Har overclocket min i7 *Opdateret*

  • Hey alle.


    Har lige fået min i7 920 processor.
    Har så overclocket min til 3ghz med en BCLK på 150 og multiplier på 20.
    Derudover har jeg sat Turbo Boost på, så den kører faktisk med 3150 MhZ.


    Har lige nogle billeder fra CPU-Z og CoreTemp:


    [Blocked Image: http://img195.imageshack.us/img195/2258/load.th.png]


    Ville gerne vide om den er for varm, eller om der er noget jeg skal ændre i BIOS?
    Den kører på stock køling forresten.


    Og så har jeg sat mit WoW til at køre med 2 kerner i stedet for 1.


    EDIT:


    Lige et nyt spørgsmål.


    Hvorfor virker Speedfan ikke for mig? Jeg har 2 kabinetblæsere + cpu + gfx blæser. Den eneste jeg kan skrue op og ned for er CPU blæseren, og den er egentlig super silent i forvejen. Men har en stor 120mm blæser med lys i som larmer lidt mere end dde andre, og den ville jeg egentlig gerne kunne ændre hastighed på, da det er overkill i Idle :/ Kan ikke åbne kabi, for så ryger garantien


    EDIT: Opdatering side 2, mit indlæg.

  • Som rasmus skriver er din Vcore meget høj, vil gætte på du har den på "auto" i bios ;>?


    Kan få min D0 op på en BCLK der siger 176mhz (3,7ghz ca.) med 1,1V før den starter med at crashe prime95.


    Ellers er det da bare at køre på :D
    Kommer selvfølgelig an på hvad du vil opnå ;)

  • Hvis du hovedsageligt bruger din com til at game wow, kan jeg ikke se nogen grund til at overclocke din I7. Den er så rigeligt kraftig til det efterhånden aldrende spil. Har du fået noget performance ud af det ellers.


    Men hvis din load ikke bliver værre, er det i orden. Men jeg tvivler på at den er stabil hvis du stresser den lidt mere. Det er ikke just en god køler der følger med fra standard. Du kan jo prøve at teste den med prime, eller et andet stresstest program.

    Kabinet : Silverstone Raven

    MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

    CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

    HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

    Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af peterpc
    Som rasmus skriver er din Vcore meget høj, vil gætte på du har den på "auto" i bios ;>?


    Kan få min D0 op på en BCLK der siger 176mhz (3,7ghz ca.) med 1,1V før den starter med at crashe prime95.


    Ellers er det da bare at køre på :D
    Kommer selvfølgelig an på hvad du vil opnå ;)


    Yep står på auto :p Skal jeg nok lige fixe engang her.


    Ville opnå højere og mere stabil fps, og det fik jeg ! :)


    EDIT: Ville bare have den til at ligge på de 3 ghz ca. eller 3,15 som det jo blev til med turbo boost eller hvad det hedder, slået til.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af jomo_88
    Hvis du hovedsageligt bruger din com til at game wow, kan jeg ikke se nogen grund til at overclocke din I7. Den er så rigeligt kraftig til det efterhånden aldrende spil. Har du fået noget performance ud af det ellers.


    Men hvis din load ikke bliver værre, er det i orden. Men jeg tvivler på at den er stabil hvis du stresser den lidt mere. Det er ikke just en god køler der følger med fra standard. Du kan jo prøve at teste den med prime, eller et andet stresstest program.


    Ja, jeg har fået rigtig meget performance ud af det, da WOW som standard kun udnytter 1 kerne i din CPU.
    Så derfor har jeg aktiveret kerne nr 0 og 2 i taskmanager for at få wow til at bruge 2 (understøtter ikke 4) + mit OC. Inde i Dalaran har jeg fået en stabil FPS på 30 uden hiccups, hvor jeg før havde mellem 20-50 fps, hvor den faldt til 5-10 hver gang jeg vendte mig rundt.


    + at jeg nu kører med en 80-100 fps ude i det vilde, uden Vsync og alt på max.


    Så ja, fik en del ud af mit clock :)

  • Lige et nyt spørgsmål.


    Hvorfor virker Speedfan ikke for mig? Jeg har 2 kabinetblæsere + cpu + gfx blæser. Den eneste jeg kan skrue op og ned for er CPU blæseren, og den er egentlig super silent i forvejen. Men har en stor 120mm blæser med lys i som larmer lidt mere end dde andre, og den ville jeg egentlig gerne kunne ændre hastighed på, da det er overkill i Idle :/ Kan ikke åbne kabi, for så ryger garantien

  • Stoffer: Jeg kan heller ikke styre mine kabinetblæsere i mit Antec kabinet fordi at de er koblet til IDE harddisk kablerne istedetfor bundkortet selv - det kan være at du har lign. opsætning?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PharZyde
    hvordan stter man sit wow til at køre med 2 kerner?


    troede wow brugte 2 kerner hvis man have en prosessor med 2 kerne eller 4 kerner.


    Det skulle spillet da gerne gøre ved egen hånd - eller er det kun OSX udgaven der var brugervenlig?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TolaGarf
    Stoffer69: Hvor har du købt den D0? Kan forstå på dig, at du lige har købt den? Synes ikke jeg kan finde nogle forhandlere der har dem.


    SHG og Prc Data skulle have nogle.


    Ellers så skal du købe en i tyskland eller i england :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    SHG og Prc Data skulle have nogle.


    Ellers så skal du købe en i tyskland eller i england :)


    Har sendt en mail til PRC Data, må se om heldet er med mig. SHG har kun C0, har spurgt ad.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af StoffeR69
    Lige et nyt spørgsmål.


    Hvorfor virker Speedfan ikke for mig? Jeg har 2 kabinetblæsere + cpu + gfx blæser. Den eneste jeg kan skrue op og ned for er CPU blæseren, og den er egentlig super silent i forvejen. Men har en stor 120mm blæser med lys i som larmer lidt mere end dde andre, og den ville jeg egentlig gerne kunne ændre hastighed på, da det er overkill i Idle :/ Kan ikke åbne kabi, for så ryger garantien


    Ikke sikkert alle fanheaders er forbundet med den sensor du kan styre,hvilket bundkort og hvilke af stikkene bruger du ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Stoffer: Jeg kan heller ikke styre mine kabinetblæsere i mit Antec kabinet fordi at de er koblet til IDE harddisk kablerne istedetfor bundkortet selv - det kan være at du har lign. opsætning?


    Jeg ved det ikke, jeg købte computeren ved Topdata, og der er garanti på, og hvis kabi åbnes ryger denne :/


    Quote

    hvordan stter man sit wow til at køre med 2 kerner?


    troede wow brugte 2 kerner hvis man have en prosessor med 2 kerne eller 4 kerner.


    Enten skal du gøre det i config.wtf filen inde i din WOW mappe. Der skal du finde der hvor der står noget med: processAffinity "tal", og hvis du har en i7 processor skal du skrive "5" derefter, eller du kan højreklikke i din taskmanager hvis du har windows 7. Mener også du kan i Vista, men det hedder vist noget med "process" et eller andet.


    Så ja jeg mener du kan gøre det i Vista, men er ikke sikekr. Prøv at google det :)

  • Ang. dit dine fans, så er det som madz siger et spørgsmål om, om dem inde fra topdata havde tænkt sig lidt om mens de samlede din PC og tilsluttet blæserne de rigtige steder på bundkortet.


    Ved ikke hvad for et bundkort du har, men min manual til mit siger: (side 29)
    http://europe.giga-byte.com/Fi…manual_ga-ex58-ud4p_e.pdf
    Vil da gætte på at stikket er fløjet i et sted uden speed control :P


    En skam du ikke må åbne dit kabinet, ellers kunne du også bare have loddet ledningerne fra blæseren på 5v i et molex stik, eller have smidt en variabel modstand på ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af peterpc
    Ang. dit dine fans, så er det som madz siger et spørgsmål om, om dem inde fra topdata havde tænkt sig lidt om mens de samlede din PC og tilsluttet blæserne de rigtige steder på bundkortet.


    Ved ikke hvad for et bundkort du har, men min manual til mit siger: (side 29)
    http://europe.giga-byte.com/Fi…manual_ga-ex58-ud4p_e.pdf
    Vil da gætte på at stikket er fløjet i et sted uden speed control :P


    En skam du ikke må åbne dit kabinet, ellers kunne du også bare have loddet ledningerne fra blæseren på 5v i et molex stik, eller have smidt en variabel modstand på ;)


    Dvs. den eneste blæser der faktisk sidder rigtigt er min CPU blæser? -_-
    Kæft noget crap. Den larmer som ind i helvede den computer lige nu.


    Kan blæsere sættes andre steder end der de egentlig skal sidde for at kunne skrues op og ned for? Det må de jo kunne, giver bare ikke rigtig mening :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PharZyde
    jeg har en q9650 prosessor http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=463876


    hvordan skal jeg så sætte min?


    Åben dit WoW, og start taskmanager (ctrl+alt+del)


    Højreklik på din WoW.exe process inde i processer, og lige under der hvor der står "prioritet" eller lign. skal der stå noget med "Processtilhørelsesforhold" hvis det er dansk. Er ikke helt sikker da jeg bruger engelsk windows 7. Det skulle være det samme i vista. og så enabler du 2 cores. Hvis din processor har HT technologi skal du nok enable core 0 og core 2, da hver anden er en HT processor. Ellers kan du enable det hele, men er ikke sikker på hvad der vil ske der. Ellers kan du google dig lidt frem hvis du er i tvivl.


    EDIT: Prøvede lige på min kammerats vista computer. det jeg skrev passer, bortset fra det hedder kun "Tilhørelsesforhold" :P Han har bare ikke samme processor som dig. hans var sat op til dual core fra standard, men det er ikke alle der er det. Min var ikke