Knitre lyd fra psu

  • Hej.


    Efter at havde brugt min pc lukkede jeg den ned som jeg altid gør, men denne gang er der sket et underlig fejl.
    Der kommer en ret høj knitre lyd fra psu'en når min pc er slukket. Jeg skyndte mig selvfølgelig at pille strømkablet fra og åbne kabinettet og sikre mig at alle stik sad korrekt og ikke var i kontakt med noget.


    Jeg forsøgte at sætte maskinen til igen for at se om fejlen stadig var der.. Det underlige er nu at pc'en kun laver den høje knitre lyd når den er slukket. Når jeg tænder for den er der ingen lyd og den kører helt normalt :rolleyes:


    Andre der har oplevet noget ligende?

  • Lyder lidt ala. de problemer nogle folk har med coil whine - altså dårligt isolerede spoler, som begynder at lave hylelyde, ved et specifikt niveau af belastning. Nogle rammes ved fuldt forbrug, andre ved skrivebordsbrug, og sikkert også nogle på standby strøm.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Lyder lidt ala. de problemer nogle folk har med coil whine - altså dårligt isolerede spoler, som begynder at lave hylelyde, ved et specifikt niveau af belastning. Nogle rammes ved fuldt forbrug, andre ved skrivebordsbrug, og sikkert også nogle på standby strøm.


    min gør det også :)


    det er så kun hvis jeg bruger den til test. dvs en blæser og måske et katode rør på :) hehe


    og skal enda siges at det er en Corsair HX620 watt.. så ikke en billig en enda..

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

    Rettet en gang, sidst af Eth0 ().


  • Cosair havde problemer med coil whine en overgang, mener det var sidste år,i næsten alle deres serier. Så du må have været uheldig at få købt en fra den produktion.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Sælg den eller lev med det. Som Ebo skriver så var der lidt problemer med Corsair med deres psuér og det kan meget vel være en af dem.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Synes dog ikke det lyder som den klassiske hyle tone der nogen gange opstår, det er mere en høj knitrende lyd, som om der står gnister over det hele. Det gør der selvfølgelig ikke, ihvertfald ikke noget jeg kan se.


    Men må vel hellere få lavet en RMA på PSU'en. Heldigvis er der 2måneder tilbage på den.

  • har samme problem, kan bare ikke tage mig sammen til at sende den ind. debusy vil næsten ikke yde garanti på den, og har hørt meget godt om corsairs rma, så tror bare jeg sender den ind til dem istedet for..