Søger billig server pc

  • Hej,


    Jeg står og skal bruge en mindre server pc.


    Krav til den:
    - Den skal være billig i drift, da den skal være tændt 24/7, året rundt.
    - Hertil skal den bare køre et lille javaprogram året rundt, samt at man skal kunne bruge internettet på den også, hvilket gerne må virke nogenlunde hurtig.
    Den skal kobles til en touch-skærm, da det skal bruges til noget IHC.


    Er der nogen der har nogle forslag??


    Prismæssig skal være så billigt som muligt, da den kun skal bruges til meget lidt.


    Computeren skal stå på et loft, hvor der om sommeren er ganske varmt og tilsvarende om vinteren, er ganske køligt, hvis dette har noget at sige.


    På forhånd tak..


  • Så den skal køre windows, korrekt ?

  • Ja. Altså, ved ikke om jeg forstår spørgsmålet korrekt. Men den skal bare køre fejlfrit, og være forholdvis hurtig når man bruger den på nettet. Harddisken behøver såmænd ikke være særlig stor, i det det eneste der skal lægge på den, er nogle billeder evt., som kunne køre som pauseskærm.


    Da skærmen skal være indbygget i væggen, får jeg heller ikke brug for at der skal være musik på den..selvom det kunne være dejligt. :)

  • Eee Desktop (Den hedder noget andet, men det er lige glippet)
    Bare giv den 2GB RAM, så skal den nok være snappy nok til lidt surferi.
    Evt. brug nLite eller lignende til at skære ned på unødvendige services der alligevel ikke skal bruges.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • Jeg har et mindere Setup stående der hjemme med en Intel desktop mini itx atom 330 dual core server hvis det er noget pm mig hvis det er dens strøm forbrug er helt i bund.


    Intel d945gclf2
    Intel atom 330 dualcore
    Onboard Gfx (Intel bla bla)
    2 gb ram (pc2 6400)
    120 watt psu
    Kabinet med flg.
    men uden hdd


    Pm mig med et bud hvis det er noget for dig.