VPN og ikke-VPN på samme tid?

  • Kan det lade sig gøre at beholde en ikke-VPN forbindelse samtidig med at man er forbundet til en VPN-server? Når jeg forbinder til AAU's VPN har jeg tilsyneladende ikke nogen WAN-forbindelse eller hvad man skal kalde det.. Jeg kan underligt nok godt komme på MSN, men alt andet virker ikke før jeg frakobler igen..


    Det er lidt træls at skulle koble af hver gang man vil søge på noget på Google, når man arbejder på noget der kræver VPN..


    Lille side topic: Er der nogen af jer der har haft held med at bruge VPN på Windows 64-bit?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Kan det lade sig gøre at beholde en ikke-VPN forbindelse samtidig med at man er forbundet til en VPN-server? Når jeg forbinder til AAU's VPN har jeg tilsyneladende ikke nogen WAN-forbindelse eller hvad man skal kalde det.. Jeg kan underligt nok godt komme på MSN, men alt andet virker ikke før jeg frakobler igen..


    Det er lidt træls at skulle koble af hver gang man vil søge på noget på Google, når man arbejder på noget der kræver VPN..


    Lille side topic: Er der nogen af jer der har haft held med at bruge VPN på Windows 64-bit?


    vi bruger windows VPN til pcer på domænet på arbejde, og der er det heller ikke lykkedes mig at få net ved siden af VPN forbindelsen, men gætter på det er fordi den bruger dit netkort, hvor VPN clienter installerer et ekstra netkort på pcen..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Den VPN forbindelse mit arbejde tillader fint at man er på nettet samtidigt. Faktisk er der 2 forskellige profiler man kan vælge imellem.


    En hvor man kun har VPN (intranet adgang) og en hvor man både har adgang til internettet og intranettet altså ligesom hvis man sad på arbejdspladsen.


    Så det er nok et spørgsmål om hvordan VPN forbindelsen/klienten er sat op.


    mvh Stubkier


  • og i bruger windows indbyggede VPN og ikke en ekstern??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Jamen det fungerer vel ved at din internettrafik bliver routet gennem dit arbejdes VPN-forbindelse? Når jeg forbinder til mit arbejdes VPN kører internettet også fint, men AAU's VPN er ikke forbundet til internettet, der er kun adgang til deres intranet

  • Prøvet med 2 browsere fx EI til din VPN forbindelse og så FF/Crome til internet??

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • arh sorry mig der havde misforstået noget.. sidst jeg brugte VPN var det via webinterface eller hva man nu kalder det og der er jeg næsten 100 at jeg kunne kører det i EI og så normalt internet i FF pga jeg bare skulle bruge VPN til en licens.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hvis du højreklikker på din vpn-connection-profil (i Cisco vinduet) og vælger modify, så kan du under transport fanen markere "Allow LAN access". Hvis du markerer denne kan du så få net-adgang?


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis du højreklikker på din vpn-connection-profil (i Cisco vinduet) og vælger modify, så kan du under transport fanen markere "Allow LAN access". Hvis du markerer denne kan du så få net-adgang?


    /ask


    ahh :) de kører med cisco VPN gennem en client, misforstod ham så, troede han ville oprette adgang til en VPN via windows indbyggede tool og ikke vha 3.part software :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis du højreklikker på din vpn-connection-profil (i Cisco vinduet) og vælger modify, så kan du under transport fanen markere "Allow LAN access". Hvis du markerer denne kan du så få net-adgang?


    /ask


    Desværre nej

  • Faldt lige over noget andet:


    Quote


    To fix the problem I opened the properties for the VPN connection on the client -> Networking -> TCP/IP (Properties) -> Advanced -> and unchecked "Use default gateway on remote network". After that both internet and my VPN connection worked simultaneously.


    Og det hænger sammen med at din computer forsøger at bruge den gateway der bliver givet fra VPN'en til at komme på nettet, og det skal den jo ikke.


    /ask