Hjælp til god fladskærm

  • Jeg står og snart skal bruge en god fladskærmstv. Jeg er kommet frem til at det skal være LCD ( ikke LED eller Plasma ) på 42" og have 2 HDMI udgange samt kunne køre full HD 1920x1080. Billedkvaliteten skal være godt og må max koste ca 6000 kr. Er der nogen der har styr på fladskærme og som vil hjælpe? Post gerne links til test eller hvor de kan købes, på forhånd tak.

  • Korrekt. DR skifter såvidt jeg husker over til MPEG4 engang i 2012, så er dit MPEG2 TV forældet og du skal have fat i endnu en boks der suger strøm som en anden vampyr :evil:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PimpF
    Jeg står og snart skal bruge en god fladskærmstv. Jeg er kommet frem til at det skal være LCD ( ikke LED eller Plasma ) på 42" og have 2 HDMI udgange samt kunne køre full HD 1920x1080. Billedkvaliteten skal være godt og må max koste ca 6000 kr. Er der nogen der har styr på fladskærme og som vil hjælpe? Post gerne links til test eller hvor de kan købes, på forhånd tak.


    Der må være en misforståelse her. Et LCD-TV kan være med LED-backlight eller med neonrør backlight. LED-backlight er meget populært lige nu, da effektiviteten er bedre end neonrør, en faktor 2x. Det resulterer i det halve strømforbrug og meget bedre kontrast og farver. Så jeg bliver ked af det, når du vælger LED-backlight fra.
    LED-TV er ikke på markedet endnu, - men de såkaldte OLED skærme findes på visse mobiltelefoner.

  • Det skal ikke være med det smarte OLED eller hvad det hedder, de koster min. 10000 kr. Det skal bare være en almindelig LCD fladskærm med MPEG4, Full HD, 3 HDMI indgange/udgange og 42".