VMware vs. Parallels

  • Hey


    Jeg ved der er nogle andre MAC, brugere derude, og jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg kører self. MAC, men der er få programmer der kun laves til Windows. Fx programmer til lydmixere osv. Jeg bruger lige nu Bootcamp, men overvejer at købe enten Vm eller Parallels. Er der nogen der har erfaring med nogle af dem?


    Der er kommet ny version af dem begge, henholdsvis VM 3 og Parallels 5.0. Det vil være dejligt, hvis nogen vidste noget om dem!



    Håber i kan hjælpe :)


    -Overgaard

  • Jeg har ikke erfaring med nogen af de nævnte VM's, men har en del erfaring med Sun VirtualBox som jeg kun kan anbefale! Det er helt gratis til non-kommercielt brug, og det understøtter en masse funktioner. du kan finde det på http://www.virtualbox.org og det understøtter selvfølgelig Mac hosts :)


    Jeg har lavet et større projekt med Virtualbox som omdrejningspunkt, så hvis du er i tvivl om noget, spørger du bare ;)

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Nej, det er en fuldt separat virtuel maskine. Hvis du vil bruge din MAC disk så skal den deles via netværket (som så begge "maskiner" har adgang til).


    /ask

  • Hvordan er det helt præcist at du vil dele? Med Virtualbox er det ikke nødvendigt at dele over netværket, der er faktisk 5 forskellige måder du kan dele på, og muligvis kan du også tilføje den fysiske harddisk som sekundært drev i den virtuelle maskine.


    Men fortæl lige hvordan det er, du ønsker at dele dine filer.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Jeg bruger VMware 3.0 og er svært tilfreds.
    Det understøtter lidt flere grafiske finesser end Parallels.


    Det fungerer også perfekt både i window, full screen og unity.
    Af muligheder er der både at dele filer direkte med OS X, eller seperat vha drag-and-drop.


    Umiddelbart ser jeg ingen grund til at købe begge, da der ikke er meget mening i at have 2 forskellige virtual machines kørende?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra