Indlæg af Mikethk

Hey Tweakers :rules:
    På forhånd undskyld hvis tråden er i det forkerte forum, tænkte at det her var det der passede bedst.
    Nå, men sagen ligger sådan, at jeg købte en brugt computer for 3500 af en af mine gamle folkeskole klassekammarater, og da jeg får computeren, virker den ikke, da den får blå skærm så snart den kommer ind i windows. Problemet er så, at da jeg ringede og fortalte sælger om det, mener han ikke at det er hans problem. jeg har både snakket med sælger og hans forældre, og de mener alt i alt at det ikke er deres problem. Jeg har prøvet at sælge computeren videre (selvfølgelig med information om fejlen, min intention var at sælge den til en der lige stod og manglede en processor eller grafikkort) men det er ikke lykkedes, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu. Er der nogle af jer der har et godt forslag ? :-)

Hilsen Lasse. :D

Tæt på Svendborg så kigger jeg på den gratis. . . Burde du ordnes med ny hdd eller reinstallering.

Jeg har ikke lavet en hjemmeside endnu....

Jeg vil muligvis ikke lave en database selv. Jeg ved bare intet om hvor jeg starter...

De skal kunne logge ind og foretage sig et par simple ting... Men det kræver vel man har en server og jeg skal gemme informationer såsom koder osv.

Det laver man vel ikke lige selv?

Hej tweaks.

Jeg sidder og prøver at finde ud af, hvordan man laver et system hvor folk kan logge ind på min hjemmeside.

Det har noget at gøre med databaser sikkert, jeg ved ingenting. Men de skal kunne logge ind, og derefter skrive en besked.

Hvordan får man lige startet dette? Syns det rigtigt svært at finde noget på nettet om det, må søge forkert.

Mvh. Mike

Det nøjagtigt derfor jeg vil købe... Og de kan ikke fås mere, så det er en brugt jeg er efter....

Så behøver jeg ikke skifte system hvis jeg anskaffer mig en Q9650 og clocker den til 3,6 Ghz. . . Tror det er mit mål. Skide være om jeg så skal smide 800 for den brugt.

But isent it only a proxy server which makes you go by these laws?
    Or could i use piratebay by just changing DNS server address?
    Cause that is ofc. a problem. . . I guees the DNS server then also knows the restrictions for my country?

Do yuou have any clue on why our DNS server fuck up all the time? What if i choose a Danish DNS provider?

Har skrevet det på engelsk, håber det går....

Hi all.

Im IT helper on a small school.

The school keeps getting problems with DNS server. Also in chrome known as "error 105".

Im making a static DNS-server address when this accour. .. . Googles 8.8.8.8 I do this on all the computers where it happens.

Now im trying to actually solve the problem, but it seems rather hard. No real solution.
    I seen someone do this:
    This is a DNS issue

Access your routers admin page
    change the DNS servers to the following OpenDNS IP Address – Primary - 208.67.222.222 Secondary - 208.67.220.220
    Enjoy!
    But for me that aint a solution...... I then read more about Open DNS, and Googles public DNS, and figured out that it seems to be a fine solution..... Because my DNS server on this school kinda SUCKS, and there is absolutely nothing wrong or bad or stupid about using a static Open DNS server?

I still havent had any problems with Googles public DNS, and each time the school goes "offline" due to this Error 105, i can always recover. I even tested the 8.8.8.8 DNS server over 1 month on my own PC (connected to school network) and havent had any problems.

I kinda just seek a acceptance of making a whole school use Google public 8.8.8.8 DNS server as standard.

I read that Googles DNS server are hosted in many main data centers worldwide. I know that the ping will ofc. be a bit more bad, but whatever the system seems to run more than fast enough. (no complains yet).

So guys, anyone knows something i dont, or am i free to use Google DNS server for now and forever?

Best regards Mikethk

Har skrevet det på engelsk, håber det går....

Hi all.

Im IT helper on a small school.

The school keeps getting problems with DNS server. Also in chrome known as "error 105".

Im making a static DNS-server address when this accour. .. . Googles 8.8.8.8 I do this on all the computers where it happens.

Now im trying to actually solve the problem, but it seems rather hard. No real solution.
    I seen someone do this:
    This is a DNS issue

Access your routers admin page
    change the DNS servers to the following OpenDNS IP Address – Primary - 208.67.222.222 Secondary - 208.67.220.220
    Enjoy!
    But for me that aint a solution...... I then read more about Open DNS, and Googles public DNS, and figured out that it seems to be a fine solution..... Because my DNS server on this school kinda SUCKS, and there is absolutely nothing wrong or bad or stupid about using a static Open DNS server?

I still havent had any problems with Googles public DNS, and each time the school goes "offline" due to this Error 105, i can always recover. I even tested the 8.8.8.8 DNS server over 1 month on my own PC (connected to school network) and havent had any problems.

I kinda just seek a acceptance of making a whole school use Google public 8.8.8.8 DNS server as standard.

I read that Googles DNS server are hosted in many main data centers worldwide. I know that the ping will ofc. be a bit more bad, but whatever the system seems to run more than fast enough. (no complains yet).

So guys, anyone knows something i dont, or am i free to use Google DNS server for now and forever?

Best regards Mikethk

Jeg har målt på den og gir ingen strøm...

Den er helt ny, så kunne ikke forstå hvorfor den skulle futte af? Har prøvet alle sort/grøn kombier og det burde heller ikke gøre en forskel hivlken. Tror jeg ikke.