Indlæg af smoelgaard

    Okay, rigtig mange tak.
    Jeg vil prøve at gendanne BIOS og se hvad der sker, og ellers vil jeg forsøge at finde en guide til at boote windows xp fra usb pind, og se hvad der sker.


    I hvert fald mange tak for hjælpen, vender tilbage når jeg har prøvet lidt.


    Mvh.
    Stefan

    Når jeg skal ind og vælge hvor der skal bootes fra, så kan jeg godt finde Cd-rom drevet men før stod der model navn, eller en eller anden betegnelse ud fra den, det gør der ikke mere, og hvis jeg trykker F12 (Boot menu) så kan den ikke vælges :/

    Men det er i mellem tiden opstået et nyt problem.


    Computeren kan ikke længere boote fra cd.
    Det skete efter jeg installerede Ubuntu, helt på computeren (i starten testede jeg bare lige og fik smidt eksamens teksten + andre dokumenter over på ekstern), efter det var installeret skulle den genstarte. Her gad den så ikke, at komme ind, den kommer med en fejl som jeg ikke rigtig kan finde ud af at komme væk fra. og jeg kan som sagt ikke boote fra cd-rom drevet så jeg kan få installeret windows XP, nogen der har en ide til hvad det kan være ?


    Mvh.
    Stefan

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hmm det lyder lidt underligt, hvis den bærbare kan boote fra USB kan du også prøve med en ubuntu live usb key.


    Canonical har lavet en rimeligt god guide til hvordan du henter det ned og sætter en USB nøgle op til det, vær opmærksom på at alt bliver slettet på usb nøglen.


    Her er et link til det LINK


    Det her virkede, rigtig rigtig mange tak for hjælpen siger jeg !


    Det var virkelig dejligt, i øvrigt et dejligt styre system.


    og tak for din tålmodighed.


    Mvh.
    Stefan

    Har fundet vores gamle windows Xp cd. og den kan den godt boote, men hvis jeg installere xp på den sletter jeg vel alle filer også :/

    Ja jeg kan høre disken spinder, men der sker bare ikke noget. det er som om at den slet ikke registrer noget, ud over at cd-en bare køre.


    Har prøvet at boote fra usb, men ved ikke helt hvordan det virker så det har jeg heller ikke haft succses med endnu :/

    Jeg har været inde og sætte cd-drevet til første prioitet, men der sker ikke noget når jeg prøve. er virkelig lost aner ikke hvad jeg skal gøre med det :/

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Kan ikke huske hvor "sikkert" Windows 7 er, men du burde næsten kunne hive harddisken ud og over i en anden maskine og læse direkte fra dine dokumenter.


    Mén - der var et eller andet med at NTFS filsystemet godt kan låse filerne nede på visse maskiner. Har selv været ude for at gøre ovenstående et par gange for derefter at få en blank "Adgang nægtet" fejl.


    Forstår ikke helt hvad du mener?


    Men hvad har du gjort i de siturationer ? :)

    Jeg er ked af at sige det. men kan ikke få det til at fungere.
    Jeg har brændt .iso filen ned på en cd, og sat den til at boote fra cd men der sker stadig ingen ting, den står stadig bare med den hvide streg på sort skærm:/


    Er der noget jeg kan have gjort galt ?

    Mange tak for svaret !


    Men kan ikke lige helt finde ud af hvad for en af dem det er jeg skal downloade kunne du evt. give lidt mere hjælp.


    Mange tak :)

    Hej alle.
    Jeg er kommet i en rigtig træls situration som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med.


    Jeg har hentet og instaleret windows 7 både på min og på min søsters computer, jeg havde så ikke lige fået det aktiveret på min søsters, det gjorde jeg så her den anden dag.


    Da jeg så ville tænde igen, sker der ikke andet end den viser "acer, startskærm noget" også er der ellers bare sort skærm med en lille streg der blinker oppe i venstre hjørne.


    Er der nogle af jer der har hørt noget om dette før og evt. kan hjælpe.


    eller nogen den ved hvordan jeg kan boote en version af windows xp eller andet så den måske kan komme op og køre igen. hendes engelsk eksamens oplæg ligger der på, som skal bruges fredag, så det ville være super med noget hjælp, føler jeg har prøvet alt :/


    Pc'en:
    Acer asprie 4520 1,9 Ghz.


    Mvh.
    Stefan