Hej.
Først vil jeg lige med det samme sige, at jeg er lidt uklar omkring jeg overhovedet må stille dette spørgsmål. Men så må indlægget jo bare slettes...
Hvis det desværre skulle ske, at spørgsmålet var ulovligt, ville jeg meget meget gerne henvises til et andet forum, hvor man kan stille det.
På forhånd mange tak
Jeg håber dog det er ok..
Jeg er i den situation, at min store dvd-samling fylder i min lille lejlighed, med to små børn, der på det groveste mishandler skiverne.
Jeg har derfor købt mig en NAS, og en Apple Tv, som jeg har twaeket med den -lovlige- købesoftware ATV Flash.
Meningen er så at lægge alle dvd'erne ind på NAS'en, og så streame dem herfra til ATV.
Mit spørgsmål handler så om hvilket format det er bedst at rippe dvd'erne i:
Jeg bruger programmet Anydvd, og jeg kan umiddelbart vælge mellem at lave en iso-fil, eller kopiere skiven over på harddisken som de her VIDEO_TS-mapper hvor alle enkelt elementerne ligger som forskellige filer.
Umiddelbart kan jeg bedst lide overskueligheden ved iso-filer, men det virker som om de fyler mere.
Det forvirrer mig også lidt at jeg bare kan vælge at åbne skive i explorer, og så bare trække Video_ts mappen over på computeren??
Er det samme type fil som anydvd skaber, og hvis ja, hvad skal jeg så bruge anydvd til???
Umiddelbart ser det også ud som om at iso-filerne fylder mere end ts-mapperne??
Håber i kan følge mig..
Men kort og godt, hvilket format anbefales det at rippe dvd'erne i, og hvilken metode er den bedste?
Det skal i øvrigt siges, at jeg gerne vil have menuer og hele pivtøjet med over på NAS'en..
Med venlig hilsen
Velsing