I7 920 D0 Oc Til 4,2 Ghz

  • hey har fulgt denne guide på youtube er der noget helt galt med den eller hvad? har prøvet at sætte min pc op til denne men kan slet ikke holde temps nede.. den holder ikke engang 1 min i occt linpack så stiger den til 67 og programmet slår fra lige med det samme jeg har startet testen ryger den op fra 28-30 idle til 60-63 med det samme kan det passe? kan det tyde på voltage ikke rigtig passer eller hvad.


    burde min køler ikke kunne holde temps rimelig godt nede forudsat mit corsair hydro h50 er monteret korrekt med pasta osv?


    mvh kristian


    her er linket
    http://www.youtube.com/watch?v=gNkq8gvmSwM


    ps. nogen der har en guide ellers til oc til omkring 4 ghz eller hvad min køler nu kan klare er i meget velkommen til at smide det op.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Kan du ikke lige skære ud i pap for mig hvorfor du er så fokuseret på at få den derop ?


    kører den ikke fint nok ?, ellers bare skru på lortet lige til det brænder af, så får det jo en ende.


    Der findes ikke nogen guide eller nogen vej for hvordan du når det, da hver CPU og bundkort er unik selv indenfor samme serie, om så det hele er ens så preformer de forskelligt, indse det og være glad for det som du nu engang har nået, kan den ikke mere så er den potte hverken længere eller størrere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • narh men nu har jeg værret så "dum" at bruge ekstra penge på en rampage bundkort hvor der var mange der sagde den ligefrem skriger for oc og hvorfor ikke prøve sig ad så:-) den kan jo køre hurtigere uden problemer bare et spørgsmål om at finde nogen der har forstand på det..


    troede det var her man fik hjælp til det og ikke bare sparket til fordi man gerne vil oc lidt og gerne lære det..
    og så tænker jeg bare om jeg har monteret min køler rigtig da den ikke holder temps bedre da det er første gang jeg har rodet med pasta og brugte en hel tube arctic silver på at montere den nogenlunde og stadig ikke ved om det blev godt nok.. eller om det bare er mit oc det er galt med..


    og tja man vil vel altid gerne have det køre lidt hurtigere..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • men det er da åbenbart ikke her man skal spørge om hjælp..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • du har vel forhånbenligt ikk en hel tube pasta og ligge mellem din cpu og køler. men anyway hvad ligger din temps på non oc?


    EDIT, tror det er dit køl der ikk rækker, ham i din video der har jo en 3x så stor radiator på hans anlæg..

  • jo men det er mere om mit system er stabil da den ryger fra idle 28 grader til 60 grader på 2 sek uden den egentlig loader 100% er det normalt?


    videoen viser jo heller ikke noget om bench eller temp på hans system derfor jeg mere ville høre hvad andre ville gøre anderledes og om det kan passe jeg ikke kan holde temps nede.


    nej brugte ikke hele tuben men måtte ligge det på og smøre det af hele tiden da der kom små klumper i det da jeg arbejdede med det og et dankort for at smøre et så tyndt lag som muligt.. ved da heller ikke om der er en anden måde at gøre det på men målet er vel at få et så tyndt lag som overhovedt muligt eller hvad og så skal det ligge jævnt på...

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Lyder som om du har et varme problem et sted.


    Er der mulighed for at mærke om kølehoved bliver varm eller måle vand temperaturen.


    Hvis det er mig ville jeg kontrollere alt omkring vandkølingen, ved ikke om det er dit første vandkøling du har monteret (her er nogle muligheder, luft i kølehoved/hele anlægget, kører din pumpe 100%, din blæser på radiator virker, der er nok væske på anlægget, osv).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    jo men det er mere om mit system er stabil da den ryger fra idle 28 grader til 60 grader på 2 sek uden den egentlig loader 100% er det normalt?


    videoen viser jo heller ikke noget om bench eller temp på hans system derfor jeg mere ville høre hvad andre ville gøre anderledes og om det kan passe jeg ikke kan holde temps nede.


    nej brugte ikke hele tuben men måtte ligge det på og smøre det af hele tiden da der kom små klumper i det da jeg arbejdede med det og et dankort for at smøre et så tyndt lag som muligt.. ved da heller ikke om der er en anden måde at gøre det på men målet er vel at få et så tyndt lag som overhovedt muligt eller hvad og så skal det ligge jævnt på...


