Videokamera

  • Hey,


    jeg er på kig efter et videokamera. Jeg er amatør når det gælder videooptagelser og derfor vil jeg ikke bruge kassen på et.


    Brugen vil være til familiesammenkomster og lign samt til svømning (Optager svømmernes bevægelser over vandet)


    Jeg havde først kigget på et http://www.traveler-service.de…l-en&tx_ewcamerasheet_pi1[view]=detail&tx_ewcamerasheet_pi1[id]=55]


    Det koster i restsalg 499 i Aldi i Odense.


    Men så faldt jeg over dette, som kommer i butikken onsdag.
    http://aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_21/OFF01.SHTML


    Mit budget ligger på 500-maks 1500, men helst omkring 1000.


    Nogle der kan anbefale noget?


    Har kigget på EDBpriser, men intet falder mig i øjnene....


    Hygge

  • Ked af at sige det, men de fleste på forummet her vil nok give mig medhold i at du skal kigge efter en producent der selv laver deres ting, så som sony, canon, jvc osv... traveler er lige til at kaste ud på marken så dårlig kvalitet er det...


    og bare fordi noget er "full HD" kan billed kvaliteten godt være dårlig ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Ked af at sige det, men de fleste på forummet her vil nok give mig medhold i at du skal kigge efter en producent der selv laver deres ting, så som sony, canon, jvc osv... traveler er lige til at kaste ud på marken så dårlig kvalitet er det...


    og bare fordi noget er "full HD" kan billed kvaliteten godt være dårlig ;)


    Det kan jeg kun bakke op om.


    Full HD er kun en lille del af vurderingen.
    De fleste kameraer der kan lave "FullHD" har en meget lav bitrate (høj komprimering) og en meget lille billedchip - CCD/CMOS (giver farver der smadrer helt sammen).


    Det er såmæn langt bedre med et kamera i SD der så gør det ordentligt - men kig også efter de "rigtige" mærker.


    Panasonic kan også fint bruges (vil foretrække dem over JVC).

  • Man får reelt hvad man betaler for og køber man et elendigt kamera fra Aldi til 500 kr. så er det heller ikke mere værd.


    Hvad med et digitalt fotokamera med en udmærket videofunktion i stedet?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Man får reelt hvad man betaler for og køber man et elendigt kamera fra Aldi til 500 kr. så er det heller ikke mere værd.


    Hvad med et digitalt fotokamera med en udmærket videofunktion i stedet?


    Anders


    Ja, man får hvad man betaler for. Og har ikke flere tusinde til et, så må nøjes med et mindre og den dårligere billedkvalitet. Det er jo også kun for sjov, samt for at samle lidt billeder af familien i forskellige situationer. Jeg er en fattig studerende, så må lige vente 2 år endnu inden jeg kan slå mig rigtigt løs.


    Jeg har et Sony A300 spejlrefleks, så mangler ikke et digitalt kompakt kamera.


    Jeg har halv fået/halvt købt det i Aldi - men må vente til onsdag med at åbne det :) Skal nok skrive her inde hvad kvaliteten er.

  • Og det kan bestemt ikke bruges til at optage i en svømmehal. Her taler jeg af erfaring, hvis du ville ind og analysere i programmer med videoen er den direkte ubrugelig og slørret. Der er alt for dårlige lysforhold i en svømmehal.


    Men det kan da sikkert tage en brugbar video af en familie sammenkomst, men forvent ikke det store.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg købte et travellers kompakt kamera i Aldi engang med 10 MP osv. nogenlunde gode specs, men det var da det værste lort man kunne få, så kan sq kun sige held og lykke med deres videokamera.. :S

  • Igår var det så min fødselsdag og jeg fik langt om længe lov til at pakke min gave op.


    Hold op hvor blev jeg overrasket, kameraet var af bedre kvalitet en jeg turde håbe på. Billedet står skarpt og den er god til at tilpasse sig lysforholdene. Kameraet er lille og kompakt, også følger der et ekstra batteri med så man bare kan filme løs. Har dog allerede købt endnu et SD kort, udover det på 4GB der fulgte med. Så kan man udnytte det fuldt ud. :hb:


    Jeg forventede mig ikke meget, grundet prisen på 999, men må sige jeg blev positivt overrasket. Det er lynhurtigt at tænde for, lyden kommer tydeligt igennem så man kan høre folk også kan man lynhurtigt få det op på fjernsynet og vise de klips man har liggende på.


    Det eneste minus jeg har oplevet indtil nu, det er hvis man står for tæt på en genstand og zoomer ind. Den kan nogle gange helt opgive et stille fokus. Men da jeg sjældent har brug for at zoome tæt ind på kort afstand, bliver dette ikke et problem, da alle motiver er af en afstand på +1½m.



    Alt i alt så er det et rigtigt godt køb til prisen - ja man kan finde bedre kameraer til 2000kr - men det her koster altså kun 999kr. Og vælter ikke mit skrøbelige studiebudget. :D


    Neco


    PS. har endnu ikke benyttet mig af softwaren der følger med