Indlæg af kruga

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Det er ret faktisk muligt at lave et bridge mode mellem de to routere! Men det er langt fra alle routere der understøtter det. Bemærk at det burde være nok at den router der står ved dit WD halløj understøtter det.
    Det er muligt at din router understøtter det evt. med en uofficiel software/firmware installeret, men du er nok nød til at søge lidt på nettet efter det.


    Hvis det ikke kan lade sig gøre med den du har der kan du se om du ikke kan finde en Linksys WRT54G (Må være ca det navn?) den kan fås rigtigt billigt nu og den kan med det uoriginale software let sættes op til at forbinde til det andet trådløse..:)
    Håber det var til lidt hjælp


    Edit. efter en hurtig omgang google ser det ikke ud til at Netgear WGR614 kan bruges til bridge mode...


    Tak for det gode svar selvom det var negativt....


    Ja det var lige præcist som modtager af trådløst signal den skulle virke.


    Nå men så må jeg se hvad jeg kan finde ud af.. En usb nøgle med netværk må vel være det letteste..


    Mange tak for hjælpen og god jul...

    Tak det er gjort, men hvordan faen får jeg den til at connecte til linksys´en via trådløst?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    slå DHCP fra i nummer 2.....og evt firewall er tilrådeligt.

    Hej


    Jeg har en Netgear WGR614 v7 Router til overs.


    Har netop købt en WD TV, kan jeg lave routeren om så den går på mit alm. netværk trådløse netværk så den kommer til at virke som et accespoint for WD TVen`?


    Hvis ja hvad skal jeg lige gøre?


    Pfh. TAK!



    Så det kommer til at hedde noget i retningen af Internet ---> Linksys router ---(trådløst)--> Netgear--->WD TV

    Super det vil jeg prøve.


    Men så var der ingen problemer i at den ene pc brugte den ene net forbindelse og den anden pc den anden forbindelse?


    Btw... Mener faktisk de har forskellige IPer tdc kører vist standart med en 10.0.0.1 eller noget lign. Så det burde være muligt så er det bare slå dhcp fra...


    TAK!


    Quote

    Oprindeligt indlæg af cannon
    Da jeg havde 2 internetforbindelser gav jeg da bare router (1) 192.168.1.1 router (2) 192.168.1.2
    Den ene router slår du dhcp til og den anden slår du dhcp fra. Den ene router vil så give ip addresser på netværket, vil du bruge den anden router indtaster du bare en fast ip + gateway til den router.
    Det hele kobles selvfølgelig sammen med en switch og alle computer + printer kan se hinanden.

    Hej


    Beklager de langsomme svar, men vejret forfaen.... ;)


    Jow den sidder i den ene router og kører fint på det ene netværk, så er spørgsmålet bare hvordan jeg får fat i printeren fra det andet netværk jeg har...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Er din printer ikke forbundet via kabel til din router?

    Hmm, det må jeg lige se på, kan man ikke gøre det fra hver sin pc på hver sit netværksrouter?



    @alle; tak for svar...



    Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Du kan godt koble dem sammen. Der skal opsættes en IP rute mellem de to netværk, så data kan krydse på tværs og man derved kan tilgå printeren.


    Hvis du har en Windows PC med 2 netkort, kan du bruge den som router. Med kommandoen route kan du opsætte routning mellem netværkene.

    Hej


    Jeg har det problem at jeg i huset har 2 internetforbindelser.


    En forbindelse til arbejdsbrug og en til privat brug.


    Jeg har også en netværksprinter nemlig en Brother-560CN.


    Humlen er bare at jeg gerne vil udskrive på printeren fra begge netværk.


    Nogle forslag til hvordan jeg gør det og kan det lade sig gøre?


    Begge internetforbindelser har en router tilknyttet.
    Den ene en netopia 3347 og den anden en zyxel 2602hw-d1a.


    Kan man evt. koble de to sammen og så lavet noget port forwarding(ja ja ved godt jeg søger i blinde)


    Har i nogle forslag eller er det bare en "no go"..


    Pfh. TAK!

    Hej en hurtig vurdering af dette ønskes, jeg ved godt det ikke er den bedste beskrivelse, men overvejer at købe den af min bror...


    Alm. kabinet, med alm til god strømforsyning.:) Pcen har ca. 2½ år på bagen.
    dual core 6600 intel
    2 gb gskill ram.
    2 512gb hd(ca. 1 år)
    p5n-d bundkort(NYT)
    7950GT Nvidia grafikkort.


    Tjaae mon ikke det er det, hvad skal jeg give?


    Pfh. tak!

    Det var sgu AVG..


    TAK til alle, har installeret Burgers antivirus forslag og om lidt smider jeg addon i firefox..


    SUPER TAK FOR HJÆLPEN!!

    Hmm, det mener jeg bestemt jeg gør.


    Er det bare afinstallere og så smide noget andet på, eller er der noget indstilling?


    Har du et forslag til et andet virus program der ikke gør pcen alt for sløv..??


    TAK!


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kalle2712
    Hvilken virus program køre du,,, lyder som en fejl AVG Free kunne lave,, :pokey:

    He he bruger også firefox til det absolut meste, men enkelte ting vil ikke fungere på firefox. Fx. e-boks.


    Derudover bruger vi jo MSN.

    Er der slet ikke nogen der har et forslag?


    Er der så nogle der kan anbefale et program der kan vise hvad det er der sker når IE starter op? Eller forsøger at starter op...


    MSN kan jeg heller ikke få til at virke...

    Hej...


    Min brors PC er stået af et lidt ældre bundkort(ca. 2 år), men Hderne kører raid, kan ikke huske hvilken raid, men det er bare den hvor 2 HDer kører som en.


    Er der nogen problemer i at sætte et andet bundkort i også hente det der ligger på HDerne?


    Eller skal det være helt samme bundkort?


    Raidcontrolleren sidder naturligvis på bundkortet...


    Bundkortet der sidder i er et Asus P5N SLI..

    Hej


    Når jeg starter IE (Har version 8 lige nu, men problemet var der også før), går den ofte "kold".
    Men på den måde at den skriver ip adressen i bunden hvis jeg fx. forsøger eb.dk, derefter sker der ingenting.


    Jeg kan lukke IE ned også starte op igen og håbe det så virker, men det er sådan af og til om det lykkes. Men jeg kan ikke hvis problemet er der gå ind under indstillinger fx.


    Det er sgu træls, nogle der har en ide til hvad der foregår..?


    pfh. TAK!

    @alle


    Tak for jeres input, jeg ser lige på hvad vi kan lande på... Igen den skal kunne sendes til udlandet, så jeg må tygge lidt mere på det, som en anden skrev, jeg troede også MSI var ok til en bærbar...


    Synes det var der man fik mest for pengene...