Trådløst netværkskort dilemma! O:

  • Hey igen guys! :cheers:


    Jeg skal have købt et netværkskort til min com, - og da jeg køber min PC over Topdata - http://topdata.dk/product.asp?product=6782, ville det jo være smart at købe det herover. (fragt osv)


    Jeg har sendt dem en mail - de siger at hvis jeg køber et 300Mbit kort - http://topdata.dk/product.asp?product=6930 så sætter de det i for mig.


    Mit eneste problem er, at jeg ikke har så mange penge i pungen, så det ville være skønt at spare de penge. Iøvrigt har jeg har slet ikke brug for et 300Mbit kort, nærmere 10 :T


    Jeg har 2 gamle computere derhjemme, som selvfølgelig også kørte over vores trådløse netværk - mit spørgmsål er derfor -
    KAN MAN TAGE KORTET UD FRA EN AF DEM OP PLUGGE DET I PC'EN FRA TOPDATA? :D

  • 300 kr er sgu ikke mange penge for et godt netkort. ville nok se om jeg ikke kunne skrabe sammen til det og få det sat i. Men du kan sikkert godt bruge et af de gamle hvis der er en pci-32 port som de sikkert er forbundet via og de ellers er understøttet i det OS du vil smide på computeren. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madmike74
    Det kommer an på om der er drivere til win7 (regner med at det er det du vil køre), og hvis det er en 64bit version, om der så er 64 bit drivere til netkortet. men da du ikke nævner hvilket netkort der sider i det gamle, og hvilket styresystem du vil køre, er det lidt svært at svare på.


    MVH


    Michael


    Du behøver ikke en 64bit driver for at installere i Windows 7 x64. Den har jo WinSxS.


    Gameren: Prøv at slå kortene i dine gamle maskiner op på nettet og se om de har Windows 7 (evt. kun Vista, virker nogle gange) drivere på nettet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Han mister måske TopDATA's salgsgaranti, men hardwaren har stadigvæk sin garanti intakt. De skal stadigvæk modtage RMA hvis f.eks. grafikkort går dødt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for svarene.
    Jeg tror ikke at sådan nogle gamle netværkskort har win 7, men det vil jeg gå hjem og finde ud af.
    Det som jeg også er bange for, er nemlig, at garantien sikkert ryger fra topdata, hvis jeg bare så meget som næsten åbner computeren :D


    Derfor regner jeg med, at lige spare de sidste mons sammen og købe det over topdata, - egentlig er det jo heller ikke SÅ dyrt, når et mindre kort ville koste omkring de 200?


    Jeg har også overvejet at fyre et nyt kabinet i, men synes i det er nødvendigt - jeg tænker på køling og sådan, og jeg aner ikke hvad det standard kabinet der sidder i hedder?


    Måske skulle jeg opgraderer det til et CM690? :))