Pc jeg har samlet selv, fortæl hvad i synes

  • CPU: i7-920
    Bundkort: AsRock x58 Extreme
    HD: WD AV-GP
    Grafikkort: 2x Nvidia GeForce GTX 275 SLI
    RAM: OCZ Platinum 3 x 2 GB 1600 mhz
    PSU: Corsair HX Series 1000 Watt Power Supply
    Kabinet: Cooler Master Elite 310


    Pris: Ca 10000 kr


    Jeg har først sat mit ind i alt hardware der er tilgængeligt lige for nyligt, så jeg ved stortset ikke andet end hvad jeg har læst inden for det sidste halve år.


    Jeg har brugt Toms hardwares grafikkortsammenligning meget for at orientere mig hvordan kortene kører i forhold til hinanden: http://www.tomshardware.com/ch…date-3/benchmarks,70.html


    I starten ville jeg have et GTX 295, men fandt ud af at ingen havde det. Så ville jeg have et Radeon 5970, og det virker uvist hvornår de kommer på lager, plus kortet er temmeligt dyrt!


    Så kom jeg på at bruge 2 GTX 285 og sammenlignede dem og fandt ud af at de klarede sig ret godt mod 5970, så tænkte jeg at det er lige dyrt nok med 2 GTX 285, så jeg sammenlignede med 2 GTX 275, og fandt ud af at ydelsen var meget identisk, dog er 2 275 kort meget billigere.


    Jeg har tænkt at det er oplagt at køre 2x GTX 275, men det er en konklusion jeg har draget udenlukkende ved hjælp af Toms hardware


    Derudover er jeg I tvivl om strømforsyningen er overdrevet samt om rammene er overkill til bundkortet?


    I må meget gerne komme med hjælp og kommentarer!

  • Det ser fint ud, men ville personligt ikke vælge 10.1 dx kort, så hellere vente på de nye fra nvidia eller måske købe 2 ati hd 5770. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Skal du have rigtig go GFX ydelse til en fornuftig penge, så må valget falde på 2x5770.


    Grundet du får dx11 understøttelse, 40nm fremstillingsproces, altså de er køligere, yder næsten identisk med 275 samt lavere strømforbrug, de skulle osse OC rigtig fint så der er mere juice at hente i dem, skulle man ønske det.


    Ønsker du Nvidia, så skal du vente på det nye kort som kommer sidst i denne måned først der vil Nvidia tilbyde dx11 og 40 nm fremstilling. Du må nok lige forvent en del børnesygdomme i starten grundet det er en hel ny GPU som bliver released.


    Ram: de er fine, et godt grundlag for et fint OC ;)


    PSU er nok lidt stor i det, men gør bestemt ingenting da den ikke trækker mere strøm end systemet skal bruge alligevel, så den har en lang tid foran sig og vil kunne følge med til flere opgraderinger hen af vejen :9xo.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Tak for svarene


    Hvorfor er det så vigtigt med DX 11? http://en.wikipedia.org/wiki/L…s_with_DirectX_11_support Her er spil der undersøtter det indtil videre, her er listen for DX10: http://en.wikipedia.org/wiki/L…s_with_DirectX_10_support Selv listen for DX10 er ikke overvældene stor. Jeg kan godt se argumentet for at købe Radeon fordi det er mere fremtidssikret da listen med DX11 helt sikkert vil vokse, men i den test der er på toms hardware, synes jeg ikke at 2 5770 kan følge med 2 GTX 275, http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-cards-charts-2009-high-quality-update-3/compare,1697.html?prod[3250]=on&prod[3193]=on dog er 2 5770 ca 1100 kr billigere.


    Grunden til jeg køber ny pc er primært pga StarCraft 2 og Diablo 3, så det er vigtigt for mig at det kommer til at køre lige præcis de spil godt.

  • Men hvorfor dual-kort? Man er så afhængig af at der kommer nye drivere og at spillet er programmeret til dual-gpu. Jeg ville nok tage et enkeltkort med DX11. Så det ville blive et HD5870 eller hd5850 hvis det skal være nu, eller måske et GTX4xx fra Nvidia, når de kommer.


    Måske de to spil også kommer med DX11!?


    Har du kigget op på om de to spil overhovedet vil blive optimeret til dual-gpu?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Men hvorfor dual-kort? Man er så afhængig af at der kommer nye drivere og at spillet er programmeret til dual-gpu. Jeg ville nok tage et enkeltkort med DX11. Så det ville blive et HD5870 eller hd5850 hvis det skal være nu, eller måske et GTX4xx fra Nvidia, når de kommer.


    Måske de to spil også kommer med DX11!?


    Har du kigget op på om de to spil overhovedet vil blive optimeret til dual-gpu?


    Reneegger


    ATI's driver-boss har selv sagt på twitter at focus er rettet ind imod multi-gpu understøttelse i driverne, med flydende opdateringer med spil for øje, grundet deres pr-maskine banker hårdt på med eye-infinity.


    Man skal så ikke længere vente til der kommer en ny driver hver måned, men vil blive lagt på websitet så hurtigt som muligt.
    Han havde et ønske om man nåede op på minimum 1 gang hver 14 dage men var åben for om det komme ske endnu hurtigere, kun for at optimere crossfire understøttelse.


    Han sagde at catalyst controlcenteret vil blive udbygget allerede fra ver.10.4 til at have en separat afdeling, som kun omhandlede optimeringer til spil når man brugte crossfire, som kunne opdateres separat, uden at få indflydelse på alt det andet som følger med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • StarCraft 2 vil være primært DX 9 med eventuelle DX 10 effekter


    Jeg har læst om det der hedder Microstutter når man bruger SLI eller Crossfire, altså små hak der vil få det til at føles mindre flydende, er det noget i kender til? det har især fået mig til at tænke på om det måske er en dårlig ide at gå efter 2 kort? Og hvad siger i til toms hardware testen? Hvis man ser bort fra DX 11, virker GTX 275 sli ikke som et utroligt godt valg? et gtx 275 koster ca 1650 kr. Hvis jeg havde mulighed for det, ville jeg nok købe et 5970. på EDB-Priser står der Pro-Shop har det hjemme til den 13, kan man stole på det? Det virker som om det er udsolgt OVER ALT - Er der nogen der ved hvorfor det er det?

  • Ebo: Det havde jeg ikke hørt, men lyder rigtig godt, da det i lang tid har irriteret mig med dual gpuer (og alligevel gør jeg det med både Geforce 7 og 8/9) ;)


    Et GTX275 er ikke et godt køb. Du får gammel teknologi til stort set samme pris som du kan få et funklende nyt hd5850.


    Synes ikke jeg bemærker microstutter i mine spil. Det eneste er mindre end spektakulær ydelse pga. det er nogle gamle kort eller når spillet ikke er optimeret til SLI ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().