MM-Vision, Sony Vaio eller Lenovo?

  • Hej Tweakers!


    Jeg skal bruge en ny bærbar og har efter lang tids søgning fundet frem til følgende:


    MM-Vision NB588
    url/http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?action=addsystem&menu=notebook/url


    Med opgradering til 8gb ram, bluetooth win7 og kingston V-series 128gb ssd hdd sniger prisen sig op på 12.340kr


    Sony VAIO F Series VPC-F11S1E/B
    url/http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=717332/url


    Den leveres med alm 500gb 5400rpm hdd og 6gb ram. Pris: 10.764kr (Jeg skal så selv ud og investere i og installere en 4gb ram-blok hvormed prisen nok nærmer sig NB588'eren).


    Jeg gamer ikke, men arbejder med et tungt program hvor producenten bl.a. anbefaler 8gb ram.


    Jeg har hørt meget godt om Lenovo, men synes umiddelbart ikke jeg kan finde nogen med samme specs som ovenstående i samme prisleje.


    Det vigtigste for mig er at den er så støjsvag som det nu er muligt med en kraftig bærbar. Design betyder ikke noget for mig.


    Håber I kan komme med nogle gode inputs der gør valget lidt nemmere da det ikke just er peanuts jeg kommer til at betale.

  • Lenovo er det gamle IBM ;) det vil sige du betaler for navnet og for kvalitet..


    mm-vision har i øjeblikket lidt problemer med at levere visse typer bærbare har jeg læst i en anden tråd, men ellers kan de helt klart anbefales

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ydelsen sat op imod prisen på grisen ville jeg gå efter den fra mm-vision NB588.


    Du får et usædvanligt kraftigt system, som kan løse selv de tungeste opgaver, som du vil rende ind i. Den har en rigtig go batteritid hvis det har meget at sige for dig, Full HD LEDskærm fåes heller ikke bedre.
    Med de opgraderinger du har valgt til den, må man da vist sige, den kan ikke blive ret meget bedre end det.


    Jeg ville prøve og ringe til dem for at høre om det er en af de modeller, de har leveringsproblemer med hvis ikke det er det, så go for it ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har lige hentet en NB 588 fra Vision. Selv med 500 GB 7200 rpm larmer den faktisk ikke.


    Jeg er ligeledes positivt overrasket over kvaliteten og skærmen er helt fantastisk.


    Kan godt anbefales herfra.

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • #Skimmer Tillykke med købet! Det lyder sgu spændende! Du er den første jeg er stødt på som faktisk har fået fat i en af de mm-visions jeg er interesseret i :D Fedt at høre at du er positivt overrasket, da jeg selv hælder mest til visionen.


    Hvad er dit indtryk af den i forhold til ydelse og især støj. - dvs. kører blæseren ofte, og støjer den meget? Jeg fandt en anmeldelse af den et sted hvor der stod at den havde det med at knirke (det skal siges at det var en engelsk anmeldelse af en testudgave af Compal NBLB som jo ligger til grund for NB588'eren).


    Jeg håber du vil holde mig opdateret om dine oplevelser med NB588'eren når du har fået kørt lidt mere krævende ting på den.

  • Hej igen,


    Så har jeg har den mellem fingrene nogle dage, og kørt lidt forskellige ting på den.


    Blæseren kører, men i forhold til min anden bærbar (HP Pavilion 9700) så larmer den ikke nær så meget, og bliver kun ½ så varm den. Men det er også mit eneste sammenligningsgrundlag.


    God weekend.

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo