• Her går man altid og tænker at kun fjolser der besøger gold seller sites eller downloader hacks osv kan blive hacket, men så skete det imorges, først kunne jeg logge på men så blev min konto hurtigt ændret så nu er alt bare væk.


    Jeg har ikke virus, tror jeg(satte AV til at checke grundigt igennem inden jeg gik på arbejde)
    jeg bruger script blocker på FF
    besøger aldrig de sider der sælger guld
    clicker aldrig på links i emails der fortæller jeg skal logge på



    MEN HOLD KÆFT HVOR FRUSTRERENDE!!


    når jeg får min konto igen, hvis jeg kan
    så bestiller jeg en authenticator

  • Jeg tvivler stærkt på at der er nogle der er så desperate? at de gider at køre gætværk på sådan en konto. Jeg er rét sikker på at efter 20'ende forsøg så lugter Blizzard login serveren lunten og låser kontoen i X tid.


    Mere sandsynligt er det at du har fået en keylogger i systemet ind af en bagdør af en art. Du ville være forbavset over hvor usynlige disse sataner er nutildags, selv "installationen" kan ske uden at du ser en eneste dialogboks eller lægger mærker til det. Ellers var der jo ingen fidus i at gøre det for "forbryderen" vel? ;)


    Men held og lykke med at få dit indhold tilbage, og ja - en Authenticator er klart investeringen værd. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har fået kontoen igen, jeg tjekkede via armory og alle chars var rippet.


    Jeg skulle blive kontaktet In-game af en GM, men jeg er spændt på at se hvad der sker når jeg kommer hjem fra arbejde.


    jeg har desuden her på arbejde ændret email på battle.net og kode.


    min game kode er muligt at de har brute forced den, da man kunne slå noget af den op i ordbogen, ja jeg ved det ikke er smart, men jeg lavede kontoen inden jeg lærte om at sikre passwords, og havde ikke fået den bedre sikret.


    Jeg satte min pc til at scanne godt og grundigt inden jeg tog på arbejde, hvis den ikke finder noget, prøver jeg diverse ad-aware programmer osv inden jeg logger på kontoen



    EDIT: her i weekenden har jeg måtte ændre min Bnet konto til en anden email, og det var en email der i forvejen får meget af det spam om at jeg skal følge deres link osv, så jeg tror de har nok bots til at sidde og prøve indtil der er noget der virker.

  • Du kan sagtens have været en af de uheldige, som er blevet tilfældigt hacked. De der myter med at købe guld kan gøre at du bliver hacked er desuden heller ikke sande.


    Men at blive powerlvled kan tilgengæld få dig hacked. Specielt med det nye battlenet system. Hvis du får powerlvling bliver din chance for at blive banned også større. Når nogen logger ind på din account gemmer den ip på battlenet. Hvis en af de ip'er bliver banned pga sådan noget som powerlvling kan du også risikere at blive banned.

  • Hehe ja


    Jeg er også en af dem der går og siger at det kun er folk der køber guld eller besøger den slags hjemmesider der får deres account hacket.


    jeg scannede min pc da jeg kom hjem og fandt 3 trojaner så en af dem har sikkert været key-loggeren.



    Det "sjove" var at se hvor meget de ripper ens konto, alt hvad der kunne sælges blev solgt, selv mine poisons til 11 sølv, dog havde de ikke solgt mine enchanting shards og de havde også ladet 5g ligge tilbage

  • Satme godt nok nitte da. Håber du får dine ting igen, men det var da vældig flinkt af dem at efterlade 5g. Eller noget. Spader

  • Kan sagtens være at de "tror" dét er nok, men i realiteten har Blizzard nok allerede spottet karakteren som været hacket (eller i det mindste strippet) efter den første bank tab er tømt. Det er jo ikke déres problem som så om folk bliver hacket. I værste falde flytter "økonomien" over på en anden character, eller bedre - alt det stads der bliver vendoret, betyder mere ingame work for at få det tilbage.


    Hvad var min pointe nu? Nåja. Blizzard er réelt ligeglade indtil at en betalende spiller klager, og kræver sit loot tilbage. ;)


    Under alle omstændigheder skulle Blizzard nemt være i stand til at spore alt udover trade goods (da de jo kan stackes og nok næppe har unikke ID numre for hvert eneste item i en stack) - og hive dem tilbage til dig, og derefter banne den konto som har nappet dine ting.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har selv oplevet en hacket WoW konto, godt nok ikke min egen, men noget jeg skulle løse i forbindelse med en computereperation.


