeså glat som en nyfødt babyrøv i ansigtet, jeg ved det tager længere tid men resultatet er osse derefter, hold op så kan selv en simpel ting som en barberig føles lækkert ;), især hvis man skal på vulkaner og tage sig ud fra sin bedste side ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.