Støj i bilhøjtalere.

  • Jeg sidder i min bil.
    Har en oplader til min iphone, og vil så hører musik samtidig.. men så kommer der en "gas" støj ud af højtalerne..
    Jeg hørte ved forhandleren han sagde det var meget normalt.. men jeg syns nu det er mærkeligt man laver holdere som man alligevel ikke kan bruge fuldt ud fordi der er så meget støj.. når jeg giver gas kommer der mere støj :D


    Jeg vil bare høre om jeg ikke kan gøre noget for at fjerne denne LORTE støj!!

  • Er ikke sikker på det her, men lyder mest af alt som støj der laves af generatioren. Ved ikke om en kondensator ville kunne fjerne støjen, prøv evt et af bilhifi forummerne hvis der findes en løsning har de den med sikkerhed.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gurk
    din så kaldte "gas" støj er det man normalt kalder Generator støj. det kan somme tider fjernes med en kondensator.


    har nada forstand på det. Men hvordan skal jeg lige sætte sådan en på og hvor henne??

  • Normalt når der er generator støj, så er det fordi bilen har et dårlig stelpunkt. Altså der hvor forstærkeren er sat til skal der bedre stel. Der må ikke være maling eller noget som helst imellem ledningen og stellet.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Normalt når der er generator støj, så er det fordi bilen har et dårlig stelpunkt. Altså der hvor forstærkeren er sat til skal der bedre stel. Der må ikke være maling eller noget som helst imellem ledningen og stellet.


    nu er det jo også en Mazda 2. Ej


    men nu ønsker jeg det egentligt bare fjernet. Hvem kan gøre det?? Skal værkstedet gøre det eller hva??

  • Er det kun en bilradio, eller har du en ekstra forstærker ved siden af?
    Hvis du har en ekstra forstærker, er det bare at sætte kondensator på som der bliver sagt, og forbedre stelforbindelsen. Burde være en smal sag at gøre selv.
    Hvis det er en bilradio, kan du jo finde ud af hvordan ledningerne går, og forsøge at gøre forbindelserne bedre, hvis det overhovedet er muligt.
    På min gamle toyota opgav jeg, da der sad tonsvis af ledninger i samme bundt, hvilket også gav en form for støj i ledningsnettet. Og det er jo nok samme problem du har.
    Om en forhandler gider rode sig ud i det skal jeg ikke kunne sige. Det kan jo godt tage sin tid.
    Ellers findes der jo visse Bil-Hi-Fi værksteder som nok kan løse dit problem.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb



  • ja det kunne jeg godt forestille mig..
    Det er standard anlæg der sidder i bilen.. Jeg har min Iphone opladt via Cigar tændere og kører så et AUX stik fra holderen til AUX stik i bilen...


    Hvor kan jeg gøre det?

  • Lader din iphone og spiller den musik samtidig når der er tøj?


    Stopper støjen hvis din iphone ligger på sædet UDEN opladeren er sat til, er der så også støj?


    Er der kun støj når din iphone er sat til? eller er det også støj uden?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Lader din iphone og spiller den musik samtidig når der er tøj?


    Stopper støjen hvis din iphone ligger på sædet UDEN opladeren er sat til, er der så også støj?


    Er der kun støj når din iphone er sat til? eller er det også støj uden?


    der er KUN støj så længe jeg sætter anlægget på AUX, sætter mit AUX stik i enten iphonen eller Tomtom Holderen, og har opladeren i.. hvis jeg tager opladeren ud er lyden så fin som en barne numse..
    Det er kun når enheden oplader den støjer, og det er dog også kun hvis jeg bruger AUX stikket..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    der er KUN støj så længe jeg sætter anlægget på AUX, sætter mit AUX stik i enten iphonen eller Tomtom Holderen, og har opladeren i.. hvis jeg tager opladeren ud er lyden så fin som en barne numse..
    Det er kun når enheden oplader den støjer, og det er dog også kun hvis jeg bruger AUX stikket..


    Så ved du også godt hvor du skal lede efter problembet;)


    Jeg vil sige enten ligger ledningen til laderen for tæt på nogle ledninger til radio, eller også er den ledning IKKE skærmet ordenligt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    Så ved du også godt hvor du skal lede efter problembet;)


    Jeg vil sige enten ligger ledningen til laderen for tæt på nogle ledninger til radio, eller også er den ledning IKKE skærmet ordenligt



    ej hold op! det kan det seriøst ikke være.. jeg har haft iphonen læggende på bagsædet og kablet er et almindeligt aux kabel.. altså seriøst, det kan seriøst ikke passe.. jeg vil med glæde komme forbi dig hvis du har et super skærmet AUX kabel og så må du godt modbevise mig..

  • Ha ha, det var måske et lidt for "seriøst" indlæg.. :))


    -Og det kan jo være støj i din Iphone når den oplader.?
    Tingene sidder jo noget tæt i sådan en mobil.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ha ha, det var måske et lidt for "seriøst" indlæg.. :))


    -Og det kan jo være støj i din Iphone når den oplader.?
    Tingene sidder jo noget tæt i sådan en mobil.



    haha.. nej men det er da vildt hvis det skulle være det.. ikke engang sådan en slags støj kommer ud af mine højtaler her hjemme hvor der lægger en stik dåse lige op af.. altså.. Blah!!


    please prove me wrong..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Og det sker kun når motoren er tændt og du giver den gas ?


    ja.. der er en konstant lille støj (som jeg sagtens ville kunne leve med) men når jeg giver den gas så er der jo kæmpe meget støj.. og det følger omdrejningerne..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    ja.. der er en konstant lille støj (som jeg sagtens ville kunne leve med) men når jeg giver den gas så er der jo kæmpe meget støj.. og det følger omdrejningerne..


    Er ret sikker på det er støj fra generatoren så. Aner ikke om det ville ku' hjælpe noget, men et eller andet form for netfilter til opladeren. Om det kan fåes ved jeg ikke, om det ville kunne hjælpe ved jeg heller ikke.

  • Hvis støjen, som du siger, følger omdrejningerne, så er det 100% sikkert dårlig stelforbindelse, ganske som Shooqer skriver. Jeg har installeret hifi og bilstereo i 15 år og det er altid der problemet ligger.


    :offtopic: Når du ikke aner, hvor problemet ligger og folk kommer med et løsnings forslag, er det da dårlig stil at sige at det ikke kan passe og at de skal modbevise det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Hvis støjen, som du siger, følger omdrejningerne, så er det 100% sikkert dårlig stelforbindelse, ganske som Shooqer skriver. Jeg har installeret hifi og bilstereo i 15 år og det er altid der problemet ligger.


    :offtopic: Når du ikke aner, hvor problemet ligger og folk kommer med et løsnings forslag, er det da dårlig stil at sige at det ikke kan passe og at de skal modbevise det.


    jeg er med på at det kan være den stelforbindelse..


    men at sige at det er kablet er da helt væk efter min overbevisning...


    Ved du så hvor jeg kan få det lavet?? eventuelt nooget du gider at rode ved? :$