X-360 defekt, og hvad så ?

  • Hej Alle


    Jeg købte en X-360 på DBA, der lige netop nu er over 2 år gammel. Den lider af den såkaldte "red ring of death", en tilsyneladende kendt HW fejl. Jeg læser alle steder at Microsoft har udvidet garantien til 3 år på deres konsoller, så jeg formoder at det er dem der skal kontaktes når jeg er ud over butiks-garantien ? Der står at man skal gøre det på deres hjemmeside, men jeg kan ikke finde ud af hvor ?


    Og så lige et bonusspørgsmål, hvis den er flashet med anden firmware (har ikke selv forstand på det) så dækker garantien vel ikke ? Eller kan de overhovedet se det så længe den er "død" ?

  • Lige så snart Xbox'en har været åbnet, for at firmware flashe den ryger garantien.
    Man kan ikke komme "ind" i Xbox'en uden at bryde dette mærke.
    Og det kan de selvfølgelig straks se.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/xbox-360-warranty-voided.jpg]


    Men har man, som jeg, en uændret Xbox, gælder garantien i 3 år, direkte igennem Microsoft.
    Man ringer til dem, og opretter en RMA sag.
    Derefter kommer UPS og henter den på din adresse.
    Er kun Xbox'en der skal sendes, ikke harddisk eller noget tilbehør.


    Har heldigvis ikke været nødvendigt for mig.. Endnu.. :)


    Men er bange for der ikke er meget at gøre i din situation.
    Microsoft kan godt reparere uden for garantien, men det er ofte meget dyrere,
    end at købe en ny Arcade model, hvor man så kan bruge det tilbehør der var med til
    den du har nu.

  • Ah! bubbi kom mig i forkøbet med samme information. Du kunne evt. prøve at ringe til microsoft for at få et overslag på reparationen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Jeg har den oprindelige kvitering fra Electric City. (dateret 8. måned 2007) Jeg tror at jeg sender den ind, og så må det briste eller bære. Jeg har jo ikke ligefrem noget at tabe.


    LOL. dette var min debut konsol efter mange års trofast PC gaming. Det holdt i kun 5 timer, jeg tror at jeg holder mig til PC'er som jeg trods alt selv kan lave.

  • Jeg er ikke 100% sikker, men hvis de kigger på den, og finder at den har været pillet ved,
    så er jeg lige ved at tro du har en chance for at få en regning for at de har kigget på den.


    Da det jo ikke er dækket af garantien..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kaizerLOL. dette var min debut konsol efter mange års trofast PC gaming. Det holdt i kun 5 timer, jeg tror at jeg holder mig til PC'er som jeg trods alt selv kan lave.


    Så kan du sgu lær' dét :)) - Nej men helt seriøst, de første udsendinger af 360'eren havde massive problemer. Dén maskine en af mine venner fik efter en reparation (De udskiftede den bare), kører næsten 24/7 og den er klippe stabil - jeg fatter ikke at den ikke er futtet af endnu sådan som han behandler den. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja, det er lidt komisk. Har trods alt heller ikke spenderet en formue på det, men en konsol er bare lidt bedre til mindre børn. Derfor købte jeg en brugt.


    Anyway tak alle sammen for jeres indspark, jeg forsøger at sende den ind, og så må vi se om den bliver lavet eller ej.


    Har snuset lidt på nettet og set at mange tilbyder guider til at lave denne fejl. Er der ingen der (imod betaling) vil påtage sig den opgave for mig ? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kaizer
    Har lige aftalt med "112" at de laver den. Er der nogen der har erfaringer med dem ?


    Desværre ikke, begge mine Xbox'e er ikke moddet..
    Så kan desværre ikke hjælpe dig her..


    Men går det helt skidt, så koster en Arcade jo ikke ret mange penge mere.


    Og de modeller der kommer ud nu, er jo alle med Jasper Chipsettet,
    der bruger mindre strøm, og udvikler mindre varme, og dermed
    har en betydelig mindre risiko for RROD.

  • Jeg havde også samme problem. Og jeg købte et kit til den. intet virkede. også selv om jeg prøvede det med håndklædere. Du kan selv være heldig at det virker. Men det er da træls at betale mange penge hvis den nu går i stykker igen.

  • "Red ring of death" er også for nogle dage siden overgået min Xbox 360, og jeg idiot har selvfølgelig ikke garanti på, så jeg ville egentlig gerne vide, hvad det koster at få den fikset, når garantien er fraværende. På forhånd tak.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog



    hahha og den virker stadig?? hva mener han med eraser? viskelæder(staveplade!?)
    jeg har 2 xbox, en gammel chipped arcade hvor der er RRD på.
    Så skal det her da prøves.. hehe


    yea viskelæder :) jeg brugte dog noget plastik jeg skar til istedet. Udfra hvad jeg har læst mig til er problemet nemlig af mange RROD er på grund at at motherboardet bliver bøjet medtiden på grund af den mængde varme som xboxen udleder og så når den bliver nedkølet igen. Detter er så skyld i af der er nogle lodninger som langsom bliver trukket fra henanden. Så ved hjælp af disse støtter som man montere retter man så motherboardet ud igen! jeg troede selv at det var en joke med det viskelæder :D men min xbox virker jo endnu

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet en gang, sidst af Karse ().