Problemer med computer - Fryser random!

  • Hey Tweak.


    Jeg står snart på bar bund.


    Jeg har et meget irriterende problem med min computer når jeg spiller.


    Specs som følge:
    AsRock X58 Deluxe
    Core i7 920 som ikke er overclocket.
    6 GB Corsair XMS3 DDR3-1600 Ram
    Point Of View GeForce GTX295
    NorthQ Black Magic 850 Watts modulær PSU
    2x WD VelociRaptor 74GB i RAID 0 til OS
    1x WD Green 1TB Disk


    Problemet er at jeg får random frysninger i både spil og i Windows. Faktisk frøs det hele mens jeg skrev denne tråd. Hvor alt på skærmen pludselig står stille og musen kan ikke bevæges. Hvis jeg kører en skype samtale på dette tidspunkt fortsætter den dog uden problemer ! Efter lidt tid begynder skærmen måske at blinke sort og det eneste jeg kan gøre er at trykke på reset knappen.


    Spiller jeg f.eks. CS Source kan der ske at komme artifacts over hele skærmen pludselig. Dette løses dog hurtigt ved bare at alt tabbe ud af spillet og ind igen :rolleyes:


    I Modern Warfare 2 som jeg spiller mest for tiden kan det ske at det hele pludselig fryser og lyden går i hak og nogengange uden at lyden går i hak men at spillet bare fryser. også er der ikke andet at gøre end at genstarte hele maskinen. Andre gange blinker skærmen også lige også ser hele billedet underlig ud som det ses på disse screenshots:


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/122009/17.jpg]


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/122009/23.jpg]


    Her hjælper det også kun hvis jeg går ind og ud af spillet igen.


    Jeg har så selv prøvet følgende

    • Format C: med skift mellem Windows Vista (32bit) og Windows 7 (64 bit)
    • Nyeste nvidia driver i begge styresystemer
    • Slået SLI på kortet til og fra i begge styresystemer
    • Testet ram for fejl med Memtest86+
    • Testet grafikkort med Furmark og en gang burn in test i det program uden fejl
    • Testet grafikkortet for fejl på ramene med Video Memory Stress test
    • Prøvet og køre med én stang af de ialt 3 stænger ram i Windows Vista


    Intet af overstående har hjulpet på det overhovedet. Jeg er derfor lidt på bar bund efter hånden :( Håber i har nogle forslag!


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Her idag startede jeg computeren og efter ca 20 mins kørsel forsvandt billedet i windows og skærmen viste 'ingen signal'. Jeg havde ikke spillet eller noget kun lige startet min browser.

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Det der kan vist ikke være andet end et defekt grafikkort. Enten bliver det rygende varmt, eller også er der defekte ram på kortet, også selv om du skriver de er testet OK.


    Har du ikke et andet kort du kan teste med ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Det der kan vist ikke være andet end et defekt grafikkort. Enten bliver det rygende varmt, eller også er der defekte ram på kortet, også selv om du skriver de er testet OK.


    Har du ikke et andet kort du kan teste med ?


    Ja jeg mistænker godt nok også kortet for at være defekt :( Jeg må lige se om jeg kan låne et af en kammerat eller sådan noget. Har nu også opdateret min bios på bundkortet og skal til at teste igen ..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Fonzi jeg har præcis det samme problem som dig.


    jeg får random at skærmen går i sort og blinker og siger den ikke får signal. der sidder en diode på grafik kortet der lyser grønt normalt, og denne skifter til rød. dog uden at jeg har kunnet finde ud af hvorfor. har holdt øje med real temp at det ikke blev for varm og det er ikke det.


    jeg har første udgave af GXF295, og det laver jeg en RMA på i denne uge. hold mig lige opdateret hvis du finder ud af fejlen, for jeg har lige som dig prøvet alt, uden held :boxed:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Jeg har set lignende fejl, som også var GFX-relaterede. Men også tilfælde hvor PSUen enten var for lille til pcen eller tildelte forkert/lav strømtilførsel.


    Vil dog også mene at sandsynligheden for gfx-fejl er rimelig. Det ligner gpu'ens måde at lave artifacts på.. Prøv evt. at disable SLI (er aktiveret på gx2kort også.. ikke)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jeg har prøvet med og uden SLI, ingen forskel.


    min PSU er stor nok ihvert fald, men den kan jo have en fejl, dog mere sandsynligt det er Grafikkortet synes jeg.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    Fonzi jeg har præcis det samme problem som dig.


    jeg får random at skærmen går i sort og blinker og siger den ikke får signal. der sidder en diode på grafik kortet der lyser grønt normalt, og denne skifter til rød. dog uden at jeg har kunnet finde ud af hvorfor. har holdt øje med real temp at det ikke blev for varm og det er ikke det.


    jeg har første udgave af GXF295, og det laver jeg en RMA på i denne uge. hold mig lige opdateret hvis du finder ud af fejlen, for jeg har lige som dig prøvet alt, uden held :boxed:


    Det ku meget vel godt lyde som det samme problem! Dog skifter den diode der sidder på mit kort ikke farve når det sker. Den bliver bare ved med at lyse den samme farve som når det hele kører normalt.


    Jeg har også den første udgave af kortet, altså den hvor der er 2 pcbs som er sat sammen. Jeg ville bare være træt af en RMA sag da mit kort er købt i tyskland :(


    Me hvor varmt må sådan et kort egentlig blive ? Her den anden aften skiftede jeg det lige ud og der var køleren altså så varm jeg ikke kunne røre ved den, og det var endda på plastikken!

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    jeg har prøvet med og uden SLI, ingen forskel.


    min PSU er stor nok ihvert fald, men den kan jo have en fejl, dog mere sandsynligt det er Grafikkortet synes jeg.


    Samme her har også prøvet med og uden SLI.


    Det undrer mig bare hvis grafikkortet er defekt idet at det hjælper at tabbe ind og ud af spillet.. Selvfølgelig kun nogengange vel og mærke, andre gange fryser det helt og et reset af pc'en er nødvendigt..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Nu har jeg prøvet at clocke kortet ned, så må se om det giver nogle resultater..


    Stock er


    575 @ Core
    1239 @ Shader
    999 @ Memory


    Har clocket det ned til


    500 @ Core
    1075 @ Shader
    899 @ Memory


    Mest for at se om det faktisk hjælper på det hele

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER
    prøv og test hvor varmt dit grafikkort bliver


    Under modern warfare 2 bliver det ca 75 grader..


    Idag var jeg endda så heldig at jeg fik en BSOD !


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/122009/fail_bsod.jpg]

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • jeg har nu lånt et andet graffikkort, og jeg har kunnet bruge min computer hele aftenen igår uden nogen problemer overhovedet. så det er helt klart en RMA sag for mit vedkommende. og jeg vil tro det er det samme for dig fonzi.


    OSNTKRNL fejlen kan mig bekendt være en fejl der opstår når der er sat et andet eksternt keyboard til ?


    men jeg har kun set den fejl under opstart af computeren og da kan det være flere ting såsom boot.ini fejl osv

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    jeg har nu lånt et andet graffikkort, og jeg har kunnet bruge min computer hele aftenen igår uden nogen problemer overhovedet. så det er helt klart en RMA sag for mit vedkommende. og jeg vil tro det er det samme for dig fonzi.


    OSNTKRNL fejlen kan mig bekendt være en fejl der opstår når der er sat et andet eksternt keyboard til ?


    men jeg har kun set den fejl under opstart af computeren og da kan det være flere ting såsom boot.ini fejl osv


    Jeg har også kørt med et GTX285 de sidste par dage og det kører bare. Så nu står jeg så med ét styks defekt 295 :(


    Jeg har da vist trukket Nitten!

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Jeg har også kørt med et GTX285 de sidste par dage og det kører bare. Så nu står jeg så med ét styks defekt 295 :(


    Jeg har da vist trukket Nitten!


    :pokey: VI har trukket nitten :boxed:


    sender mit retur på mandag til komplett har fået min RMA godkendt så nu må vi se hvad de kommer frem til.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • hmm de siger de ikke fand nogen fejl.... nå men så må jeg jo teste videre....


    fonzi har du løst dit problem ?



    Årsag: A_Return back to customer


    A_Return back to customer


    Message from Customer Care:
    Hej,


    Vi har ikke kunnet konstatere fejl på det indsendte produkt.



    Følgende test er blevet udført:
    * Systemet gav billede ved første opstart - OK
    * Installation/Stresstest, drivers - OK
    * 3D Test - OK

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • fonzi har du løst dit problem ?


    jeg tror jeg har fundet fejlen ved mig...der er noget i bios der hedder Vdrop og det gør at den ikk eundervolter....så nu har jeg ikke længere problem med at den går i sort skærm...

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Nu ved jeg godt denne tråd er lidt gammel, men har selv lige fået problemet efter at have spillet modern warfare 2, så frøs computeren og der kommer en masse grønne pixels frem på skærmen, 5 sek senere laver den bluescreen. Har testet i andre spil og de crasher også :(. Mit grafikkorts temp ligger på omking 57 - 60 grader i idle, jeg har ingen problemer med at den crasher ved skrivebordet, sker kun når jeg åbner for et spil.


    Kunne godt bruge noget hjælp hvis en af jer ved hvad problemet er.

  • mit problem ophørte da jeg satte min bios op til at undervol protecte. har ikke haft 1 sort skærm siden.


    men da du jo får BSOD så kan du jo lige poste et billedede af dette så vi kan se hvad fejlen er

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Er næsten 100% sikker på jeg har fundet fejlen nu, Når jeg starter den op kommer der masser af små røde prikker på skærmen, men de forsvinder når jeg kommer ind i windows. I selve windows finder den ikke noget graffikort, så jeg kører på Bundkortes vga kort. Så det ser ud til at mit gfx kort mistede livet! :(