• Kommer meget an på om det har optisk indgang..
    Hvis du kan bruge optisk kabel over til det sæt, er der absolut ingen grund til at bruge
    penge på et dyrt lydkort, da lydkortet sådan set bare skal smide den rå bitstream videre..


    Vil du derimod bruge analog lyd (minijack), så kan det godt svare sig at kigge efter noget ordentligt..


    Jeg vil dog råde dig til at se efter et højtalersæt med optisk lyd..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Kommer meget an på om det har optisk indgang..
    Hvis du kan bruge optisk kabel over til det sæt, er der absolut ingen grund til at bruge
    penge på et dyrt lydkort, da lydkortet sådan set bare skal smide den rå bitstream videre..


    Vil du derimod bruge analog lyd (minijack), så kan det godt svare sig at kigge efter noget ordentligt..


    Jeg vil dog råde dig til at se efter et højtalersæt med optisk lyd..


    ve du om cinema z eller z-5500 er optisk ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Kommer meget an på om det har optisk indgang..
    Hvis du kan bruge optisk kabel over til det sæt, er der absolut ingen grund til at bruge
    penge på et dyrt lydkort, da lydkortet sådan set bare skal smide den rå bitstream videre..


    Vil du derimod bruge analog lyd (minijack), så kan det godt svare sig at kigge efter noget ordentligt..


    Jeg vil dog råde dig til at se efter et højtalersæt med optisk lyd..


    Undskyld Bubbi, men hvor tit skal jeg forklare at den onboarde optiske lyd ikke bare smider det videre ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer


    Undskyld Bubbi, men hvor tit skal jeg forklare at den onboarde optiske lyd ikke bare smider det videre ?


    Fortæl du det bare et par gange mere..
    Men hvor er det liiige jeg siger det henne?


    Er ingen grund til at købe et voldsomt dyrt lydkort hvis man skal bruge optisk..
    Derfor kan man nøjes med at købe et billigere et med optisk udgang..


    Måske er det kun mig der ikke kan se mening i at give 2000,- for et lydkort der ikke skal lave andet
    en at sende en rå bitstream over til fx en forstærker, når et billigt lydkort kan gøre det samme..


  • så man ska stadig købe et lydkort, det behøver bar ik være særlig dyrt og med optisk udgang ?


  • Du siger: "da lydkortet sådan set bare skal smide den rå bitstream videre". Dér siger du det.


    Microsoft's KMixer behandler lyden - også lys, hvis man ikke bruger ASIO. Ingen onboarde lydkort har ASIO, så vidt jeg ved. Du kan fx. teste dit onboard lys og så med et Emu0404 ASIO med lys. Der er forskel.


    Mange hifi geeks køber et lydkort med ASIO og bruger lys.


  • Du sgu en ok agent hvis du kan finde ordet onboard i den sætning..
    For jeg kan satme ikke..
    Men fred være med det..
    Jeg holder min kæft nu.. Og så kan du få lov at sidde og måle dit lys i fred..


    Og forresten bruger jeg ikke mit onboard.. Og har aldrig sagt jeg gjorde.. ;)

  • Alle lydkort understøtter ASIO, ikke native, men man kan downloade ASIO4ALL og så virker det på alle lydkort.


    Noget helt andet er at ASIO er forældet og siden Vista SP1 kan man bruge WASAPI plugins til ens afspiller. WASAPI er også bit-perfect ligesom ASIO er og er meget nemmere at sætte op, kræver blot at man downloader et plugin til sin media player og derefter sætter output til WASAPI.


    Noget helt andet ved WASAPI er også at den muter alle andre lyde, og hvis man ikke kan lide det burde man nok hellere ikke rode med ASIO til at starte med!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Alle lydkort understøtter ASIO, ikke native, men man kan downloade ASIO4ALL og så virker det på alle lydkort.


    Noget helt andet er at ASIO er forældet og siden Vista SP1 kan man bruge WASAPI plugins til ens afspiller. WASAPI er også bit-perfect ligesom ASIO er og er meget nemmere at sætte op, kræver blot at man downloader et plugin til sin media player og derefter sætter output til WASAPI.


    Noget helt andet ved WASAPI er også at den muter alle andre lyde, og hvis man ikke kan lide det burde man nok hellere ikke rode med ASIO til at starte med!


    ASIO4ALL "efterligner" kun ASIO. Du får ikke samme lyd som ASIO hardware. Hvis du har ikke-ASIO hardware, hjælper det ja.


    Ja, nye ting kommer til. Har ikke selv prøvet WASAPI endnu, men det vil jeg snart.
    Btw, hvis du mener MS's lyde, så behøver man jo ikke WASAPI for at mute dem.




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Du sgu en ok agent hvis du kan finde ordet onboard i den sætning..
    For jeg kan satme ikke..
    Men fred være med det..
    Jeg holder min kæft nu.. Og så kan du få lov at sidde og måle dit lys i fred..


    Og forresten bruger jeg ikke mit onboard.. Og har aldrig sagt jeg gjorde.. ;)


    Det var ikke for at være provokerende ;)


    Jeg mente bare du havde nævnt i en tidligere tråd at du brugte onboard. Jeg undskylder - så skal jeg også holde kaje ;)


  • Det er noget direkte fis at sige at ASIO4ALL ikke er "rigtig" asio. Bit-perfect er Bit-perfect og ASIO er ASIO, det kan ikke diskuteres.


    Angående MS lyde, så gør WASAPI det bare nemmere for brugeren, nævnte det ikke for at sige at det var en fordel i forhold til ASIO, men bare at det var bekvemmeligt.


    Noget helt andet er at ASIO ikke har en SKID at gøre med selve hardwaren, det er et stykke software kode der kan kodes ind i driveren og de lydkort der har drivere med asio support kalder man så for native asio.


    Tjek dit info før du poster bullshit pls


  • Haha. Okay. Men sjovt nok er vi en del der ikke har samme mening. Bygger du det op på noget ? Jeg og nogle andre har målt med ASIO og ASIO4ALL på et emu kort. Altså fakta - der viser det stik modsatte af din påstand.


    Fandt et link hvor andre forslår det samme.

    Så få styr på dit bullshit før du bullshitter.

  • det fint drenge :) i er velkommen til at få en boksering :)


    ------------------------------------------------------------------------------


    Rasmus havde du overvejet at kigge på et par Podhøjtalere ? :) de ser monster fede ud og spiller også rigtig fornuftigt. Og så lad det med lydkortet ligge i første omgang. Når du har fået højtalerne kan du altid vurdere, om du virkelig har brug for det billigste X-fi lydkort til et par hundrede eller tre :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol


    Haha. Okay. Men sjovt nok er vi en del der ikke har samme mening. Bygger du det op på noget ? Jeg og nogle andre har målt med ASIO og ASIO4ALL på et emu kort. Altså fakta - der viser det stik modsatte af din påstand.


    Fandt et link hvor andre forslår det samme.

    Så få styr på dit bullshit før du bullshitter.


    Post dit data fra det emu kort. Jeg håber så sandeligt at det er noget bitstream analysing du har haft gang i. Ordet Perfect oversættes på dansk til Perfekt. Jeg går ud fra at du er klar over at der kun findes en form for perfekt, og det er den perfekte form. Også deraf udtrykket en perfekt cirkle kommer fra.


    Ang det link. Ved slet ikke hvor jeg skal starte. For det første bliver der kun snakket om latency, og ja det er da klart at der forskel på lydkortene hvor nogle lydkort er i stand til at perform bedre latency-wise og derfor en lavere latency. Men nu forholder verdenen sig faktisk sådan at latency er fuldstændig ligemeget ved PLAYBACK og kun har en betydning når du skal OPTAGE. Der er ingen kvalitetsforskel i lyden, uanset latency lyder lyden 100% ens, desuden er det ikke set før at 10 mennesker der har den samme mening på et forum har en overbevisning der er direkte modsat af virkeligheden.


    EDIT: hov kom vist til at triple post

  • Tænkte på hvad skal du egentlig bruge højtalere til?..


    Hvis det er til spil ville jeg nok hellere bruge headset hvis jeg var dig.. =)
    Og ja hvis det er til film og musik i god kvalitet så lyder det meget fornuftigt med dit valg af højtalere.


    Nu er jeg ikke så meget inde i det med ASIO og hvad der ellers bliver snakket om og hører pt med et par Logitech Z4 og der kan jeg klart hører forskel fra onboard lyd på mig Black Pearl og så på lyden fra mit Extreme Music, dette er jo så analog og ikke optisk/digitalt som de andre snakker om.. =)


    Jeg synes det er meget spændende med jeres diskution omkring dette da jeg overvejer og bruge min computer sammen med min Marantz SR4003. Tænkte hvordan finder jeg lydkort som er ASIO eller WA???? et eller andet hardware native?.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Post dit data fra det emu kort. Jeg håber så sandeligt at det er noget bitstream analysing du har haft gang i. Ordet Perfect oversættes på dansk til Perfekt. Jeg går ud fra at du er klar over at der kun findes en form for perfekt, og det er den perfekte form. Også deraf udtrykket en perfekt cirkle kommer fra.


    Ang det link. Ved slet ikke hvor jeg skal starte. For det første bliver der kun snakket om latency, og ja det er da klart at der forskel på lydkortene hvor nogle lydkort er i stand til at perform bedre latency-wise og derfor en lavere latency. Men nu forholder verdenen sig faktisk sådan at latency er fuldstændig ligemeget ved PLAYBACK og kun har en betydning når du skal OPTAGE. Der er ingen kvalitetsforskel i lyden, uanset latency lyder lyden 100% ens, desuden er det ikke set før at 10 mennesker der har den samme mening på et forum har en overbevisning der er direkte modsat af virkeligheden.


    EDIT: hov kom vist til at triple post


    Tror vi går lidt skævt af hinanden ? Bits er bits, ja, men fordi de har samme bitstream, er ikke ensbetydende med at det er samme kvalitet. Det har i den her sammenhæng noget at gøre med driver setup'en. Drivere til lydkort med ASIO er skræddersyet til dette, det er ASIO4ALL ikke.
    Beklager det var ikke det link jeg ville poste. Det skulle have været en tråd med et RME lydkort. Prøver lige at finde den igen..


    Har ingen resultater af vores målinger liggende, men hvis jeg engang får tid, vil jeg gerne prøve det igen.