CPI Popcorn Problem 'scooter'

• hej med jer der ude jeg har et problem med min cpi popcorn scooter
    når jeg starter min scooter så er den god nok i optræk og den køre 60
    men så når jeg fx har hold stille i et lyskryds eller vis jeg skal bremse af
    en eller anden grund så bliver den plugselig meget langsom i optræk og kan
    køre 40 - 45 km i timen , nogen der kender problemet ?

• Hey DavidDK og velkommen til Tweak.dk :)
    Siden og forummet her omhandler hovedsageligt hardware og software, så derfor vil jeg lige anbefale dig at kigge ind på http://www.scootergalleri.dk også, da der jo er langt flere derinde med forstand på den slags problemer :9xo

Men kan selvfølgelig også være at nogen herinde er hajer til scootere!

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Du skulle måske også rette den til Scootergallri.dk. Der er sgu nok nogle Skotter der bliver gavne ellers :evil:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Oprindeligt indlæg af Illanair
    Du skulle måske også rette den til Scootergallri.dk. Der er sgu nok nogle Skotter der bliver gavne ellers :evil:

Sshhh! Har været en lang dag! :crazyeyes:

Et skotte galleri kunne dog være.... interessant :finger:

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• hvis den langsomt stiger i hastighed igen, kan det være kaburatoren der er forkert indstillet så blandingen er for tyk og får for meget brændstof.

Hvis det er efter opbremsning kunne det jo evt være noget med dine bremseskiver som stadig går på?

Oprindeligt indlæg af Simonthk
    hvis den langsomt stiger i hastighed igen, kan det være kaburatoren der er forkert indstillet så blandingen er for tyk og får for meget brændstof.

Hvis det er efter opbremsning kunne det jo evt være noget med dine bremseskiver som stadig går på?

Er du sikker på der sider en kaburator på sådan en?

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af baloo

Selvfølgelig sidder der en kaburator :)

"Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

Oprindeligt indlæg af baloo

kaburatoren er den som bestemmer brændstofmængden, luftmængden og evt med tomgangsskrue som blandes før det fiser ind til stemplet.

Tilføres der for meget benzin kan den blive lidt sløv, tilføres der for meget luft kan den blive for varm, men kører ofte bedre som varm men har knapt så godt af det plus smøringen af en 2 takts motor kun består af olien i benzinen.

Sku mene alle brændstofmotorer har en kabu

• Er der forskel på om den er kold eller varm, når den laver det nummer? Hvis ja, tror det er kaburatoren der er stillet forkert.

Hvordan har rullerne det i variatoren?

Oprindeligt indlæg af Simonthk
    Sku mene alle brændstofmotorer har en kabu

Nej Kaburator er fortid

• I biler osv. ja, men findes stadig på langt de fleste scootere :)

• ja den har helt sikkert en kaburator, kun de lidt dyrere mærker der laver nogle med indsprøjtning (aprilia osv,)

når det er sagt tro jeg ikke det er der problemet ligger, havde samme problem med min piaggio NRG, det er rullerne i varioen der skal skiftes, måske også selve varioen afhængig af hvor slidt den er, men sikkert rullerne der ikke er runde længere, den kommer vel også op på de 60 igen men den er bare ikk ligeså hurtigt til det som når den er kold, ikk???

• Hey mester... Du kan også lige checke farven på dit tændrør...
    Den rigtige farve dit tændrør skal have efter noget brug er lyserbrun.
    Hvis det er sodsort får den en alt for fed blanding og så kræver det en mindre dyse i kaburator.
    Hvis det er grå/askegrå er det en alt for mager blanding, så kræver det en større dyse i kaburator. ;)

Håber det kunne hjælpe...

• Der kan være mange årsager til dit problem. For tiden er det jo "pisse" koldt udenfor, og derfor kan der godt komme frost i din benzin. Frosten kan fjernes med karburatorsprit.

Det lyder mærkeligt at den skulle køre anderledes efter at have holdt stille, men du kan jo starte med spritten som kan købes på tankstationer.