Billig bærbar til skolebrug - Netbook?

  • Hey


    Min kæreste skal have en ny bærbar da hendes gamle fujitsu er så godt som stået af. Hun har hidtil haft en Fujitsu Siemens med en Centrino Core2 CPU samt 1 GB ram og windows vista (nu win7) som var en bærbar i størrelsen 15,4". Den har ikke været for hurtig pga den begrænsede mængde ram, og nu er den altså ved at dø helt. Går ud random og skærmen flimrer rigtig meget. Derfor skal vi have fundet en ny.


    Hun er igang med HTX og instisterer på at det skal være en Netbook da den er let at have med frem og tilbage, men samtidigt skal den helst være ligeså hurtig og gerne hurtigere end den gamle (mener jeg ihvertfald, for den var godt nok mega langsom).


    Kender i nogle Netbooks der er hurtige? Har selv haft en MSI Wind U100 som jo ikke var alt for kvik. Man kunne ikke køre mere end et browser vindue og måske have word åben så knoklede den også.


    Kan det ikke lade sig gøre at få en netbook med intels D510 Atom cpu, da den jo er 2 kernet?


    Eller bare en der er lidt hurtigere end de gængse netbooks.

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • hvis hun er på HTX, har hun så ikke nogle programmer som der kræver en del af pcen?? hvis ja ville det måske være et dårligt valg med en netbook da de er lavet til browsing, word og excel og egentlig ikke meget andet

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta
    hvis hun er på HTX, har hun så ikke nogle programmer som der kræver en del af pcen?? hvis ja ville det måske være et dårligt valg med en netbook da de er lavet til browsing, word og excel og egentlig ikke meget andet


    Lige nu har de ikke, og hun siger de ikke får det. Så det går jeg ikke udfra bliver et problem


    Kan man overhovedet få nogle netbooks endnu med dual core atom cpuen?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Min kammerat har lige fået sådan en her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=538986


    Han fik den med Windows 7, men ved desværre ikk lige hvor han har købt den..


    Det er langt fra verdens hurtigste computer, men synes det er et super alternativ til netbooks.. Den vejer næsten ingenting og samtidig har den lige en lidt større skærm så man lidt nemmere kan se hvad der foregår..


    Den er rimelig pæn i design og de afrundede kanter får den til at virke mindre.. Synes man får rimelig meget for pengene.. Eneste minus er at tasteturet ikk er verdens bedste, men det er vist også et generelt problem for mange af netbook'sene...


    Med hensyn til at den skal være hurtigere end den gamle, så tror jeg ikk du finder nogen netbook der er det..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2


  • Den ser også ret så fed ud faktisk og koster da ikke ret meget ! Ved du hvor hurtig den celeron 1.2 ghz der er i den er iforhold til en atom 1.6 ghz? :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dylmer
    Med hensyn til at den skal være hurtigere end den gamle, så tror jeg ikk du finder nogen netbook der er det..


    Det er jeg heller ikke tvivl om, vil selvf. bare gerne have den hurtigste netbook / notebook man kan få til omkring de 2.5 - 3.5 tusinde. :) Det var derfor jeg nævnte den D510 Atom cpu, da det nok er den der kommer tættest netop pga den har 2 kerner.

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • De MSI Slim X300 jeg har set ser ganske flotte ud og virker væsentligt hurtigere end atom baserede bærbare. Personligt ville jeg gå efter SU processorerne lidt større end Celeron udgaverne. Selvom den celeron også er en del kraftigere end Atom.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    De MSI Slim X300 jeg har set ser ganske flotte ud og virker væsentligt hurtigere end atom baserede bærbare. Personligt ville jeg gå efter SU processorerne lidt større end Celeron udgaverne. Selvom den celeron også er en del kraftigere end Atom.


    Ny spørger jeg måske dumt men hvad er en SU processor? :))

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Nogle af de nye cpu'er fra Intel hedder "SU" til fornavn, og det er dem som er MEGET batteribesparende = lang batteri tid. Ydermere så er de rigtige af dem også ret kraftige.


    Alt er selvfølgeligt relativt, men når du skriver at du gerne vil have det hurtigste indenfor netbook segmentet og du også selv nævner dual core. så er det følgende, hvad jeg vil anbefale:


    Acer Timeline 11.6"


    Intel Pentium SU4100 (2 kerner), 3gb ram, 320gb hdd, intel gma 4500 grafik.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=665900


    til ca. 3999kr.


    Du får den lange batteri levetid fra en netbook. du får den noget af kræften fra en hurtigere notebook. og også en større skærm end de normale netbooks på 10".


    Finishen ved Acer Timeline produkterne er også meget gennemført.!!


    Jeg ved at de har dem i elgiganten f.eks. så kunne du/I jo tjekke dem ud der.


    De fåes forresten også i fire farver. Blå. Rød, Sort og hvid. :D


    Held og lykke med det :cheers:


  • Vi tog ud og kiggede på denne og det blev sq sådan en . Så nu har vi bestilt den hos elgiganten og skal hente den torsdag :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet