• Lyder som om den er blevet koblet af (kablerne), eller stået helt af. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • åbne pcen, tjekke alle kabler sidder som den skal, hvis det er sata så evt. skift til en anden port på bundkortet..


    ellers prøv at sætte et andet dvd drev til og se om det hjælper :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Det er godt at høre at du fik din søsters data ud :D


    Med hensyn til drevet, kan det være en løs forbindelse eller et defekt drev.


    Men bare for "sjov" kunne du prøve at gendanne standard i BIOS, når nu du har været derinde og ændre på ting, man ved jo aldrig...


    Det er desværre ikke helt lige til at tjekke et SATA kabel til det optiske drev i den bærbare, da det afhænger af hvordan Acer har lavet det, kan dog være så simpelt som at slide drevet ud og så sætte det i, igen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja... det afhænger jo af hvordan Acer har opsat deres BIOS, der plejer at være en knap omtrent samme sted hvor man gemmer og lukker BIOS, der hedder noget ala gendan BIOS eller noget lignende.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Okay, rigtig mange tak.
    Jeg vil prøve at gendanne BIOS og se hvad der sker, og ellers vil jeg forsøge at finde en guide til at boote windows xp fra usb pind, og se hvad der sker.


    I hvert fald mange tak for hjælpen, vender tilbage når jeg har prøvet lidt.


    Mvh.
    Stefan