billigt vidvinkel objektiv?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    ..findes der overhovedet et billigt vidvinkel objektiv? Jeg er klar over at det ikke kan blive prof grej, men der må da findes et fornuftigt objektiv med vidvinkel - 15-17 eller noget i den dur.


    Det kommer jo meget an på hvad du definerer som billigt. Jeg går ud fra det er på et crop kamera og der skal du nok regne med små 4000 for en vidninkel og den svarer så til 16mm på canon og 15mm på nikon.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tamron og Sigma har nogle. til omkring de 4000,- som What også snakker om.. har prøvet begge og jeg tager da nogle gange en Tamron 10-24mm med hjem hvis jeg skal bruge en vidvinkel, og det er da meget sjovt, men ja... i mine øjne kan jeg kun bruge den til sjov, ikke så meget andet

  • Jeg brugte på et tidspunkt et 50D med sigma's 10-20 og det var sgu faktisk en god combi.


    Jeg bruger vidvinkel rigtig meget alt efter hvad jeg laver. Bruger klart min 16-35 mere end min 24-70.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg brugte på et tidspunkt et 50D med sigma's 10-20 og det var sgu faktisk en god combi.


    Jeg bruger vidvinkel rigtig meget alt efter hvad jeg laver. Bruger klart min 16-35 mere end min 24-70.


    Nu i din linje af arbejde, er det også mere normalt at bruge en 16-35, af hvad jeg har set og selv gør...
    Men igen, vær mand sin måde at gøre det på :)
    Jeg bruge næsten Kun min 24-70, både på min D300 og D3'er

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HDR
    Jeg tror måske at du kan finde et ved mpixfoto.dk De har nogle gode priser. Jeg har lige købt et og det har være en fornøjelse at handle med dem!


    http://www.mpixfoto.dk


    Det kan nok godt gøres billigere hvis du tager et kig på edbpriser.dk


    Ellers er kamerashop.dk typisk en af de billigste og har en god service.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • noget af det billigste jeg kunne finde fra nyt på edbpriser.dk er et Tamron SP A013F/4.5-5.6, 11 mm - 18 mm (Di II LD Aspherical [IF]) til omkring 3100 kr.

    Gigabyte EG41MF-US2H - Silverstone Suge 03
    Xeon 3060 + Silverstone NT-06 lite
    2 x 2 GB corsiar PC2-6400 - GeForce 8800GTS


    Canon 40D + Sigma 18-50mm F/2.8 + Sigma 50-150mm F/2.8