Hej! Er du medlem af HK? Kan jeg i så fald få dig til at sende en email til dem?

  • overskriften siger det hele,


    Jeg har nemlig en ven som jeg tror bliver snydt af sin arbejdsgiver. Så planen er at spørge HK om reglerne på området, men for at gøre dette skal jeg være medlem, og det er der ellers ingen grund til at jeg bliver. Jeg vil være vældig taknemmelig hvis du vil give mig denne mulighed.


    Mvh
    Mathias

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    overskriften siger det hele,


    Jeg har nemlig en ven som jeg tror bliver snydt af sin arbejdsgiver. Så planen er at spørge HK om reglerne på området, men for at gøre dette skal jeg være medlem, og det er der ellers ingen grund til at jeg bliver. Jeg vil være vældig taknemmelig hvis du vil give mig denne mulighed.


    Mvh
    Mathias


    Er din ven selv medlem? Ellers er der vel ikke så meget HK kan hjælpe med?

  • Schultz:
    Nej, men jeg håber på at det allligevel er muligt at spørge, på vegne af min ven.


    Pinky:
    Jeg har forsøgt at kontakte HK, og de siger at siden HK er selvejende, er det kun medlemmer af HK de må betjene.


    Happy^:
    Jeg behøver ikke kontakt informationer, jeg HAR forsøgt at kontakte HK, og det er ikke muligt at få svar på spørgsmål, medmindre man er medlem, siger de.

  • tror du har fået fat i den forkerte medarbejder der så..


    i stedet for at begynde samtalen med "jeg er ikke medlem, men jeg vil gerne have hjælp uden at betale"


    kunne du starte samtalen med "hej, kan du stille mig ind til en som kender noget til "sagens emne" tak?"


    så stiller de dig som regel videre og du får faktisk lov til at snakke med en der ved noget om sagerne, også uden at være medlem :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Det lyder nok meget mavesurt.


    Men din ven har sikkert været glad for de penge han har sparet igennem tiden. Det er jo den risiko man tager, en slags forsikring man håber man ikke for brug for.


    Derudover er der en masse ting fagforeningenerne bidrager med, så synes det er nas på andre der betaler for det. Jo, man kan godt melde sig ind og få rådgivning når det er gået galt, men hvis alle gjorde det, så ville der jo nok ikke være nogen steder at hente den fornødne hjælp..



    Men når dette er sagt, så har de andre nok ret i at du er ramt ind i en regelrytter. Nu kender jeg ikke til HK, men normalvis er det, desværre, ikke noget problem at få råd og vejledning mod at tilmelde sig fagforeningen når man tager kontakt til dem. Så derfor er det nok bedst din ven tager kontakten selv, evt. sammen med dig, men han skal i hvert fald selv være inde over det. For kunne umiddelbart forestille mig at de har mange der kontakter dem på vegne af andre, og det er sgu mest tidsbesparende at snakke med "kilden" selv.


  • vil give dig ret i det er irriterende at folk nasser på det andre betaler for, men lige et spørgsmål om din definition af at nasse


    jeg er eks med i HK gratis, et tilbud jeg fik gennem min skole, er det også det du kalder at nasse eller? til gengæld er mit medlemskab kun 3 år (så vidt jeg husker) derefter skal jeg betale for det.. tror det er det man normalt kalder for reklame :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    vil give dig ret i det er irriterende at folk nasser på det andre betaler for, men lige et spørgsmål om din definition af at nasse


    jeg er eks med i HK gratis, et tilbud jeg fik gennem min skole, er det også det du kalder at nasse eller? til gengæld er mit medlemskab kun 3 år (så vidt jeg husker) derefter skal jeg betale for det.. tror det er det man normalt kalder for reklame :)


    Nej, det vil jeg ikke betegne det som, du er jo medlem. At du er blevet tilbudt det gratis, er jo bare en måde for HK at promovere sig selv blandt de unge.


    Nas, er i følge mig, når man har gået uden fagforening, og man af en eller anden grund får brug for dem, og derefter søger råd, EFTER det er sket. Det kan være en fyring, underbetaling eller noget helt tredie, hvor man finder ud af man har brug for dem efter man har haft en episode, og derefter melder sig ind.


    Desværre, som jeg også skrev ovenfor, giver fagforeningerne råd og tips, evt. kører de en sag imod arbejdgiveren for at hente det tilgodehavende, hvis blot du melder dig ind.


    De gør det jo nok for at skaffe flere medlemmer, men et eller andet sted så skyder de også sig selv i foden. For hvorfor gå og betale til noget i flere år inden man får brug for det, når man hører nabo'en der har gået uden fagforening ligeså længe, får samme behandling i samme øjeblik han melder sig ind med en sag der er sket?


    Man ringer jo heller ikke til et forsikringsselskab for at tegne en kaskoforsikring på bilen, efter man har smadret den i en eneulykke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    vil give dig ret i det er irriterende at folk nasser på det andre betaler for, men lige et spørgsmål om din definition af at nasse


    jeg er eks med i HK gratis, et tilbud jeg fik gennem min skole, er det også det du kalder at nasse eller? til gengæld er mit medlemskab kun 3 år (så vidt jeg husker) derefter skal jeg betale for det.. tror det er det man normalt kalder for reklame :)


    Nej, det er det man kalder et introduktionstilbud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Nej, det er det man kalder et introduktionstilbud.


    ja okay :) men et rimelig godt introduktionstilbud må man give dem :) i hvert fald set fra mit synspunkt

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his