lille og kompakt kamera til video

• hej jeg skal have mig et kamera til og skyde video med mest til youtube men jeg syntes ikke og kunne finde noget der kan skyde i 1080p der er til og betale

krav.
    skal kunne lave video i 1080p (min. 30fps)
    det skal ikke være for stort
    og ikke koste mere end 2000kr.

kan dette lade sig gøre??

• '

Hvis du bare skal bruge det til youtube er der vist ikke meget grund til at tage noget over 720p. 30fps er noget man bruger i us i eu kører vi med 25fps så var nok også en ide at holde sig til det.

Du kan prøve og tage et kig på flip kameraerne. Jeg ved pixmania har dem og til prisen laver de et super resultat plus de er nemme og have med.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det med de 25 vs 30 frames hører vist fordums tid til, da vi alle sad med gamle PAL TV. I dag hvor alt er LCD og videoer laves til afspilning fra PS3, media PC'ere m.v. så kan jeg personligt ikke se nogen grund til ikke at få de sidste 5 frames med. Det giver et mere roligt billede.

Jeg kan tydeligt se forskel på videoer skudt med mit bette Panasonic kamera i henholdsvis Mjpeg/30 FPS og AVC/25 FPS.

• Youtube kommer snart med 1080p. ;)

http://www.comon.dk/nyheder/Yo…r-med-1080p-1.246916.html

• 30, 25, 24fps er skam helt sikkert noget man skal have fokus på endnu. Det er vigtigt at man har sit rå materiale i det rigtige format. En ændring af fps efter optagelse giver problemer både med billede og lyd.

Kan godt være youtube kommer med 1080p men du skal jo alligevel op i en MEGET stor skærm for at se forskellen.

Men nok om det køb hvad i vil :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Til Youtube havde jeg sgu heller ikke investeret i et 1080 kamera. Vil ikke kalde det HD-video på nogen måde. Det bliver jo konverteret så meget at det ikke bliver bedre end en skarp 576i visning. Skid da hul i opløsningen hvis skarpheden ikke er med. 1080 liners grums er jo ikke meget værd :crazyeyes: .
    Men til topic, ang. valg af kamera, kan jeg så ikke hjælpe det store..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• nu da de går over til 1080p på youtube skulle det bliver meget bedere kvalitet da de så ikke skulle piller så meget ved den fil man oploader...

jeg har selv fundet et par stykker men de skulle være so so i kvalitet så tror jeg vendter til pure digital laver et med 1080p det kan nok ikke vare længe...

• Men 1080p i rigtig god kvalitet fylder temmelig meget. Så man kunne forestille sig at selve kvaliteten bliver nedskaleret kraftigt og så kan det altså være ligemeget med 1080p. Og et kamera til den pris og med de specifikationer som du søger kan man jo godt forestille sig ikke har særlig god optik. Derved vil man miste meget skarphed og så får man et forholdsvis ringe billede på trods af 1080p.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Der er også en model der hedder H20 den har jeg lige bestilt til mig selv i julegave.
    Koster omkring de 14-1500..
    Søg evt. på youtube "Toshiba Camileo H20"

This post has been edited 176 time(s), it was last edited by FarFar^

The Answer to Life, the Universe, and Everything = 42