PC genstarter efter jeg har sat nyt GFX kort i...

  • Hey derude..
    Jeg har lige købt mig et dejligt HD5770 var super glad da jeg kom hjem og fik det sat i... MEN så sker det knap så fede... efter 30-60 sekunder så kommer der et hurtigt glimt af den berømte "blå skærm" og så genstarter den og sådan kan den så blive ved.. Har sat mit gamle GFX kort i igen og nu kører den fint igen, så det er noget omkring det nye GFX kort... Mangler jeg bare strøm eller hvad? Har en helt almindelig chieftech 350W PSU... Men har sku ikke rigtigt noget der bruger strøm-
    1 stk dvd drev
    1 stk harddisk
    2gb ram
    P4 3.0


    Nogen der har et bud på hvad der er galt?

  • Du er i hvert fald i den lave ende af hvad det gfx kan køre på.. Måske presses citronen lidt rigeligt. Prøv at sætte det gamle gfx i fjern driver fra det i kontrolpanel og ryd efter med driver cleener eller sweeper. Hvis den stadig laver problemer, kan det næsten kun være PSU.
    Det vil måske være en god ide lige at skrive, hvad du havde før :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nu har jeg prøvet at:
    1. fjerne de gamle drivere
    2. reboote i safemode
    3. køre driver sweeper
    4. lukke ned
    5. smide det nye kort i


    og stadig ballade, med den kendte BLÅ SKÆRM og reboot... Noget jeg har gjort forkert? eller glemt?


    Nogen der ved hvad der skal til?


    Kan den blå skærm skyldes for lille en PSU?


    Håber nogen kan hjælpe...


    Nu går jeg ned og smider en 500W PSU i og så ser jeg hvad der sker...

  • Prøv at starte op uden ekstra strøm til grafik kortet. så skal det køre i en begrænset mode der ikke suger så meget strøm. så kan du lade det køre sådan indtil du får købt en ny strøm forsyning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Prøv at starte op uden ekstra strøm til grafik kortet. så skal det køre i en begrænset mode der ikke suger så meget strøm. så kan du lade det køre sådan indtil du får købt en ny strøm forsyning.


    det ville da være dumt, nu når han har det gamle gfx stadigvæk.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det ville da være dumt, nu når han har det gamle gfx stadigvæk.......


    Næ egentligt ikke.
    man finder ud af om grafikkortet virker og om problemet er strøm.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Næ egentligt ikke.
    man finder ud af om grafikkortet virker og om problemet er strøm.


    læs hvad folk har skrevet længere oppe....det vil også afsløre om det er et strømproblem eller et driver problem....og at lade et kort der kun kan køre i 2D mode sidde i, istedet for et kort der kan køre fuld 3D hvis man har valget er altså ikke specielt klogt...heller ikke selvom det er et lidt ældre kort.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Nå nu har jeg smidt en 500W PSU i og det er stadig det samme... opstart, blå skærm reboot.


    Nu ved jeg sku ikke helt hvad jeg skal prøve?


    De gode råd med at sætte mindre strøm til kortet kan jeg ikke bruge til noget, for det kan jeg ikke finde ud af :P


    Men hvis nogen har en god trin for trin guide jeg kan prøve så er jeg KLAR! Vil SÅ gerne have det kort til at virke!!!