    Hey jeg kan fortælle dig at det er meget muligt at få den op på 4,2 men du skal jo også skrue op for voltet til dvs. ting.


    Mht. pasten er det ikke en ting du har lyst til at sparer på jeg vil anbefalde dig at skifte paste og lav et så tyndt jævnt lag så muligt og derefter prøve igen.
    jeg vil lige fortælle at det er okay at din temperatur kommer op på de 60 grader men det der bekymre mig er nok at du siger den stiger så hurtig som den gør som kunne være fordi at pastet ikke sidder ordentligt.'


    Hvis du har mer paste prøv evt. at ligge det igen som skrevet overfor.


    Derefter skal du vide det ikke bare er lige til at Overclocke da det er forskelligt fra Cpu til cpu og bundkort til bundkort hehe


    jeg har en q8300 f.eks den køre normalt på 2,5 ghz jeg har overclocket den til 3.62 Ghz. som er et oc på næsten 50 %


    Har hørt om andre som har svært ved at få den over 3.2 ghz.
    så det er meget forskelligt.


    men hvis du sørger for at have ordentlig køling og du evt. læs denne artikel som vi har skrevet på hardware siden det lykkedes os at få den op på 4.1 Ghz (Stabilt)


    http://hardwaresiden.dk/pages/…e-ii-extreme-oc-guide.php


    Held og lykke
    :T

  • hey tak for svarene.


    the tweaker: luft i systemet og alt det der burde der jo ikke være når det er et lukket vankøling system.. så vidt jeg har forstået kan man ikke fylde vand på osv på denne køler fra corsair..


    casper lynge:
    efter hvad jeg kan se er det den samme I7 920 D0 stepping cpu og bundkort han har som jeg også har.. ram er der lidt forskel på mine er cl7 hvor hans er cl8 men det burde ikke være det.. han indstiller jo volt på alle de diverse ting har prøvet at hæve vcore lidt og sænke den men uden resultat.. hvis jeg sænker den går mit system ned. hæver jeg den sker der ikke rigtig noget.. ved ikke helt i hvilken intervaler jeg skal forsøge mig at hæve med..


    altså jeg har jo selv beskrevet hvordan jeg gjorde for oven. lagde nogle klatter ud på kølehoved og spartlede det ud med et dankort så tyndt som overhovedt muligt.. men der hvor jeg er i tvivl er når jeg skal montere den skal den drejes i hak på beslaget ved cpu det er måske der der er gået noget galt elelr hvad?


    ellers nogen der har en monterings vejledning eller noget til min køler?


    det der er med temp er den stiger til 60 grader med det samme og så blir den ved med at stige til cirka 65 grader og så slå occt kinpack selv fra og stopper. det sker inden der er gået 1 minut.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Hvilke ram sidder du med? Hvis du har sat timings til det de kan når de kører 1600mhz, og du så kører mere end det, fejler de temmelig hurtigt. Du kan jo altid prøve at sætte hastigheden ned på rammene, for at udelukke dem.
    65 grader på en CPU gør ikke at den genstarter.
    Desuden er 1,35V i underkanten for mange I7'ere når de runder 4.0Ghz.
    Jeg selv skal temmelig højt op i spænding, hvis den skal op på 4,1Ghz.


    Kører vidst med 1,275V ved 3,95Ghz, og 1,365V når jeg kører 4,1Ghz.
    Har endnu ikke prøvet 4,2Ghz, men regner med den skal have et ordentligt spark der op af.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Inden du bør overclocke CPU burde du få 100% styr på din CPU køling og teste om dine RAM mv virker 100% korrekt og ikke fejler.