    Det mest underlige er dog at min kundes char ikke blev strippet for alt, men at hackeren bare spillede videre med hans char (og snakkede med hans kammerater).


    tror ikke at Blizzard har lagt en decideret bruteforce detection ind for at beskytte deres accounts. Jeg har i hvert fald ikke oplevet nogen MMOs der gør den slags endnu. Granted der kommer en login ping til Bizzards server, men Blizzard kan jo heller ikke i princippet låse deres accounts til en IP pga. dynamiske IPer og det faktum at mange har en laptop el. lignende.


    Quote

    Hvad var min pointe nu? Nåja. Blizzard er réelt ligeglade indtil at en betalende spiller klager, og kræver sit loot tilbage. Wink


    det er i princippet også godt nok, tænk over hvor mange inaktive accounts de skal igennem ellers :D


    Quote

    Jeg er også en af dem der går og siger at det kun er folk der køber guld eller besøger den slags hjemmesider der får deres account hacket.


    Har brugt goldsites førhen, men dog kun til EVE online da jeg spillede det (mining, ratting og småmissioner bliver mega kedeligt i længden :P), og de gode goldsites forlanger ikke passwords men sikrer sig at en af deres ingame mellemmænd giver dig pengene. Powerlevelling derimod kræver altid passwords (da de skal have adgang til din char), så det er self. no go for mig :)


    Quote

    Under alle omstændigheder skulle Blizzard nemt være i stand til at spore alt udover trade goods (da de jo kan stackes og nok næppe har unikke ID numre for hvert eneste item i en stack) - og hive dem tilbage til dig, og derefter banne den konto som har nappet dine ting.


    Items har ikke altid et fuldt unikt ID, men kun et ID der beskriver hvad for et item det er. Jeg aner ikke om Blizzard logger den slags så de kan verificeres mht. ejere(n), men hvis de gør, skulle det være en smal sag for dem at restore din char som den var.


    btw. Hvis det er, så kan man købe en hardware lås til sin wow account ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • godt man ikk spiller det mere :)


    fik også nappet alle mine ting på en enkelt char, underligt nok, også droppede jeg det spil...



    monster trist at der sidder nogle halvhjerner rundt omkring og ikk laver andet en hakke folks acc og sælge deres items og nappe deres guld, hvor lidt liv har man så lige...

  • @ Foxx : Så langt er han vist kommet ved egen hjælp, hehehe ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    når jeg får min konto igen, hvis jeg kan
    så bestiller jeg en authenticator


    Mht til bruteforce, så behøver de jo heller ikke låse til en specifik IP, men hvis et bruteforce program prøver for 300'e gang at logge ind på X konto, så tror jeg egentlig at Blizzard enten låser kontoen ude i et stykke tid eller flagger den som mistænksom. Andet ville jo være spild af båndbredde i længden. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Hvad var min pointe nu? Nåja. Blizzard er réelt ligeglade indtil at en betalende spiller klager, og kræver sit loot tilbage. ;)


    Ved jeg nu ikke.. lige før jul blev jeg også hacket... jeg havde ikke spillet i godt 2 måneder, og valgte så at deaktiverer min Authendicator i fald den skulle blive væk, og kontoen var i pause.. så tænkte at den nok ikke var af interesse for hackere... Men blev klogere, under 1 uge senere blev kontoen hacket mens man var på arbejde, da jeg kom hjem havde jeg en mail fra blizzard at ved 9 tiden var mit password blevet ændret.. og var selv hjemme ved 14 tiden, så de havde ikke haft længere end 5 timer at spille på... dog på den tid var min account blevet brugt til farming, og min profession var ændret til Herbalist som var blevet grindet fra 0-320 på de 5 timer.. samt alle mine items var væk, og ny guild med masser af mystiske level 1'er...


    Jeg meldte det til blizzard, og 30 minutter efter kom der en GM og kontaktede mig, og sendte mig alle de ting jeg manglede... så i løbet af en time efter jeg havde logget ind var alt i skønneste orden igen :)


    Så umiddelbart mener jeg da ikke at de er ligeglade med betalende kunder, da jeg jo bare kunne lade vær med at deaktivere min Authendicator...

  • Nu er det jo heller ikke dét jeg skriver. Hvad jeg prøvede at sige er at Blizzard ikke af egen akkord begynder at hive kontoer tilbage, medmindre at du - spilleren gør opmærksom på at der er noget galt. Snarere omvendt, hvis du ikke havde gjort dem opmærksomme var din konto nok bare flagged som bot og slettet efter en banwave.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |