Fjern røglugt fra kabinet

  • Jeg har lige købt et brugt kabinet, som lugter forholdsvis slemt af cigaret røg. Jeg vil selvfølgelig gerne have lugten væk da jeg ikke kan tåle den. Kabinet står i perfekt stand og jeg synes det er synd at levere det tilbage, men har allerede aftale med sælger at jeg kan komme tilbage med det og få pengene igen.


    Lige nu står kabinettet i kælderen og mit store spørgsmål er selvfølgelig: Kan jeg fjerne lugten 100% uden at skulle købe produkter for 400kr til at fjerne lugten?

  • Tag en lille skål med en anelse eddike og smid ind i kabinettet et døgns tid. Det tager nok langt det meste, ellers stil det udenfor i et par dage.


    /ask

  • Uha der er vist en masse mirakelmidler mod sådan noget.. Kan ikke på stående fod huske nogle af dem, men ved at Mythbusters har givet tobaksrøg den helt store omgang for et par sæsoner siden..


    Så mon ikke der er EN af de løsninger der virker?


    Noget andet er, hvad er det lige der lugter? Røglugt kan vel ikke binde sig til metal...? Måske er det bare støvet?

  • Røgen i sig selv kan jo godt sætte sig fast på overfladen. Der er jo nogle ret tunge ting i sådan noget.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det lugter af gammel indelukket røg fra cigaretter, nogle halvstærke af slagsen eller mange. Jeg vil prøve det med eddike, men ville jo helst have haft en hurtigere løsning :p

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Tag en lille skål med en anelse eddike og smid ind i kabinettet et døgns tid. Det tager nok langt det meste, ellers stil det udenfor i et par dage.


    /ask


    hvis dette ikke hjælper så ned og køb en flaske Rodalon http://www.rodalon.dk/ det har jeg brugt i mange år til en hørmende sportstaske eller et par sure gummisko osv..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gurk
    hvis dette ikke hjælper så ned og køb en flaske Rodalon http://www.rodalon.dk/ det har jeg brugt i mange år til en hørmende sportstaske eller et par sure gummisko osv..


    Ja rodalon er godt til noget sådan fordi der er et antibakterielt middel. Det er jo ikke bakterier der får røg til at lugte!?


    Til OP: Hvis du ikke har tålmodighed til at prøve en masse ting, så bare gør ordentligt rent i maskinen og så lad den køre derfra. Det vil så nok lugte lidt i starten, men kun indtil den er "brændt af", dvs når den film der ligger på de forskellige komponenter er dampet af (de der ikke ryges ved den bliver filmen jo ikke gendannet).


    /ask

  • Rodalon virker!


    Brugte det på mine Dali højtalere som jeg købte brugt af en der desværre havde røget i samme rum som de stod i :)
    De fik rodalon og så havde jeg eddike stående ved siden af begge 2 i et par dage (skiftede det hver dag). Det tog rigtig meget af det.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Kan melde mig i koret på Rodalon. :D
    Men kabi skal renses for alm støv og møg først.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate