Router som accespoint..

  • Hej


    Jeg har en Netgear WGR614 v7 Router til overs.


    Har netop købt en WD TV, kan jeg lave routeren om så den går på mit alm. netværk trådløse netværk så den kommer til at virke som et accespoint for WD TVen`?


    Hvis ja hvad skal jeg lige gøre?


    Pfh. TAK!



    Så det kommer til at hedde noget i retningen af Internet ---> Linksys router ---(trådløst)--> Netgear--->WD TV

  • slå DHCP fra i nummer 2.....og evt firewall er tilrådeligt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak det er gjort, men hvordan faen får jeg den til at connecte til linksys´en via trådløst?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    slå DHCP fra i nummer 2.....og evt firewall er tilrådeligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kruga
    Tak det er gjort, men hvordan faen får jeg den til at connecte til linksys´en via trådløst?


    Du kan ikke få routeren til at connecte til en anden router via trådløs du skal koble den fysisk sammen med den anden via et net-kable, routeren er kun lavet til at broadcaste signal ikke connecte til det...


    men hvis du trække et netkable fra den ene router til den anden kan det sagtens køre.
    Jeg køre på sammen måde her hjemme fordi jeg ikke har trådløs net på den ene så jeg bruger min netgear til at levere trådløs net til mine bærbare.


    Håber det hjalp lidt på det ;)

  • Det er ret faktisk muligt at lave et bridge mode mellem de to routere! Men det er langt fra alle routere der understøtter det. Bemærk at det burde være nok at den router der står ved dit WD halløj understøtter det.
    Det er muligt at din router understøtter det evt. med en uofficiel software/firmware installeret, men du er nok nød til at søge lidt på nettet efter det.


    Hvis det ikke kan lade sig gøre med den du har der kan du se om du ikke kan finde en Linksys WRT54G (Må være ca det navn?) den kan fås rigtigt billigt nu og den kan med det uoriginale software let sættes op til at forbinde til det andet trådløse..:)
    Håber det var til lidt hjælp


    Edit. efter en hurtig omgang google ser det ikke ud til at Netgear WGR614 kan bruges til bridge mode...

    /Steffen


    IBM T60
    Intel T7200@2.0 GHz
    Intel X25-M - 160 GB
    2 GB Ram

    Rettet en gang, sidst af Tecza ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Det er ret faktisk muligt at lave et bridge mode mellem de to routere! Men det er langt fra alle routere der understøtter det. Bemærk at det burde være nok at den router der står ved dit WD halløj understøtter det.
    Det er muligt at din router understøtter det evt. med en uofficiel software/firmware installeret, men du er nok nød til at søge lidt på nettet efter det.


    Hvis det ikke kan lade sig gøre med den du har der kan du se om du ikke kan finde en Linksys WRT54G (Må være ca det navn?) den kan fås rigtigt billigt nu og den kan med det uoriginale software let sættes op til at forbinde til det andet trådløse..:)
    Håber det var til lidt hjælp


    Edit. efter en hurtig omgang google ser det ikke ud til at Netgear WGR614 kan bruges til bridge mode...


    Den kan dog stadig kobles sammen med en anden router via lan.
    Jeg har den samme og bruger den til noget ligne som trådopretteren skal!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge


    Den kan dog stadig kobles sammen med en anden router via lan.
    Jeg har den samme og bruger den til noget ligne som trådopretteren skal!


    Har du kabel eller trådløst imellem? Så vidt jeg kan se vil han have trådløst imellem og sådan som jeg læser dit har du kabel mellem routerne?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Det er ret faktisk muligt at lave et bridge mode mellem de to routere! Men det er langt fra alle routere der understøtter det. Bemærk at det burde være nok at den router der står ved dit WD halløj understøtter det.
    Det er muligt at din router understøtter det evt. med en uofficiel software/firmware installeret, men du er nok nød til at søge lidt på nettet efter det.


    Hvis det ikke kan lade sig gøre med den du har der kan du se om du ikke kan finde en Linksys WRT54G (Må være ca det navn?) den kan fås rigtigt billigt nu og den kan med det uoriginale software let sættes op til at forbinde til det andet trådløse..:)
    Håber det var til lidt hjælp


    Edit. efter en hurtig omgang google ser det ikke ud til at Netgear WGR614 kan bruges til bridge mode...


    Tak for det gode svar selvom det var negativt....


    Ja det var lige præcist som modtager af trådløst signal den skulle virke.


    Nå men så må jeg se hvad jeg kan finde ud af.. En usb nøgle med netværk må vel være det letteste..


    Mange tak for hjælpen og god jul...