køb af ny bærbar - business/studie

  • Hej


    Jeg har brug for lidt hjælp til køb af min første, kommende bærbare.
    Jeg har lige startet mit lille viceværtfirma på deltid og ønsker at anskaffe mig en bærbar til primært firmabrug.
    Da jeg ikke har nogen anden bærbar ved siden af, så ønsker jeg også at kunne bruge den til privat brug.
    Selvfølgelig spiller det også ind, at jeg har ifølge SKAT har mulighed for at føre købet ind over firmaet og derved få ½-skattefradrag til blandet firma- og privatbrug.



    Den bærbare skal primært bruges til kontorbrug, have med i toget, surfe, se film, lang batteritid.
    Skærmen skal derfor ikke være for stor, da den skal være 'handy' at have med rundt - jeg forestiller mig ca. mellem 11'' og 15''
    Absolut ikke Gamerbrug!!!



    Mine behov til en bærbar er - efter mange års overvejelser - forholdsvis begrænsede:
    - budget på ca. 5-6.000 kr. (vistnok hvad SKAT vil gå med til som 'firmarelateret indkøb' - og desuden hvad jeg selv ønsker at ofre på et bærbar-indkøb)
    - støjsvag (meget vigtigt - jeg HADER blæserlyden!)
    - lang batteritid (at kunne være uafhængig på farten)
    - ikke langsom - må have saft og kraft til at kunne trække flere opgaver samtidig (her er det vel obligatorisk med Duo 2 Core?!?)
    - god internetopkobling
    - funktionsvenlig
    - robust
    - pæn skærmopløsning


    Mindre vigtige ting der kun evt. også kunne være rare:
    - indbygget webcam
    - pænt/smart design
    - gode højttalere
    - gerne en del multimedie-funktioner


    Uden at være ekspert har jeg set anmeldelser for fx Acer Aspire3810T og Acer AS5810 Timeline.
    Umiddelbart ser de sympatiske ud, men forhåbentligt har nogle af jer mere input om de bærbare der findes i ' mit segment' ...!


    På forhånd tak til alle.
    /Jakob

  • Jeg vil stærkt fraråde dig Acer. Det er et billigt mærke = billigt indmad. Dvs. at du ikke får noget kvalitet for de penge.


    Hvis du har mod på det opfylder en MAC det hele
    http://store.apple.com/dk-edu/…y/macbook?mco=MTAyNTM5ODc
    Er dog lidt over pris.



    Ellers vil jeg anbefale en lille Lenovo eller Dell. Begge mærker har flere at vælge i mellem, så der er udvalg nok. :)

  • Jeg har netop købt en studie-pc, hvor et af mine højeste krav var, at den skulle være robust. Og der er Acer bestemt ikke at foretrække!
    Jeg ville kigge på Lenovo Thinkpad, Dell eller HP's business-serie, men det kan godt være det er svært at få det til at hænge sammen med de andre krav og prislejet.

  • Tag et kik på Asus UL30A


    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5263


    en ca. 8 timers brugbar batteritid, win7 og en del andre gode ting. En C2D som er lidt langsom, men som bliver clocket lidt op når der er behov for det.
    Mener den koster ca. 5.000 på edbpriser (Bemærk der er en model med 4400mah og 5600mah batteri)


    IBM/Lenovo giver god kvalitet i T/X serierne, men koster også derefter hvis man vil have noget af det nyere (Dvs. god batteri levetid)


    Acer skulle være ganske udemærket efterhånden.

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo

  • Min kæreste har lige købt en Lenovo thinkpad - dog en af de små 13,3" til studiebrug men der er intet negativt at sige om den. God batteri levetid, pænt - neutralt design og så føltes den ret robust, uden at vi dog har smidt den fra en meters højde for at teste. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Min kæreste har lige købt en Lenovo thinkpad - dog en af de små 13,3" til studiebrug men der er intet negativt at sige om den. God batteri levetid, pænt - neutralt design og så føltes den ret robust, uden at vi dog har smidt den fra en meters højde for at teste. :cheers:


    Det kan jeg så sige at jeg efterhånden har gjort et par gange med min gamle t42.... Den er 2 gange blevet hevet ned fra et bord, 1 gang ned af en trappe, og en gang har min søn stået på den (ja den lå på den bænk han lige var ved at gå på...). Den Kører stadigt derudaf som perfekt surf-pc.


    /ask