10 fingersystem

  • Der er self. også den gode gamle manualle metode - brug keyboardet indtil du ikke behøver at kigge på det ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Der er self. også den gode gamle manualle metode - brug keyboardet indtil du ikke behøver at kigge på det ;)


    stemmer for den metode :) har aldrig lært ti fingersystemet, har lavet mit eget i stedet, (læs: øvelse gør mester) og kigger man på nogle af de test man kan tage online skriver jeg væsentligt hurtigere end de fleste andre uden at kigge på tastaturet :)


    så tror du er ligeså godt stillet hvis du begynder at skrive meget på pcen :) eks på foras.

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Nu er tifingersystemet jo ikke at man kun undlader at kigge på skærmen.. det jo også at bruge alle ti fingre når man skriver :)


    Jeg har aldrig selv lært det. Jeg bruger alle fingre på min venstre hånd, men derimod kun min pegefinger på højre hånd til at skrive og ringfinger til at slette (backspace). Og jeg skriver også betydelig hurtigere end rigtig mange af dem jeg kender (90-100 ord i minuttet ca når det går stærkt) :)


    Men hvis du virkelig vil til at lære det, så fandt jeg det her hurtigt: http://www.typefastertypingtutor.com/


    Kender det ikke selv, men det er også på dansk og det er gratis :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB


  • rigtigt, men mener da også jeg bruger alle fingre til at skrive med :)


    gad vide om der findes en eller anden test man kan tage for at se om man bruger det rigtige ti fingersystem :)


    kunne egentlig være helt sjovt at finde ud af :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his