    Hvis du får CPU temperatur ved load ned på et fornuftigt niveau (max. 50 grader før overclock ved load) og dine RAM mv er testet 100% iorden, så kan du starte med CPU overclock.


    Har fundet monteringsvideo til køleren.
    http://www.youtube.com/watch?v…otation_336246&feature=iv


    Husk at lytte til alt han siger om montering, specielt det sidste omkring hastighed på pumpen, bundkort styrer normalt hastighed på blæser, nogle kan også gøre det på pumpen hvilket ikke er ønskeligt.

  • Du skal lige tænke på at selv I7-920DO preformer forskelligt, det kan du se ved at læse de indlæg som er kommet fra de folk her på siden som har den, af flere forskellige grunde.
    Du vil med vold og magt have den op og kører tæt på 1.8Ghz over hvad den er bygget til, men det er slet ikke sikkert at du kan det, uanset om du sidder med samme hardware installeret.


    CPU og bundkort er unik, og preformer forskelligt sådan er det bare, det kan være din CPU skal have mere volt eller dine ram skal have mere juice for at kunne nå det, men der er slet ingen garanti for at du overhovedet vil kunne nå det, bare fordi andre kan.


    Du kører med en H50, som preformer lige op med en topline luftkøler hverken mere eller mindre hvilket vil sige den begynder osse at vise svagheder når først der rigtig bliver skruet op og tingene bliver varme, problemet med H50 kan du måske løse lidt ved at sætte 2 blæsere på i et push/pull opsætning, men den køleløsning er ikke lavet til høje overclock, det kræver et helt andet køle setup, som H50 ikke kan levere og ikke er bygget til i forvejen, skulle det endelig være at et færdigt vandsystem skulle så snakker vi Sibirian tiger II med en dobbelt radi, men så koster det næsten det samme som bygger man et specifikt vandkølingssystem, som kan tunes hen af vejen.


    Var jeg dig, ville jeg fjerne focus på de 4.2Ghz og være glad for at min maskine kan/gør det som jeg gerne vil og vær glad for at du har en velfungerende maskine, det er trods alt det vigtigste. Har du en stabil platform så er det nu engang bedre end bare at køre Ghz jagt, det er kun for benchwhores.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hey kan godt følge jer i det vil være dumt at oc min pc hvis ikke jeg skal bruge det.. men ville da gerne lige op påd en gode side af 20 i 3d markt ligger kun på 18 nu. har haft nogle enkelte spil hvor den hakker lidt i..


    altså det der slår fra er occt tror jeg den er stillet til 80 grader.. så kommer den anden ting når jeg måler temps er det så core 1-2-3-4 jeg skal kigge på eller den der hedder cpu? feks i everest står cpu idle på 33 grader og det er med køler styring til minimum på bundkort.


    cpu: 33
    1 kerne: 45
    2 kerne: 41
    3 kerne: 44
    4 kerne: 38-39
    er det normalt? de står og svinger en grad måske 2 hele tiden. og det her er ved standard bundkort opsætning. bortset fra køler som er sat på silent. men har vidst sat både køler og køle hoved på silent. men skal jeg oc sætter jeg begge 2 på max så det burde ikke være det..


    mine ram har jeg sat auto i timmings så det burde da ikke være noget problem at det er dem der står af eller hvad? tror mere det er en af kernerne der blir for varme.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Jeg har idag siddet og overclocket en 920 og den fik vi op på 4.2 uden det store ståhaj den landede omkring 90 grader under fuld load i prime efter en halvtimes tid det skal så siges at den blev kølet med coolit domino cpuvandkøler.


    Ebo?


    Jeg har bare den mening at jeg vil have maksimalt ud af min Cpu nu da jeg allerede ejer den kan jeg jo lige så godt få det ud af den jeg kan.


    Men kan godt flg. dit synspunkt.

  • Når du monterer køleren, så sæt en lille dråbe kølepasta på cpu'en. Så tag et barberblad, og smør det tyndeste lag overhovedet muligt. Det skal bare dække det hele så man ikke kan se CPUen igennem det.


    Det har klar givet mig de bedste resultater..

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.