Computer fryser sporadisk :(

  • Hejsa Alle!


    Jeg har samlet en nye computer:


    AMD Phenom X4 955
    4 gb ddr3 cl9 ram
    MSI 790FX-GD70 Winki Edition mobo


    Den den gør er at den fryser sporadisk, intet system i det, eller lidt. Meget når jeg bruger nettet, den kan stå og konvertere film hele natten, uden den går i stå, men bruger jeg nettet i nogle timer, og nogle gange minutter, går den i stå.


    Det starter med at jeg ikke kan rykke musen, og hvis jeg høre noget musik, går det ud 2-3 sekunder efter musen er gået i stå, og jeg bliver nødt til at genstarte :S .. Den har flest gange gjort det når jeg bruger nettet, og én gang når jeg har spillet.


    CPU temp. er som jeg har obs. ikke over 55-60. bliver ikke brugt til det vilde!


    På forhånd tak!

  • for mig kunne det lyde som om det enten er harddisken den er galt med, eller strømforsyningen. ikke at det er en af de 2 dele der har fejlen, men det kunne være en mulighed. her er nogle programmer til at teste harddisken for fejl. http://pcsupport.about.com/od/…hetrade/tp/tophddiag.htm.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Hvilket OS, PSU kører du med?


    Har du gjort følgende:
    Været inde i BIOS og se om RAM og CPU får den rette volt-mængde samt de rette frekvenser?
    Installeret og opdateret alt hvad der hedder drivere?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hmm, så skal jeg måske prøve at installere det på den anden hdd jeg har, de er lige gamle. Men altid denne den her der er blevet brugt til system.


    Køre med en 550W PSU, helt ny, med alle de kabler der skal sluttes til mobo, det lange med 21-24 ben eller sådan noget og det med 4 ben på, hvilket burde være rimelig.


    Drivere er opdateret, senest igår til chipset, men det hjalp ingenting :( .