Maskine til videoredigering

  • Hey.



    Jeg skal hjælpe en ven med at sammensætte en maskine til noget halv-proffessionelt video-redigering. Det drejer sig både om SD og HD.


    Er kommet frem til følgende;


    i7 920
    Bundkort med X58 chipsæt
    Et nvidia gfx, pga CUDA. Måske et geforce 9800GT ?
    3x1GB DDR3 RAM , så de kører i tripple-channel som åbenbart er godt ?
    Corsair PSU 650W, er det nok ?


    Som I kan se har jeg kun en "vag" ide om hvad hardwaren skal bestå af. Så jeg håbede I kunne hjælpe mig med specifikke produkter. I skal ikke tænke på kabinet, harddisk, dvd-drev osv.


    Er i tvivl om det skal være den i7, eller en i5 kan gøre det. Han har nemlig fået af vide af en i samme branche, at det skal være i7'ern. Og jeg kan da også godt se på diverse tests fra anandtech, bit-tech og toms hw at i7'ern giver noget mere ydelse.


    Ang. bundkort tænkte jeg på et gigabyte måske, da jeg selv er rigtig glade for de 2 jeg selv ejer. Men hvad kan ellers anbefales ?


    Mht. RAM aner jeg ærlig talt ikke hvilke jeg skal vælge.


    På forhånd tak :)

  • hvad er bugtet?.. =)
    Og må tingene blive oc'et lidt?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • hvilke programmer skal han bruge til video redigeringen ?


    mig bekendt bruger en hel del semi og professionelle Mac til at redigere på ?


    og 3 gb ram er SLET ikke nok.... du skal have MEGET mere ram i..... 12 GB mindst vil jeg sige

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

    Rettet en gang, sidst af Dyas ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    hvad er bugtet?.. =)
    Og må tingene blive oc'et lidt?..


    mener ikke han skal købe ud fra at den skal oc'es....han skal købe en der kan klare jobbet uden OC, da den typisk kommer til at står og beregne i mange mange timer.... derfor mener jeg også han skal tage en i7 og ikke en i5....

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    mener ikke han skal købe ud fra at den skal oc'es....han skal købe en der kan klare jobbet uden OC, da den typisk kommer til at står og beregne i mange mange timer.... derfor mener jeg også han skal tage en i7 og ikke en i5....


    Jeg tror også det er det råd han har fået. Mac er ikke en mulighed.


    Budget, tja, jeg har sagt til ham at den nok vil løbe op i mellem 5-7k , er det urealistisk ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Jeg tror også det er det råd han har fået. Mac er ikke en mulighed.


    Budget, tja, jeg har sagt til ham at den nok vil løbe op i mellem 5-7k , er det urealistisk ?


    Til en professionel redigerings maskine, ja.


    Der skal 12 GB DDR3 ram til, og helst en SSD (intel x25 serien er bedst) + stor normal HDD. For computeren alene (uden skærm osv.) skal han nok regne med en 8-11k for en professionel maskine, og så kommer software priser oven i som W7 og mange af de virkeligt professionelle redigerings programmer.

    CPU: Q9550 C1@3.6GHz (med lapped TRUE)
    MB: Gigabyte X48-DS4
    RAM: 8GB Kingston HyperX(5300) 800 MHz 5-5-5-15
    GPU: Sapphire ATI Radeon HD 4870X2
    PWS: Corsair HX 1000W
    Case: Antec 1200

  • Det du har fundet frem til ser udmærket ud, men noget mere RAM i Triple channel ville nok være en god ide - ja og så måske to store harddiske i RAID hvis det er store filer der behandles, bare for at mindske den værste flaskehals. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |