Skærm starter ikke

  • Hej alle :)


    Jeg fik tidligere idag et problem med at min stationære computer frøs da jeg ville se et videoklip på nettet, og derfor var jeg nødt til at slukke computeren manuelt.
    Men når jeg starter computeren op igen nu, så vil skærmen ikke starte, den står bare på det den kalder "Power Saving Mode", hvor dioden står og blinker, ligesom når den normalt er på stand by mens computeren er slukket.


    Skærmen der er tale om, er en LG W2261V 21,5".


    Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det ER skærmen der er problemet, det kan vel også være selve min pc?


    Jeg har dog tjekket at alle kabler sidder som de skal. Min pc lyder også til at starte op præcis ligesom den plejer, ingen nye særlige bip-lyde eller noget.. Jeg kan som sagt bare ikke se noget på skærmen.


    Er der nogen der kan hjælpe mig med en løsning? Så vil jeg blive rigtig glad. :)

  • Eller jo.. jeg har min gamle skærm som er defekt og ikke kan vise noget billed. Denne har jeg prøvet at sætte til istedet, og den går også bare i stand-by (kan ses på knappen).


    Ved ikke om det har noget at sige?


    Hvis der er 2 skærme som begge reagerer ved at forblive stand-by ved opstart, kan det tyde på noget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c4m3d
    Starter grafikkortet op? / starter blæseren med fuld hammer eller hvordan?


    Du kan vel evt. låne et andet gfx/monitor.


    Nu har jeg ikke så meget forstand på det, men blæseren på grafikkortet kører da i hvert fald..

  • Update: Jeg har nu forsøgt at teste skærmen ved at sætte den til min bærbar istedet, og kunne da konstatere at skærmen fungerede 100%.


    Ergo må det være noget ved min stationære som ikke fungerer.. men hvad kan det være?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Update: Jeg har nu forsøgt at teste skærmen ved at sætte den til min bærbar istedet, og kunne da konstatere at skærmen fungerede 100%.


    Ergo må det være noget ved min stationære som ikke fungerer.. men hvad kan det være?


    det kan også være noget der fucker med driver måske?


    Kan du se noget på skærmen når computeren starter og inden windows?
    Prøv så at gå ind i safe mode og afinstaller den gamle driver og så reboote ind i normalt windows.


    hvis ikke du kan se noget på skærmen under POST, så kan det sagtens være enten gfx kortet eller porten der er røget ;)


    POST sker altid på et lavt niveau, da det faktisk er maskineriet selv der styres fra BIOS, som er det der holder hardware i gang. Hvis du kan se POST (og BIOS), så er det OS den er gal med.


    håber det kan hjælpe.


    Det at computeren frøs ved videoklippet, tyder allermest på at gfx eller noget andet hardware er røget, da windows tit reagerer på den slags ved at fryse.


    Du kan i allerførste omgang prøve at resette BIOS og den slags for at være sikker på at det ikke er OC og volt der gør det.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • har du en anden skærm der kan sættes til og som den reagerer på ? så kan du nå ind og resette gfx driverne, hvilket jeg tror vil hjælpe....eller du kan checke om der er en knap eller menu program i skærmen der kan sættes til at søge efter digital signal fra gfx kortet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har du en anden skærm der kan sættes til og som den reagerer på ? så kan du nå ind og resette gfx driverne, hvilket jeg tror vil hjælpe....eller du kan checke om der er en knap eller menu program i skærmen der kan sættes til at søge efter digital signal fra gfx kortet.


    Nope, har ikke adgang til andre skærme som kan prøves af..


    Kan være jeg prøver det med skærm-menuen på et tidspunkt når jeg kan komme ind og få fat på manualen inde på LG's hjemmeside..

  • Tak for hjælpen allesammen :)


    Er der nogen der kan anbefale et nyt grafikkort?


    Jeg bruger kun min stationære til internet og filmklip, så bare noget i den lave ende, der naturligvis matcher til resten af mit system (se signaturen).

  • ved godt det er overkill, men atis 4890 er sådan et godt tilbud pris/ydelse.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har lige solgt 2 stk 4870 til ca 600 kr stk, det var måske noget med sådan et brugt. Passer måske bedre til resten af dit system end et 4890. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Jeg har lige solgt 2 stk 4870 til ca 600 kr stk, det var måske noget med sådan et brugt. Passer måske bedre til resten af dit system end et 4890. :)


    Tjoo, men hvis du bor i Brøndby går der jo nogle dage inden jeg har det med posten - jeg skal bruge det NU!! :D

  • Efter min egen erfaring så aner jeg ikke hvad dette problem skyldes. Jeg har oplevet dette problem utallige gange på min egne computere med forskelligt indmad.


    Personligt tror jeg at det er bundkortet der ikke starter ordenligt op. Jeg har løst mit ved at slukke for strømmen til mit bundkort indtil dioderne var slukket også starte den igen. Også virkede det.


    Sidste gang det skete for en uge siden pillede jeg mit lydkort ud for at få det til at virke..!? Og jeg har aldrig mødt nogen med samme problem eller nogen der havde et svar på hvorfor.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Efter min egen erfaring så aner jeg ikke hvad dette problem skyldes. Jeg har oplevet dette problem utallige gange på min egne computere med forskelligt indmad.


    Personligt tror jeg at det er bundkortet der ikke starter ordenligt op. Jeg har løst mit ved at slukke for strømmen til mit bundkort indtil dioderne var slukket også starte den igen. Også virkede det.


    Sidste gang det skete for en uge siden pillede jeg mit lydkort ud for at få det til at virke..!? Og jeg har aldrig mødt nogen med samme problem eller nogen der havde et svar på hvorfor.


    Tjaa, det er det jeg plejer at sige, computere er ikke til at gøre sig kloge på.


    Nu er jeg i hvert fald blevet 432 kr. fattigere på at købe et ASUS EN9500GT (1 GB), men det virker heldigvis perfekt..


    Endnu engang tak for hjælpen!