Studie bærbar

  • Hej..


    Har i hørt om bærbare med OS og office, til den fornuftige pris af max 4000.. Behovet er ikke større end studie, dog skal den have de to førnævte ting..?


    Eller en anden løsning..?


    Mvh


    Lamajuice (det smager altså godt)

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • du kan få mange laptops til under 4k, og langt de fleste kommer med OS, men kun få kommer med en fuld udgave af office (ret svinsk IMO X(), men kommer i stedet med en 30 dages version.


    Du kan evt. bruge openoffice som er gratis og kan ca. det samme som MS office.


    Et godt råd er altid at holde dig væk fra laptops med win7 starter.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Win7 starter, er kun en trial og man skal efterfølgende betale for det ikk??


    Og går ud fra fra at open office ligger på nettet og man bare kan hente det.. Sidder på arbejdet, og vores søgning er meget spærret, så har ikke lige selv mulighed for at undersøge det pt...

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lamajuice
    Win7 starter, er kun en trial og man skal efterfølgende betale for det ikk??


    Nej, men det er en ret crippled version af win7


    Quote

    Og går ud fra fra at open office ligger på nettet og man bare kan hente det.. Sidder på arbejdet, og vores søgning er meget spærret, så har ikke lige selv mulighed for at undersøge det pt...


    Ja, det er gratis og kan bare hentes fra de officielle hjemmeside.


    /ask

  • ok... Godt at vide det med Win 7 starter.. Går ud fra de skal skrive det..? så man ikke lige pludselig står med håret i postkassen efter at have købt en..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Bemærk også at du kan få en FULD officepakke for 400 kr. hvis du er studerende....:) Til den pris synes jeg at office er et foretrække frem for de gratis alternativer.....LINK

  • Fedt.. Så lige min skole på deres liste :P Men det kræver ikke mere end Word lige nu.. Skal egentlig bare skrive cases..


    Men ryger da helt sikkert ind i overvejelserne, mange tak, slet ikk klar over det..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Hej igen...


    Kan andre godt læse openoffice dokumenter, uden selv at have programmet? Tag feks. min lærer som ikke er en it-haj, kan han åbne den ligesom han ville åbne et word dokument.

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • du kan bare vælge at gemme som .doc og så kan det uden problemer åbnes i word.


    Alternativt er det ret nemt at gemme det som .pdf, hvilket efter min mening også er mere bevendt til ting der skal afleveres, da man er sikker på at formatering holder, samt at det ikke umidelbart kan rettes i.


    /ask

  • Ok. Overvejede også .pdf, så skal men hente pdf creator ikk??

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Jeg havde Openoffice da version 3 (kørte det under Ubuntu) lige kom ud, og jeg synes ikke rigtig at jeg kunne lide det i forhold til Office 2007.
    Det kan dog være at jeg bare ikke gav det tid nok, men det var dog det indtryk jeg fik.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lamajuice
    Ok. Overvejede også .pdf, så skal men hente pdf creator ikk??


    Så vidst jeg husker er der en pdf-creater indbygget i open office.


    /ask