11 rigtige

"offentlige ord" hvor mange kan i?
-
-
10 rigtige
(11 vil jeg selv sige, da jeg kom til at trykke forkert ved en
)
-
Synes nu ikke det var så svært, 15 her, hvis man sætter lige bruger et par sek på at sætte dem ind i en sætning inde i hovedet har man hurtigt meningen/betydningen af dem.. =P
Dette forudsætter selvfølgeligt at det er ord man jævnligt støder på, havde jeg taget denne "test" da jeg fx gik i 1g ville det meste vist bare have været rent gætteri.. =P
Men hvorfor er det så fine ord skal bruges, forstår ikke hvorfor de ikke bare kan skrive på "normalt" dansk.. -
* Du havde 9 rigtige besvarelser
* 6 var forkerte
* Tidsforbruget var: 01:02min -
Oprindeligt indlæg af PsyCho
Synes nu ikke det var så svært, 15 her, hvis man sætter lige bruger et par sek på at sætte dem ind i en sætning inde i hovedet har man hurtigt meningen/betydningen af dem.. =P
Dette forudsætter selvfølgeligt at det er ord man jævnligt støder på, havde jeg taget denne "test" da jeg fx gik i 1g ville det meste vist bare have været rent gætteri.. =P
Men hvorfor er det så fine ord skal bruges, forstår ikke hvorfor de ikke bare kan skrive på "normalt" dansk..Forstår skam fint alle ordene, men det handler jo mere om hvad det offentlige mener de betyder og i hvilken sammenhæng de bruger dem.
-
12 rigtige
-
12 rigtige
-
9
-
15 rigtige.
-
Oprindeligt indlæg af Burger
15 rigtige.Kommer ikke som en overraskelse, kloge Heidi!
-
15
sidder også til dagligt i en centerklasse og skriver revisiteringer og meget andet + min kone er jurist i statsforvaltningen, så vi kommunikerer rigtigt på et "offentligt" sprog på arbejde og i fritid
-
10 her, 2:33 brugt.
-
* Du havde 12 rigtige besvarelser
* 3 var forkerte
* Tidsforbruget var: 02:19 min5
Hvad betyder udsagnsordet visiteret?
Forkert besvarelse: Det er ikke Udvalgt , men Godkendt7
Hvad betyder ordet bureaukrati?
Forkert besvarelse: Det er ikke Administration , men Embedsmandsvælde10
Hvad betyder det, hvis man giver sit samtykke?
Forkert besvarelse: Det er ikke Man giver et tilsagn , men Man udtrykker enighed -
... 7 rigtige og de fleste var gæt
Tror der var 3 svar jeg var sikre på kun.
Jep.. Jeg er fandme ikke god til alt sådan noget
-
11 stk fik fejl på 2,5,6 og 7
-
tog den lige igen igen 11 rigtige så er ikke blevet klogere på det område inde for det sidste stykke tid
-
14/15 med fejl på nr. 1
02:05