Vandtæt digi cam?

• Hej foto eksperter

Min søster ønsker sig et vandtæt digital kamera i julegave, og da min viden om den slags kan ligge på et uhyggeligt lille sted, har jeg brug for jeres hjælp... :)

Hun har et Pentax Optio lige nu, og det er hun meget glad for. Det er dog fire år gammelt og er ved at være en kende slidt, da det bliver slæbt med overalt.
    Der er kommet en nyere udgave af Pentax Optio Waterproof, men er det vejen at gå eller kan I anbefale noget andet?

Det skal være et robust og vandtæt kamera. Hun efterlyser også lidt hurtigere lukketid end på det hun har nu.

Håber I kan komme med lidt input.

På forhånd tak. :)

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

• Jeg har lavet en anmeldelse af et Olympus Tough 8000 her på tweak. Det er egentlig et ok kamera. Jeg har selv kigget en del på den slags da jeg dykker lidt engang imellem.

Jeg kom frem til at det bedste var Canons lille D10 nok er det bedste medmindre man vil bruge den helt store formue.

http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=499275

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det bedste? hvor fik du den fra? det kan godt være den er en smule mere lystærk en Olympuses modeller men så lad mig lige sige at dette er et undervands kamera vi kigger på, og her kan olympus flere ting som INGEN af de andre kan.

Stød sikker ned til 2meter -ja du kan smide deres store tough modeller på jorden UDEN de går i stykker - endvidere har Olympus 2 års FULD GARANTI og ikke 2 års reklamationsret som alle andre kamera mærker - Det har den betydning at olympus siger 10 arbejds dage på værksted, eller dit kamera bliver ombyttet og det giver i praktis de korteste rep tider.

De har tap kontrol så du kan betjene dem med handsker på, som man kunne have når man dykker eller står på ski.

Ja også kan jeg kun sige de er også dem med mest erfaring i forhold til undervands kamera og deres tough kameraer fylder kun det halve i forhold til Canons D10.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Den tap løsning er ikke specielt brugbar. Når jeg køber et kamera går jeg ikke udfra det går i stykker og skal sendes ind til reperation derfor er det ikkel ige det jeg vægter tungest når jeg vælger.

Jeg har sammenlignet billede kvaliteten på de to kameraer og der vinder canon.

Billede kvaliteten på olympus kan ikke følge med og deres flash er heller ikke meget at råbe hurra for. Derfor bliver det en taber i mine øjne. Skulle det være andet ville jeg kigge på W60 som jeg selv har liggende lige nu eller panasonic ts1.

Jeg er faktisk for engangs skyld også enig med den undersøgelse som dpreview har lavet af kameraer i denne gruppe.

http://www.dpreview.com/review…aterproofgroup/page17.asp

Betyder så lidt mindre for mig hvem der gjorde det først, bare det jeg koster penge i virker og laver gode billeder og her har canon kameraet i mine øjne vist sig at være stærkest.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy