Foto Opgaven

• Hey...

Jeg ville lige høre om folk stadig er friske på at fortsætte med opgaverne? og om tiden passer folket.. dette her er blot en lille opflydning på om det går som det skal og om i evt har nogle ider eller noget til det :)

kom gerne med en Evt brgrundelse til dit svare, hvis du vil.. eller ønsker om ander ting..

Er opgaverne for svære? er de for lette? er der for høje krav? har du andet på hjertet om opgaverne, så skriv gerne :)

• Tiden passer mig, jeg fortsætter med opgaverne. ;)

Om de er for svære for mig, så nej det er de ikke.
    Hver opgave indeholder jo en masse forskellige motiver, så det er bare med at sætte "førstesal" i gang. :)

Og hvad der skal til for at få flere brugere ind med billeder, det har jeg ikke lige et svar på, eller måske et enkelt: Hvis i har tiden til det, så kom igang for pokker.

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Tiden passer mig, jeg fortsætter med opgaverne. ;)

Om de er for svære for mig, så nej det er de ikke.
    Hver opgave indeholder jo en masse forskellige motiver, så det er bare med at sætte "førstesal" i gang. :)

Og hvad der skal til for at få flere brugere ind med billeder, det har jeg ikke lige et svar på, eller måske et enkelt: Hvis i har tiden til det, så kom igang for pokker.

Lyder godt Henrik...

Jeg syntes også godt vi kunne få lidt flere med, istedet for kun os 4-6 der plejer at være med :)

Alle kan nemlig være med, bare de kan tag et billede, og smide det på nettet, og vi kan se datoen for hvor det er taget... så er de med :)

Som du også siger, Opgaverne har jeg valgt så de kan forståes på flere måder, og det kan vi også godt se på billederne, og mange forskellige vinkler osv.. det er dejligt...

Håber der kommer nogle flere med :)

• Jeg føler lidt at dem der uploader billeder ved for meget om hvad de har med at gøre til at jeg lader være med at uppe noget.

også at folk ikke bare upper originalen men også photoshopper osv.. gør jeg holder mig fra at uppe.

• kan godt se hvad du mener med at det kan være intimiderende at smide noget op når man ikke er en ørn til at efterbehandle. folk tager heldigvis også det udstyr der er brugt i betragtning, så hvis du har et prof kamera og de bedste objectiver og producerer noget middelmådigt får du nok lidt knubs, hvorimod hvis du bruger din mobil og laver et ok billede så får man ros :-)
    men vil nu sige at folk her inde er ret søde ved hinanden og jo flere der upper noget jo bedre;-)
    -------------------------

i forhold til afstemningen så er jeg med så ofte jeg magter det, så der er perioder hvor 2 uger er alt for meget tid og tider hvor 2 uger er for kort :-)
    så jeg er godt tilfreds og holder ved så meget jeg kan :-)

vh dwmc

• altså nu tog jeg det her sidste gang:

[Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/Zippo.jpg]

Og det er måske ikke verdens bedste billede.. men det eneste jeg har gjort er at stille det op og så tage billedet. Har dog også tilføjet en sort kant og lidt skrift. men That's it. For kan ikke finde ud af at bruge sån rigtigt, så jeg tager sq os bare et billede..

Og jeg vil dælme os hellere have at folk der måske ikke kan finde ud af Photoshop og uden et spejlrefleks delltager. Det er jo lidt ligesom Le Man. Der er forskellige klasser og det kan godt være man ikke kan "vinde" i det hele, men derfor kan man jo stadig gøre det godt, bare i sin egen klasse.

Synes også det er meget sjovere hvis der er flere med.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af Gurk
    Jeg føler lidt at dem der uploader billeder ved for meget om hvad de har med at gøre til at jeg lader være med at uppe noget.

også at folk ikke bare upper originalen men også photoshopper osv.. gør jeg holder mig fra at uppe.

der er ingen der vil se ned på en hvis du ikke har et spejlrefleks kamera, eller ikke kan bruge photoshop... :)

mit sidste billede i sort/hvid, der har jeg kun lavet det fra farve til sort/hvid, og en lille ramme...

tror det sværeste for nybegynderne, er at lære lyset beder at kende på sine billeder :)

prøv, og du vil sikkert lære noget :)

• hehe.. prob er :D

Jeg har et Sony A200 DSLR kamera med en Metz flash, 18-200mm 70-300mm og 18-55mm
    men det er stadig meget nyt for mig at tage de super gode billeder..

jeg prøver lige at hitte nogle af mine "gode" billeder frem og så kan i komme med lidt knubs til dem :D

Oprindeligt indlæg af Gurk
    hehe.. prob er :D

Jeg har et Sony A200 DSLR kamera med en Metz flash, 18-200mm 70-300mm og 18-55mm
    men det er stadig meget nyt for mig at tage de super gode billeder..

jeg prøver lige at hitte nogle af mine "gode" billeder frem og så kan i komme med lidt knubs til dem :D

Alllle vi andre har også være nybegynder på et tidspunkt, vi er ikke født med det i hånden ;)
    Nogle er evt beder til at se tingene fra andre vinkler og så tag et godt billede, andre skal lære det lidt osgså med lys... Jeg er overhovede ikke go, men man lære hele tiden, og den enste måde at lære på er...?
    Nemlig, øve sig :)

Det er derfor WHAT lavede dette her i starten, for at vi skulle lære at se på tingene på andre måder...

F.eks. se bare sidste uges opgave, Sort/Hvid, for mange forskellige billeder der kom ind.. det er jo fedt...

Hvis jeg nu siger du skal tag et billede af en Flad flade... hvd tænker du så?

Et ord eller noget f.eks. Men hvad med en dør, og så tag den i en Skæv vinkel, den er jo stadig flad, men du ser den bare på en anden måde.. det er det vi prøver at skal lære her, sådan ser jeg ivertifald på det... Men skal ikke kun give rosende ord, men ord der hjælper en :)

• Jeg har lagt nogle af mine billeder her.. dog er der ikke nogle "ting" billeder som ses generelt her.. men mere billeder med mennesker.

http://s3v3r.dk/tweak/

11 billeder

Billede 1 - Nyborg Voldspil "Evita"
    Billede 2 - Knuthenborg Zafaripark
    Billede 3 - Knuthenborg Zafaripark (kan ikke helt forstå det er lidt sløret :( )
    Billede 4 - Nyborg Torv "Tatoo" (kunne intet få på billederne med mindre jeg gik op i ISO, tip ønskes)
    Billede 5 - Nyborg Torv "Tatoo" (kunne intet få på billederne med mindre jeg gik op i ISO, tip ønskes)
    Billede 6 - Nyborg Voldspil "Crazy for You"
    Billede 7 - Nyborg Voldspil "Crazy for You"
    Billede 8 - Nyborg Voldspil "Crazy for You"
    Billede 9 - Pige der leger med Ild
    Billede 10 - Pige der leger med Ild
    Billede 11 - Fotograf for min kammerat ved hans bryllup

Så er jeg klar på nogle knubs.. :D

• Du har da bestemt ikke nogen grund til ikke at være med til fotoopgaverne..

- Fede billeder. :9xo

• Folk skal altså ikke være bange for at flade igennem på disse opgaver. Som Toby skriver så var grunden til at jeg startede dem at folk skulle lære noget.

Derfor er det vigtigste egentlig at du tænker over hvad du gør når du laver et billede. Det jeg synets er mest synd er hvis folk bare tager et snap shot uden at tænke over noget som helst for så lærer de ikke noget.

Så det er bare op på hesten og ind i kampen. Hvor meget udstyr man har betyder egentlig ikke så meget bare man tænker over hvad man gør når man tager billedet.

Photoshop er en almindelig del af fotografiet idag. Man laver billedet i kameraet og færdig gør billedet i photoshop. Det er især nødvendigt at komme forbi software hvis man skyder raw for at opnå bedste kvalitet og kontrol.

Mange tror at det er noget nyt og en dårlig ting der er kommet med digitalt fotografi, men det er altså at lyve for sig selv for det skete i stor stil i mørke kammeret i gamle dage så er ikke noget nyt.

