Sikringen sprang

  • Hej allesammen. Blev i dag færdig med at samle min computer. Da jeg så sad og skrev en lille besvarelse herinde og fik den sendt gik der ikke mange sekunder før at min computer og skærm gik ned. Vi prøvede derefter at sætte det hele i en anden stikkontakt dog med det resultat at hele overetagen ikke længere havde elektricitet. Har virkelig brug for at vide hvad der kan være sket :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    lidt specs om pc'en er en rigtig god ide :)



    men lyder som en overspænding et eller andet sted højst sandsynlig din psu som den er gal med :)


    tror sku bare i har for meget sat til den ene gruppe :)
    tænk åp.. KUN 2300-3000 watt i en stikkkontakt..


    og somregl så siger man hele nord siden af huset køre på 1 gruppe.. så må ALLE de stikkkontakter i hele den side kun trække max 3kw :)

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

    Rettet en gang, sidst af Eth0 ().

  • Specifikationer:
    AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 95W Box AM3 (Processor)
    CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB) (RAM) (IKKE DEM MEN NOGET LIGNENDE)
    Corsair TX Series 650W TX650W 12cm SLI 80plus (Strømforsyning)
    MSI 770-C45 AMD770 AM3 DDR3 RAID (Bundkort)
    Samsung Spinpoint F2 500GB SATA 16MB Eco Green (Harddisk)
    XFX Radeon PCI-E HD5850 Black Edition OC 765M 1GB (Grafikkort)
    Corsair H50 (Kølesystem)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Eth0


    tror sku bare i har for meget sat til den ene gruppe :)
    tænk åp.. KUN 2300-3000 watt i en stikkkontakt..


    og somregl så siger man hele nord siden af huset køre på 1 gruppe.. så må ALLE de stikkkontakter i hele den side kun trække max 3kw :)


    en mulighed, men det trick der lærte jeg bestemt ikk da jeg begyndte min uddannelse som elektriker :) så den må være meget gammel :)



    jeg har oplevet et par gange i træk at en PSU sagtens kan nakke sikringerne især hvis man køber Chill psu'er ;)


    måtte bytte 2 og den tredje brændte af :D så gad jeg ikk det pjat mere nu bruger jeg TT og det virker :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Eth0


    tror sku bare i har for meget sat til den ene gruppe :)
    tænk åp.. KUN 2300-3000 watt i en stikkkontakt..


    og somregl så siger man hele nord siden af huset køre på 1 gruppe.. så må ALLE de stikkkontakter i hele den side kun trække max 3kw :)


    Den regel har jeg godtnok heller aldrig hørt før, hvor får du så noget af vide henne ?


    Men ja, de forskellige stikkontakter er naturligvis fordelt ud på forskellige sikringsgrupper. Så prøv at sætte computeren til igen , og så sørg for at der ikke er andet tændt i huset. Hvis sikringen springer igen, så står du muligvis med en defekt strømforsyning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Den regel har jeg godtnok heller aldrig hørt før, hvor får du så noget af vide henne ?


    Men ja, de forskellige stikkontakter er naturligvis fordelt ud på forskellige sikringsgrupper. Så prøv at sætte computeren til igen , og så sørg for at der ikke er andet tændt i huset. Hvis sikringen springer igen, så står du muligvis med en defekt strømforsyning.


    Den har jeg godt nok heller aldrig hørt og jeg har da været eletriker i 9år.. :S

  • :::::Update:::::


    Vi skiftede PSu'en ud. og systemet køre, uproblematisk

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb