Hvilken Bærbar?

  • Er det de bærbare jeg burde over veje? eller er der flere på market :D

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb

  • Du kunne starte med og få noget tålmodighed og ikke forvente folk sidder herinde og er klar til og svarer dig hvert minut - Så lang tid har du heller ikke ventet ;)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Og evt. selv prøve at finde nogle. Det virker som om du ikke gider selv finde noget og derfor har "uddelegeret" opgaven. Det er ikke god stil.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Henrik Ja ved godt. :) bare lidt utålmodig :D


    dna Sidste gang jeg ledte efter bærbar endte jeg op med noget LORT, derfor spørger jeg de mere erfarende...

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nittencss
    Tror jeg har fundet noget godt :D
    Vil lige høre hvad i har at sige om den
    http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/ASUS_N61JA-JX005V_16_HD


    Ser helt fin ud. Jeg syntes dog efterhånden at alle ligner hinanden. Savner noget i stil med min egen MacBook Pro, før jeg bliver begejstret. Men det er selvfølgelig en smagssag, og jeg er nok ikke særlig objektiv.


    Det overgår stadig min fatteevne, at man i en nymoderne lappie smider en 5400rpm disk i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Ser helt fin ud. Jeg syntes dog efterhånden at alle ligner hinanden. Savner noget i stil med min egen MacBook Pro, før jeg bliver begejstret. Men det er selvfølgelig en smagssag, og jeg er nok ikke særlig objektiv.


    Det overgår stadig min fatteevne, at man i en nymoderne lappie smider en 5400rpm disk i.


    En 5400 RPM disk kan være hurtigere end en 7200RPM disk :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Muligt, men jeg tvivler på der er nogen producenter der ofrer den slags, når de alm. nærmest koster gratis.


    ofre den slags?
    Øhhh den slags handler ikke om at ofre. Det handler om flaskehals eleminering. Her til vil en alm bruger ikke mærke en rygende fis forskel. Brøkdele af sekunder er forskellen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    ofre den slags?
    Øhhh den slags handler ikke om at ofre. Det handler om flaskehals eleminering. Her til vil en alm bruger ikke mærke en rygende fis forskel. Brøkdele af sekunder er forskellen


    Prøver lige igen.
    Prisforskellen på 54k og 72k er minimal, og alligevel sparer producenterne dér.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Prøver lige igen.
    Prisforskellen på 54k og 72k er minimal, og alligevel sparer producenterne dér.


    Det handler IKKE om penge!
    Hertil handler det sgu da om, hvad det er man bruger produktet til. Office, Surf osv, så mærker man ikke en rygende fis. Det samme gælder i mange spil, når folk load er done. Ganske få spil kræver harddisk aktivitet under afvikling. Selv under load vil der for den alm. bruger ikke være mærkbar forskel. Igen siger jeg til dig! En 5400 rpm disk kan være hurtigere end en 7200rpm disk. Prøv at Google, hvis ikke du tror mig.



    http://www.google.dk/search?hl…=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=


    Det handler IKKE om pengene. Her til vælger eller fravælger man heller ikke en laptop pga. harddisken!!


  • Du kan linke herfra til næste Påske. Min holdning kan du sgu ikke rokke ved.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Du kan linke herfra til næste Påske. Min holdning kan du sgu ikke rokke ved.


    Det jeg fortæller dig er facts :-)
    Jeg har arbejdet for en stor producent, og kender området godt og grundigt.


    Ellers vis mig jeg tager fejl :-)


    Igen siger jeg - man vælger IKKE en laptop fra eller til pga. en harddisk. Denne er nok det nemmeste at skifte på en laptop, og er man på et tidspunkt ikke tilfreds, så smider man en anden i. Det har ikke en kæft med besparelser at gøre fra producenten. Du omtaler dem selv som billige, så hvorfor pokker skulle de spare der!
    Lyt nu til fornuft!


  • Du har da fuldstændig ret. En 5400 rpm disk KAN være hurtigere end en 7200 rpm disk. En Ford KAN også være hurtigere end en Ferrari, men ser man på gennemsnittet af tophastigheden på alle Ferrarier og alle Ford'er så vinder Ferrari til hver en tid.


    På [URL=http://www.tomshardware.com/charts/2009-2.5-mobile-hard-drive-charts/h2benchw-3.12-Avg-Read-Throughput,1110.html]dette[/URL] link kan man se at f.eks. en Toshiba MK1059GSM (5400 rpm) er hurtigere end en Seagate Momentus 7200.3 (7200 rpm), men for det første er Toshiba'en mig bekendt nyere end Seagate.
    Derudover er det jo ikke fair at sammenligne en "langsom" 7200 rpm disk med en hurtig 5400 rpm disk. Skulle det være fair skulle man sammenligne hurtigste 7200 rpm disk med hurtigste 5400 rpm disk og så er 5400 rpm diskene langsommere selv om det ikke nødvendigvis er meget.


    Desuden har man som regel ikke selv særlig stor indflydelse på hvilket mærke og model harddisk man får i sin bærbare medmindre man selv skifter den ud så der er nok rimelig stor chance for at producenterne af bærbare bruger nogle forholdsvis middelmådige diske.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • tjah lidt gentagelse af det jeg skriver

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    tjah lidt gentagelse af det jeg skriver


    Det er nok mere måden du skriver det på. Du får det til at lyde som om det nærmest er fifty-fifty om man får en 5400 rpm disk, der er hurtigere end en 7200 rpm disk. I virkeligheden er det nok nærmest undtagelsen snarere end reglen. Reelt vil det jo aldrig ske hvis man samtidig sammenligner sin 5400 rpm disk med de hurtigste 7200 rpm diske.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det er nok mere måden du skriver det på. Du får det til at lyde som om det nærmest er fifty-fifty om man får en 5400 rpm disk, der er hurtigere end en 7200 rpm disk. I virkeligheden er det nok nærmest undtagelsen snarere end reglen. Reelt vil det jo aldrig ske hvis man samtidig sammenligner sin 5400 rpm disk med de hurtigste 7200 rpm diske.


    Anders


    Enig, men lad nu bare fjolset få ret!

  • SSD tror det er dig der er fjolset. så vi lukker den bare her!! :pokey:

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb