Legalisering af hash


  • Da jeg sagde at "færre" benytter cannabis i Holland mente jeg ikke, at antallet af brugere er faldet efter en legalisering.
    Jeg tror skam heller ikke at forbruget vil falde, men hvad er der galt med at det stiger?
    Man må huske på, at mange af cannbisbrugere kan skelne mellem forbrug og misbrug - for det er to vidt forskellige ting.


    Blot fordi et mindretal ender i et misbrug, betyder det ikke at man skal lade det gå udover flertallet.


    Jeg foreslår ikke at man legaliserer blot for at give narkomaner forskellig baggrund, for de var sgu nok endt i et misbrug uanset legalisering eller ej.


    Og lad mig så spørge dig: hvad opnår man ved fortsat at lade cannabis være ulovligt?


    Det er umuligt at udryde cannabis handlen - se bare på Christiania.
    Dengang man ryddede Pusherstreet, troede politikerne at det ville give handlen et lap over fingrene, men hvad skete der?
    Hashhandlen blev spredt udover København, og blev i høj grad overtaget af pushere der også forhandler hårdere stoffer - og til hvilken nytte?
    Tiltrods for politiets gøren og laden på Christiania, bliver der stadig solgt hash som aldrig før, og der er ikke noget politiet kan gøre for at stoppe det.
    Hver gang der er én der bliver taget med noget på sig, går der to ud af bagdøren.


    Det er spil at politiets ressourcer at rende rundt på Christiania, når der bliver delt kanyler og hagl ud over resten af København.


    Hvad har politiet formået med Christiania? De har delt bøder ud og spildt deres tid.


  • Og der var trods alt også en masse fordele ved det gamle Christiania. Det var et dejligt sted. Det trak mange turister til. Det var sikkert at købe hash derude. Nu skal brugerne ofte købe hos skumle pushere rundt om i København. Mange af dem der bor/boede på Christiania er nogle som i "det virkelige liv" ville være en stor samfundsbyrde, men som klarer sig rimeligt på Christiania.
    Personligt synes jeg det var en stor fejl med aktionerne på Christiania.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Og der var trods alt også en masse fordele ved det gamle Christiania. Det var et dejligt sted. Det trak mange turister til. Det var sikkert at købe hash derude. Nu skal brugerne ofte købe hos skumle pushere rundt om i København. Mange af dem der bor/boede på Christiania er nogle som i "det virkelige liv" ville være en stor samfundsbyrde, men som klarer sig rimeligt på Christiania.
    Personligt synes jeg det var en stor fejl med aktionerne på Christiania.


    Anders


    Jeg er helt enig! Pusherstreet var en god ting - beboerne derude ville INTET have at gøre med hårde stoffer, hvilket begrænsede salget af hårde stoffer utroligt meget.


    At rydde pusherstreet, kan sammenlignes med at smide vand på brændende olie - man ender med at sprede det ud over det hele, til noget der er umuligt at stoppe igen.