Hvor meget magt har APG (AntiPirat Gruppen)

  • Tænkte lidt på, hvor meget "magt" har APG, altså vis de nu kommer bankende på din dør må de så søge i lokummet osv.?.. Eller lige snuppe den marsbar der lige ligger der? :T


    Og vis man har beskyttet/krypteret data på ens PC, har de så ret til at må kodeordet/eller få den låst op?


    Har de ikke en WebSite? :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Noobie
    Tænkte lidt på, hvor meget "magt" har APG, altså vis de nu kommer bankende på din dør må de så søge i lokummet osv.?.. Eller lige snuppe den marsbar der lige ligger der? :T


    Og vis man har beskyttet/krypteret data på ens PC, har de så ret til at må kodeordet/eller få den låst op?


    Har de ikke en WebSite? :boxed:




    Hmmm - Jeg vil mene at den slags spørger man kun om/bekymrer man sig kun om - hvis man har noget at have dårlig samvittighed over...... :O:O



    Men anyway : APG kan ikke en skid UDEN en dommerkendelse..... :boxing:


  • Haha good one ;)


    Det hænder at de har dommer erkendelse...
    Men ellers er det ofte noget hvor de overfuser folk - tager ud til dem tidligt om morgenen og kører hårdt på dem - mafia metoder ;)
    Men hva - der er vel ingen herinde der har noget at være bange for :))

  • Quote

    Originally posted by Noobie
    Tænkte lidt på, hvor meget "magt" har APG, altså vis de nu kommer bankende på din dør må de så søge i lokummet osv.?..


    Hvis de har en dommerkendelse med så har de meget magt - og må frit søge de steder der står i dommerkendelsen.


    Quote

    Originally posted by Noobie
    Eller lige snuppe den marsbar der lige ligger der? :T


    Den vil jeg ikke kommentere ;)


    Quote

    Originally posted by Noobie
    Og vis man har beskyttet/krypteret data på ens PC, har de så ret til at må kodeordet/eller få den låst op?


    Du skal sådan set udlevere det kodeord - eller kan du blive retsforfulgt for foragt for retten (og det er ikke morsomt)


    Quote

    Originally posted by Noobie
    Har de ikke en WebSite? :boxed:


    http://www.antipiratgruppen.dk :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hmm jaah .. DKwolf har egentlig sagt det hele .. I sig selv er de ikke noget som helst. De er nødt til at have en kendelse med sig, og det kræver som sagt nogle konkrete bevise, som de tilmed helst skal have fået på lovlig vis ..


    Men ja .. det er jo stort set sagt, ellers kan du bare læse mere på den hjemmeside der medfulgt DKwolf's fyldestgørende svar :)


  • Naaah,.. Tror sq det er mange der har "nogle af de små fuskede" på deres PC'er, men er egentlig bare nysgerrig.. :boxing:

  • Quote

    Originally posted by Noobie


    Naaah,.. Tror sq det er mange der har "nogle af de små fuskede" på deres PC'er, men er egentlig bare nysgerrig.. :boxing:


    Nu på mange måder rart nok at vide om man kan komme i klemme for noget. Også selvom man egentlig ikek har noget at få i klemme ..


    Personligt gad jeg ikke de skulle rode på min spand. har måske ting så som billeder, digte og andre personlige ting de ikke burde snuse i :] men det er måske bare en principsag !

  • Quote

    Originally posted by promp
    er det uloveligt og ligge en no-cd ting ind på sin pc ?(


    Narj, hvis du har originalen er det ikke .. Det samme med et Virtuelt drev, det er også lovlligt. Du må også godt lave en kopi af din cd, hvis du altså har købt det .. En kopi af en brændt cd er vidst nok ikke lovligt.. Selvom det er en brændt kopi af en original kopi som du selv ejer .. Kan ikke huske det ..


    Vi har et link på vores hjemmeside, ECP .. linket er i min signature. På hp'en er der et link til de nye regler om opretshaveloven (eller hvordan det nu staves)

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    En kopi af en brændt cd er vidst nok ikke lovligt.. Selvom det er en brændt kopi af en original kopi som du selv ejer .. Kan ikke huske det ..


    korrekt :) det må man ikke.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • APG er en privat organisation, og de har ikke mere "magt" end du og jeg.


    De må altså kun komme ind hvis du selv lukker dem ind, men mindre de kommer med politi og en dommerkendelse.


    Selv politiet må kun komme ind uden en dommerkendelse hvis der er begrundet mistanke om noget ulovligt.


    Så hvis en fra APG ringer på din dør, kan du bare sige hej med dig og farvel igen, uanset hvad han/hun måtte mene.


  • Man skal dog også huske at man har ret til at læse dommerkendensel inden man lukker dem ind. Hvis man så ikke forstå det der står i den kan man få lov til at tilkalde sin advokat -> alt dette mens APG og Politiet venter ude for :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    Man skal dog også huske at man har ret til at læse dommerkendensel inden man lukker dem ind. Hvis man så ikke forstå det der står i den kan man få lov til at tilkalde sin advokat -> alt dette mens APG og Politiet venter ude for :)


    når så advokaten kommer låser man døren og siger til dem at de må kontakte låsesmeden. så der skulle værer rigelig med tid til at komme af med det stuf som du ikke lige falder i god jord hos APG.

  • Quote

    Man skal dog også huske at man har ret til at læse dommerkendensel inden man lukker dem ind. Hvis man så ikke forstå det der står i den kan man få lov til at tilkalde sin advokat -> alt dette mens APG og Politiet venter ude for


    så ville jeg smader min hd og tag min søsters
    altså hvis der var noget så kan de jo ikke buste mig altså hvis der var noget :clap:

    Your pony died because it wasn't pretty enough

    Rettet en gang, sidst af DoDo ().

  • Quote

    Originally posted by promp


    så ville jeg smader min hd og tag min søsters
    altså hvis der var noget så kan de jo ikke buste mig altså hvis der var noget :clap:


    Nu skal du så huske at de skal se dig læse den og hvis politiet har begrundet mistanke må de jo gå ind alligevel ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by promp


    så ville jeg smader min hd og tag min søsters
    altså hvis der var noget så kan de jo ikke buste mig altså hvis der var noget :clap:


    Hahaha. Vi har fattet at du ik har "noget" på din comp...

  • Quote

    Originally posted by klf
    jeg tror heller ikke at der er mange, som kan sige at de ikke har noget stuf liggene. men kan jo eventuelt kigge på hvad folk har af HD. ex. 340 GB. det er godtnok mange tekst dokomenter at man skal have :D



    Nu er der jo nogen der har adskillige hundreder CD'er - som det er fuldt lovligt at have liggende på sin HD - så alene størrelsen på folks HD's er ikke nødvendigvis tegn på ulovligheder - at der så er den med reglen og undtagelsen - er jo så en helt anden sludder.... :O:O

  • Quote

    Originally posted by WizzarD



    Nu er der jo nogen der har adskillige hundreder CD'er - som det er fuldt lovligt at have liggende på sin HD - så alene størrelsen på folks HD's er ikke nødvendigvis tegn på ulovligheder - at der så er den med reglen og undtagelsen - er jo så en helt anden sludder.... :O:O


    Nope, man kan jo have forskellige backup .. eventult til en server, ja hvad ved jeg .. Dog kan man jo sige det er en anelse mistænktsom, at en privatperson, ligger med f.sk 300 gb hd .. Sjældent han måske lige har backup af vildere server etc.... Men der kan jo ligge så meget, kan jo nemt være lovligt ..