Ved ikke hvilke billeder det er du tænker på som har været igennem photoshop så det gør at du ikke vil deltage......

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg ved ikke hvorfor jeg selv deltager, mangel på motivation - Men jeg syntes faktisk også der tit kommer billeder som er blevet manipuleret en HEL del i photoshop, ikke at jeg har et problem med det, men jeg sys bare vi er ude i noget andet end et foto opgave.

Jeg ville jo mene at sådan et "konkurrence" som denne her burde være lidt lige som foto marathon, hvor man OVERHOVEDET ikke må manipulere af nogen form, så ville jeg med garanti selv deltage, men som konkurrencen er nu, nej tak.

Det bare min mening :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Som What også siger, alle billeder man laver nu om dage, som fotograf, kommer igennem En form for redigering, selv dem du går ned og fremkalder, der sidder vi og rediger i dine farver, så de ser rigtige ud... så du kommer ikke uden om det i hverdagene :)

I gamle dage brugte man et mørkekammer, og nu bruger man PhotoShop... nogle gør det mere end andre, det er deres stil..

Hvis du syntes din stil er uden redigering, så fred være med det :) og det er da 10x sejer at kunne tag et skide fedt billede, Uden at rediger i det... :hb:

• Vil give dig fuldstendig ret toby.med mindre man skyder raw. Så skal man jo igennem en eller anden konvertering for at få et brugbart foto ud af det :-)

vh dwmc

• Ahh Toby nu er det sådan jeg selv arbejder i en fotoforretning og har gjort det i lidt over 3 år - jeg ved skam godt hvad der sker med folks billeder, og den smule redigering som oftest er lys, der er langt fra den smule redigering til den omvæltning der sker for manges billeder i PS her i konkurrencen.

Siger bare at konkurrencen ville være sjovere (og sikkert med flere deltagende) hvis det var uden nogen former for redigering.

Men somsagt, det bare min mening :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Oprindeligt indlæg af jK^
    Ahh Toby nu er det sådan jeg selv arbejder i en fotoforretning og har gjort det i lidt over 3 år - jeg ved skam godt hvad der sker med folks billeder, og den smule redigering som oftest er lys, der er langt fra den smule redigering til den omvæltning der sker for manges billeder i PS her i konkurrencen.

Siger bare at konkurrencen ville være sjovere (og sikkert med flere deltagende) hvis det var uden nogen former for redigering.

Men somsagt, det bare min mening :)

Lys, og farver rediger vi i ja... men det er også en Redigering... :)

Det er jo så sit synspunkt, men derfor må du jo stadig gerne deltage Uden at rediger i dine billeder, det er der ingen der fraholder dig fra, og som sagt tidliger, hvis man kan tag billeder uden at skulle rediger i dem, så er det da Kun Top$!! jeg syntes ikke selv jeg gør det meget ved mine billeder, men derfor gør jeg da ofte noget for at få en anden effekt frem som du jo Kun kan få igennem et Redigerings program...

Plus, det her er overhovede INGEN konkurrencen, det er KUN for at lære at tag beder billeder og se det på en anden måde, så redigeringen er endelig lige meget, hvis vi skal være helt ærlig, for What begyndte det her for at vi skulle lære at se billederne på andre måder...

Jeg syntes så personligt at det var en skam, at Henrik begyndte sidst med at komme med Karater til folks billeder, da det gør det mere til en konkurrencen i mine øjne... men det er jo op til ham :)

• Jeg vil stadig meget gerne have nogle eksempler på hvad det er der er overredigeret i det her som er en lærings proces og ikke en konkurrence.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg vil stadig meget gerne have nogle eksempler på hvad det er der er overredigeret i det her som er en lærings proces og ikke en konkurrence.

tænkte endelig det samme.. for jeg syntes ikke der er nogle vilde redigerings billeder med...

• Ja, det er op til mig ja, synes bare der skulle ske et eller andet.
    Men jeg stopper da gerne med det. ;)

Mine karakterer til billederne er også som skrevet i tråden KUN den måde jeg ser billederne, og det kan variere gevaldigt da vi jo ikke har samme mening om et billede, gudskelov.... :)